Baleseti statisztika: ugyanaz a célja Magyarország és az EU-nak

2021. 09. 20., 19:30

Az Európai Uniónak és Magyarországnak is az a célja, hogy 2050-re eljussunk oda, hogy senki nem hal meg közlekedési balesetben – mondta az innovációért és technológiáért felelős miniszter hétfőn Budapesten.

Palkovics László a Biztonság hete országos rendezvénysorozat központi megnyitóján, a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen kifejtette: azért is kell a közlekedésbiztonság témájával foglalkozni, mert naponta 3500-an halnak meg közlekedési balesetben a világon, ez pedig a világ gazdaságának GDP-jét akár 3 százalékkal is csökkenti.

Magyarországon tavaly 500-nál kevesebben haltak meg közlekedési balesetben. Mivel a halálos balesetek 92–93 százalékát emberi hiba okozza, nagyon fontos a műszaki és infrastrukturális feltételek javítása mellett a közlekedők szemléletformálása, amely már az iskolában kezdődik, a tantervek része lett a közlekedésbiztonság ügye..

Pandurics Anett, a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) elnöke felidézte: öt éve indították el a Biztonság hete rendezvénysorozatot, amely szeptemberben hívja fel a gyermekek figyelmét a balesetmegelőzés és a közlekedésbiztonság fontosságára. Az országossá váló programban 2017 óta több mint 50 ezer gyerek vett részt. Mint mondta, a programokon az otthoni balesetek megelőzésével is foglalkoznak olyan játékokkal, amelyekkel a gyerekek saját kockázatvállalási hajlandóságukat is felmérhetik. Felhívta a figyelmet arra is, hogy a Biztonság hetéhez kapcsolódóan idén először nyolc közép-európai ország is napirendjére tűzte a biztonság kérdését az iskolákban.

A Mabisz tájékoztatása szerint a Biztonság hete az ország csaknem háromtucat helyszínén várja a 9-14 éves gyerekeket. A szeptember 20–25. között, hétfőtől szombatig tartó rendezvénysorozatot az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Baleset-megelőzési Bizottsága és a Magyar Biztosítók Szövetsége rendezi, húsznál is több szervezet közreműködésével.

Óberling József, Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottságának (ORFK-OBB) ügyvezető elnöke kiemelte, a rendőrség nem kampányszerűen foglalkozik a balesetmegelőzéssel, az a mindennapjaik része. Mint mondta, tavaly mintegy 460-an haltak meg közlekedési balesetben, utoljára 1956-ban volt ilyen alacsony ez a szám, azonban a korlátozások megszűnését követően már látható, hogy magasabb lesz az éves adat, mert sokan semmibe veszik a közlekedési szabályokat. Beszélt arról is, hogy kedden országos ellenőrzést tartanak, hogy az úgynevezett EDWARD-Day-en (European Day Without a Road Death), senki ne veszítse életét Európa közútjain ezen a napon.

Bérczi László országos tűzoltósági főfelügyelő elmondta: tavaly 6500 lakástűzhöz riasztották a tűzoltókat, 900 szén-monoxid-mérgezéses esethez, tízezer közlekedési balesethez és 1500 autótűzhöz. Mint mondta, a lakástüzek megelőzésében kiemelt szerepe van az elektromos hálózat felülvizsgálatának, és annak, hogy csak biztonságos tüzelő-fűtő berendezéseket üzemeltessenek az emberek. Fontosnak nevezte a fűzési szezon kezdete előtt a kémények és tüzelőberendezések tisztíttatását, a szén-monoxid-mérgezések megelőzésében pedig az érzékelők szerepét emelte ki.

Beneda Attila családpolitikáért felelős helyettes államtitkár arról beszélt, komplexen kell kezelni a háztartási és a közlekedési baleseteket, és jelezte, a kormány otthonfelújítási támogatását - amelyet eddig 40 ezer család vett igénybe - akár a lakások biztonságosabbá tételére is fel lehet használni.

Balogh László, a Pénzügyminisztérium (PM) pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkára arról is beszélt, hogy a családok 30 százalékának nincs biztosítva a lakóingatlana. Kiemelte a pénzügyi tudatosság erősítésének fontosságát a kiszámíthatóság érdekében, és megemlítette azt is, hogy a tudatos pénzügyi magatartás hosszútávon erősíti a nemzetgazdaság stabilitását is. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 08. 04., 09:17
Azt hiszem, kezdő munkavállalóként nincs fontosabb feladatunk, mint találni egy jó főnököt és tanulni tőle. Örülök, hogy nekem annak idején ez megadatott – mondta az Üzletemnek Jancsár Gergely, az SAP Közép-Kelet-Európai Régiójának fenntarthatósági vezetője.
2022-08-08 12:19:08
Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS