Használt autók a magyar utakon: „trendforduló” volt a harmadik negyedév?

2018. 12. 05., 12:26

Az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik körében a használt járművek aránya 2016 II. negyedévétől folyamatosan csökkent, az idei III. negyedévben azonban újra nőtt – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

2018 III. negyedévében a Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 75 ezer volt, a 2017. III. negyedévinél 7,2 százalékkal több – olvasható a KSH „Szállítási teljesítmények, közúti közlekedési balesetek, 2018. III. negyedév” című kiadványában.

A hazánkban először forgalomba helyezett személygépkocsik 28 százalékát együttesen a Volkswagen, a Ford és az Opel márkák adták. Az első alkalommal regisztrált autók 54 százaléka használt volt. Ez az arány 2016 II. negyedévétől folyamatosan csökkent, 2018. III. negyedévben viszont újra nőtt, azonban az egy évvel korábbinál így is 4,6 százalékponttal kevesebb lett. (A mutató értéke 2010 III. negyedévében 28 százalék volt.)

2018 III. negyedévében a Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett vontatók száma 8,8, a motorkerékpároké 9,4, a tehergépkocsiké 17 százalékkal meghaladta a 2017. III. negyedévit, ugyanakkor az autóbuszoké 23 százalékkal csökkent. A motorkerékpárok 71, az autóbuszok 66 százalékát használt, míg a vontatók 79 és a tehergépkocsik 56 százalékát új járműként regisztrálták.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS