Használt autók a magyar utakon: „trendforduló” volt a harmadik negyedév?

2018. 12. 05., 12:26

Az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik körében a használt járművek aránya 2016 II. negyedévétől folyamatosan csökkent, az idei III. negyedévben azonban újra nőtt – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

2018 III. negyedévében a Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 75 ezer volt, a 2017. III. negyedévinél 7,2 százalékkal több – olvasható a KSH „Szállítási teljesítmények, közúti közlekedési balesetek, 2018. III. negyedév” című kiadványában.

A hazánkban először forgalomba helyezett személygépkocsik 28 százalékát együttesen a Volkswagen, a Ford és az Opel márkák adták. Az első alkalommal regisztrált autók 54 százaléka használt volt. Ez az arány 2016 II. negyedévétől folyamatosan csökkent, 2018. III. negyedévben viszont újra nőtt, azonban az egy évvel korábbinál így is 4,6 százalékponttal kevesebb lett. (A mutató értéke 2010 III. negyedévében 28 százalék volt.)

2018 III. negyedévében a Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett vontatók száma 8,8, a motorkerékpároké 9,4, a tehergépkocsiké 17 százalékkal meghaladta a 2017. III. negyedévit, ugyanakkor az autóbuszoké 23 százalékkal csökkent. A motorkerékpárok 71, az autóbuszok 66 százalékát használt, míg a vontatók 79 és a tehergépkocsik 56 százalékát új járműként regisztrálták.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 04., 09:04
Az előző hónaphoz viszonyítva 0,5 százalékkal csökkent, az egy évvel korábbitól – a munkanapok számát figyelembe véve – 4,1 százalékkal maradt el az ipari termelés volumene 2024. augusztusban. Az ipari termelés az év első nyolc hónapjában 3,8 százalékkal volt kisebb, mint 2023 azonos időszakában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS