Májusban feleannyi személyautót helyeztek forgalomba, mint egy éve

2020. 06. 02., 18:15

A koronavírus-járvánnyal szembeni intézkedések és a gyárbezárások miatt csaknem a felére esett a személygépkocsik és kishaszonjárművek forgalomba helyezése Magyarországon májusban, az előző év hasonló időszakához képest – tájékoztatott a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a DataHouse Kft. adatai alapján.

Májusban 6472 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 52 százalékkal kevesebbet, mint tavaly májusban. A kishaszonjárművek száma 1279 volt, 45 százalékkal zuhant.

Az MGE ismertette, hogy az első öt hónapban 25 százalékkal, 45 315-re esett vissza az előző év azonos időszakához képest a új személygépjárművek forgalomba helyezése, a kishaszonjárműveké pedig 22 százalékkal, 8334 darabra. Előrejelzéseik alapján a második fél év a visszaesést valamelyest kompenzálja majd.

A közlemény szerint a használtautó-behozatal továbbra is jelentősen meghaladja az új autókét. Májusban 8907 darab használt személyautó érkezett az országba, az első öt hónapban 54 252 darab, közel 20 százalékkal több mint új. Ugyanebben az időszakban 6275 kishaszonjárművet is behoztak, ez kissé elmarad az új forgalomba helyezésektől.

Az idén májusban 169 új nagyhaszonjárművet állítottak forgalomba, az előző év azonos időszakához képest 78 százalékkal kevesebbet. Az egyesület a nagyhaszonjárműveknél jelentősen csökkenő trenddel számol a sofőrhiány és a dráguló működési körülmények miatt.

A motorkerékpároknál volumenében még mindig alacsony a forgalomba helyezés. Az idén májusban 489 motorkerékpárt adtak el, ez 2019. májushoz képest 21 százalékos visszaesés. A 2020 első öthavi eladás 1746 darab volt, ami 12 százalékos visszaesés 2019. január-májushoz képest.

Az MGE utoljára áprilisban módosította 2020-ra vonatkozó előrejelzését, a korábban várt 155 000 helyett csak 118 000 személygépkocsi forgalomba állítására látnak esélyt az idén. A kishaszonjárműveknél már nem 26 000, hanem 22 000, a nagyhaszon járműveknél pedig 4500 helyett 2300 új forgalomba helyezésre számítanak. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS