Izer Norbert: sokkal kedvezőbbé válnak a mikro- és kisvállalkozások adószabályai

2021. 12. 04., 13:07

Sokkal kedvezőbbé válnak jövőre az átalányadózás szabályai, így például kétmillió forintos bevételig az átalányadózó mentesül az adófizetés alól – mondta Izer Norbert az MTI-nek.

A Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára szerint a mikro- és kisvállalkozásnak érdemes megfontolniuk az átalányadóra váltást. Az érintetteknek még december 31-ig van idejük, az átalányadót 2022-re az év végéig lehet választani.

Az adóhivatal több mint 16 ezer átalányadózó egyéni vállalkozót tart nyilván, de ez a szám többszörösére nőhet jövőre, mert sokkal kedvezőbbé válik ez az adófajta és többen is választhatják – jelentette ki Izer Norbert.

Az államtitkár leszögezte, hogy a jövedelem az éves minimálbér feléig adómentes, ami 40 százalékos költségátalánnyal számolva azt jelenti, hogy kétmillió forint bevételig az átalányadózóknak nem kell személyi jövedelemadót fizetniük. Ebben az esetben bevallást sem kell benyújtani.

Ráadásul a 80 százalékos költségelszámolásra jogosultak esetében még magasabb az adómentességi és bevallásmentességi összeghatár, így például az átalányadót választó fényképészeknek, fodrászoknak, taxisoknak vagy telefonszerelőknek mintegy 6 millió forint éves bevételig nem kell szja-t fizetniük.

Izer Norbert szerint fontos újítás az átalányadózásban az is, hogy nincs tevékenységi korlát. Egyetlen kritérium van csak: olyan kisvállalkozó választhatja, akinek a bevétele nem több 24 millió forintnál. A kiskereskedelmi tevékenységet végzők esetében a bevételi korlát magasabb, az éves minimálbér ötvenszerese.

Izer Norbert felidézte, hogy a változás fontos sarokpontja volt az egyszerűsítés, ezért a jövedelem kiszámítása is könnyebbé válik jövőre. Az alkalmazható költséghányadok száma a jelenlegi nyolcról háromra csökken. Az érintettek a bevételükből 40, 80 illetve 90 százalékos költséghányad levonásával állapíthatják meg jövőre jövedelmüket. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS