Ötéves csúcsra emelkedett júliusban a hazai áramfogyasztás

2021. 09. 17., 16:00

Ötéves csúcsra emelkedett júliusban a hazai bruttó villamosenergia-fogyasztás, 7,5 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban. A rendszerterhelés maximuma több napon is megdöntötte a nyári csúcsértékeket – közölte a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) pénteken az MTI-vel.

Idén júliusban 95 euró/MWh-ra nőtt a HUPX-en (magyar szervezett villamosenergia-piac) az áram ára, ez 17 eurós emelkedés a júniusi szinthez képest. Az áremelkedésben a legfontosabb szerepe a magas gázáraknak volt, amelyek olyan magasak lettek, hogy a német piacon ismét jövedelmezőbb volt szénből előállítani az áramot, mint földgázból – jelezte a MEKH.

Nőttek az árak a hőhullámok idején jelentősen megemelkedő fogyasztás miatt is, a magasabb hőmérséklet 2 százalékponttal emelte a fogyasztás havi növekedési ütemét.

A hazai termelés 2,6 százalékkal emelkedett, a földgáztüzelésű és a naperőművek termelése magasabb volt, mint egy évvel korábban. Mivel a hónap első felében a paksi atomerőműben és a gönyűi erőműben is volt karbantartás, több nettó importra szorult az ország, mint az előző évek azonos hónapjában; a fogyasztás 26,3 százalékát biztosította külföldi forrás.

Mivel a román és a balkáni importkereslet is magas volt, egyre gyakrabban fordult elő, hogy az áprilisban üzembe helyezett új szlovák-magyar határkeresztező kapacitás kihasználása maximális volt, így a hazai piac ismét drágábbá vált, mint a szlovák. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS