10 000 forint borravaló a nyári NetPincér-rekord

2021. 09. 20., 16:45

A magyarok előszeretettel rendeltek ételt házhoz a nyáron is, nem csökkent a vásárlói kosár mérete a kánikula hatására. A rendelt ételt pedig legszívesebben készpénzmentesen fizették a rendelők, az online fizetések aránya az idei év minden hónapjában meghaladta a 80 százalékot. A nyár legnagyobb vásárlói kosarába sushi került, a leggyorsabb élelmiszer-rendelés 3 perc alatt ért ki egy szomjas sörre vágyóhoz, a legmagasabb digitális borravaló pedig 10 ezer forint volt. A webes ételrendelés felpörgése összefügg a pandémiával: a Fizetési Élmény Riport szerint a magyarok 15 százaléka gyakrabban rendel online élelmiszert a világjárvány kitörése óta.

Ha a munkamorálban érzékelhető is volt a nyári lazulás, az ételrendelési kedv nem csökkent a legmelegebb hónapokban sem a magyarok körében. A vacsorát legtöbben este 6-7 körül rendelték, amikor is a megrendelések közel 20 százalékát adták le a hamarosan foodpandaként működő NetPincér több mint 6 ezer éttermi és üzleti partnere valamelyikében. Budapesten a legtöbben a 13. kerületben kaptak rá az ételrendelésre a nyári főszezonban, őket a 11. és a 14. kerület követi. A január és július közötti összes rendelés tekintetében Budapesté az aranyérem, majd Pest megye, Hajdú-Bihar és Győr-Moson-Sopron következik.

Éhesebbek vagyunk nyáron

A vásárlói kosarakat tekintve az látszik, hogy kevésbé tartottuk magunkat a „reggelizz úgy, mint egy király…” kezdetű régi mondáshoz, az esti órákhoz közeledve nőtt ugyanis az étvágy – reggelire átlagosan 3500 forintot költöttünk, az ebéd már a 4000-ret is elérte, a vacsora ára pedig 4200 forint is lehetett a rendelőknél. Érdekesség, hogy az átlagos vásárlói kosár mértéke még javában a járvány által dominált, home office-ban töltött időszakhoz képest sem csökkent a nyárra, sőt minimálisan még nőtt is: egy-egy éttermi rendelésre átlagosan közel 4 ezret költöttünk, online bevásárlásra pedig 4500 forintot is ott hagytunk. A legtöbbet átlagosan Pest megyében költöttek éttermezésre és bevásárlásra, majd Somogy, Budapest és Veszprém következik.

Az idei szezon „legjei”

A hamarosan foodpandaként működő NetPincérről rendelők körében az idei nyáron az éttermi rendelésre költött összegek tekintetében a japán konyha vitte a prímet: egy budai címre 118 ezer forintért válogattak sushit és egyéb japán finomságokat ebédre. A leggyorsabb élelmiszer-kiszállítás mindössze 3 percet vett igénybe: a 4 darab sör rekordidő alatt érkezett Újpestre egy szomjas rendelőhöz. Január és július között az egy főre jutó átlagos digitális borravaló Győrben volt a legmagasabb, a legnagyobb összeg pedig, amivel a kiszállítást jutalmazták, 10 ezer forint volt. Nem csak a rendelők, hanem a futárpartnerek is lelkesek voltak 2021-ben: a legaktívabb futárpartner 206 napot dolgozott nyárig bezárólag, a legidősebb pedig még 74 évesen is rója az utcákat.

Imádunk online fizetni

Az, hogy rákattantunk az online vásárlásra, nem újkeletű dolog, de nagyon úgy tűnik, a tavalyi rekordévnél is van feljebb: a Mastercard támogatásával készült idei Fizetési Élmény Riport szerint magyarok közel 40 százaléka még a tavalyihoz képest is sűrűbben vásárol a neten. Sőt, egyértelműen kezdenek megtörni a korosztályok digitalizáltságáról szóló mantrák is: a pandémia miatt bekövetkező változások az idősebb korosztályt is behúzták az e-kereskedelembe, olyannyira, hogy a hetente online vásárlók között az 55-60 év közöttiek vezetik a rangsort. 

Blaumann Debóra, a foodpanda marketing igazgatója elmondta, hogy az online fizetések a hamarosan foodpandaként működő NetPincér-rendeléseknél is stabilan felfelé ívelnek: 2021-ben júliusig bezárólag minden hónapban meghaladták a 80 százalékot, a leggyakrabban Tolna megyében fizettek online, amit Csongrád, Budapest és Hajdú-Bihar követett. Idén a legtöbb digitális borravaló márciusban érkezett a futárpartnerekhez, az átlagos egy főre jutó borravaló viszont májusban volt a legtöbb: ekkor 551 forintot adtak a magyarok.

Vidéken is fut fel a gyorskereskedelem: Debrecenben a sör, Pécsett a péksüti a nyerő

A hamarosan foodpandaként működő szolgáltatás 6000 éttermi partnere mellett ma már több mint 500 partnerüzletből kérhetnek a megrendelők házhoz szállítást akár 30 percen belül. „Az online bevásárlás népszerűsége egyre nagyobb, az Üzletek funkciót igénybe vevők száma júliusban 17 százalékkal volt több, mint év elején” – mondta el Blaumann Debóra. 

Az élelmiszerrendelések tekintetében Debrecenben és Szegeden a top termékek között a sör és a mentes víz volt a nyerő, Győrben pedig a császárzsemle vezette a kedvencek listáját, bár a győriek sem vetették meg a sört, és a kakaós csiga is a lista elején szerepelt. A pécsiek is nagy péksütirajongók: az abszolút kedvenc császárzsemle mellett a sajtos pogácsa, a fánk és a csokis rúd is nagyon ment idén. Mind a szeptember végétől panda marketként működő NetPincér marketről, mind pedig az üzletekből történő mindennapi rendelésekről elmondható, hogy a korábban népszerű szénsavas üdítőket letaszította a trónról a sör, melyet a császárzsemle követ, de a kóla és az energiaital, valamint a banán, a kifli és a sajtos stangli is népszerű volt a nyár folyamán a rendelők körében.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 02., 14:30
A Z generáció tudatosan, de rendkívül élménycentrikusan költ – derül ki egy generációról készült átfogó kutatásból. A riport készítésében közreműködött a Diverzum, hazánk legnagyobb diákkedvezményeket kínáló platformja is, amelynek a partnerségi vezetőjével, Takács Péterrel beszélgettünk a Cégkassza Podcast legújabb adásában. A szakértő megosztotta gondolatait a Diverzum indulásáról, valamint a fiatalok fogyasztási szokásairól és digitális életmódjáról is.
2025. 06. 13., 12:05
A szezonálisan kiigazított adatok szerint az egy hónappal korábbihoz képest 1,8 százalékkal csökkent az ipai termelés volumene az Európai Unióban 2025. áprilisban, az egy évvel korábbit ugyanakkor így is meghaladta 0,6 százalékkal.
2025. 06. 12., 11:05
Májusban országos szinten 0,8 százalékkal nőttek a lakbérek áprilishoz képest, ugyanakkor a fővárosban enyhe csökkenés történt: Budapesten 0,2 százalékkal estek vissza az albérletárak. Éves összevetésben továbbra is drágulás látható: országosan 7,9 százalékkal, Budapesten pedig 7 százalékkal emelkedtek a bérleti díjak az elmúlt egy év során – derül ki a KSH-ingatlan.com májusi lakbérindexéből.

  Rovathírek: HIPA

A magyar gazdaság ismét egy stratégiai ágazatban, az orvostechnikai és gyógyszeripari szektort érintő fejlesztésekkel erősödik – szögezte le Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, a SCHOTT Hungary Kft. tisztatérrel felszerelt gyártócsarnokának alapkőletételén, Lukácsházán. A gyógyszeripari üveg csomagolóanyagok gyártásával foglalkozó vállalat egy időben három új beruházást indított el összesen közel 100 milliárd forint értékben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.
Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.
2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS