Háromhavi esés után novemberben minimálisan emelkedett a GKI fogyasztói bizalmi indexe

2020. 11. 16., 17:30

GKI fogyasztói bizalmi indexe az áprilisi zuhanás után három hónapos jelentős emelkedés, majd három hónapos esés után novemberben minimálisan emelkedett – közölte a GKI Gazdaságkutató az MTI-vel.

A fogyasztói bizalmi index értéke novemberben mínusz 33 pontra emelkedett az előző havi mínusz 34,1 pontról, azonban így sem érte el a szeptemberi mínusz 31,1 pontos szintjét. Az indexnek novemberre az áprilisi romlás 43 százalékát sikerült ledolgoznia.

A GKI közölte: a lakosság saját pénzügyi helyzetének alakulását novemberben az előző hónaphoz képest valamivel jobbnak értékelte, így novemberig az áprilisi esés kissé több mint fele épült vissza. Hasonló a helyzet a magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélésével.

Áprilisban a legnagyobb mértékben a munkanélküliségtől való félelem erősödött, három hónapos látványos javulás majd ugyancsak három hónapos, jelentős romlás után novemberben ismét kismértékű javulás következett.

Ezen a téren a lakosság véleménye az átlagosnál kisebb mértékben dolgozta le áprilisi pesszimizmusát. Áprilisban a sokkhatás legkevésbé az emberek saját jövőbeli megtakarítási képességét érintette, és ennek megítélése szeptember óta lényegében változatlan – közölte a GKI.

Novemberben tovább erősödött a fogyasztók inflációs várakozása, ugyanakkor kissé javult a nagyértékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi megvásárlásának lehetősége az elemzés szerint. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS