Winter Ádám: Végtelenek a lehetőségek, csak élni kell velük

2018. 12. 19., 10:00

Ennyire könnyű sosem volt új munkát találni, szakmát tanulni vagy új vállalkozást alapítani, mint ma – állítja Winter Ádám az Üzletemnek adott interjúban. A WinterNET Hirdető Kft. ügyvezető igazgatója hisz az automata rendszerekben, és büszke rá, hogy két év alatt meghatszorozta ügyfeleik számát.

Winter Ádámék 47 oktatási intézmény 1153 tanfolyamát kínálják jelenleg, Békéscsabától Zalaegerszegig behálózzák az országot. S hogy ne csak „prédikálja” a tudás fontosságát, Ádám maga is sokat és sokaktól tanult. Hogy kiktől? Az is kiderül az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának újabb részéből.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Van néhány eredmény, amire büszkék vagyunk. Ezek közé tartozik az, amikor egy 2014-ben történt jelentős veszteség után 2 év alatt meghatszoroztuk az ügyfelek számát, ezzel együtt sikerült stabil, jól szervezett céggé fejleszteni a WinterNET Hirdető Kft.-t. Az ügyfélmegtartásunk kimagasló, az ügyfél-elégedettség közel 100 százalékos, és weboldalunk az egyik legismertebb tanfolyamkereső oldal Magyarországon. Számomra egyik legfontosabb eredmény az, hogy az év nagy részében helytől és időtől függetlenül tudom irányítani a vállalkozást. Legyen ez a helyszín külföld, egy belvárosi kávézó, vagy akár a Balaton-part, ahová nyaranta leköltözünk másfél hónapra a feleségemmel – úgy, hogy közben a cég is szépen működik.

Milyen távra tervez?

– Kifejezetten hosszú távra tervezek. Mindig szem előtt tartom, hogy csak olyan feladatokkal foglalkozzak a cégben, amelyek támogatják a hosszú távú céljaimat.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Hosszú a lista, de az egyik célom a jelenlegi mellett egy teljesen automatizált cég felépítése. A meglévő céggel és tevékenységgel pedig szeretnénk külföldön terjeszkedni.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

Édesapámtól sokat tanultam, mert tizenévesen rendszeresen segítettem a családi vállalkozásban. Ezek a kereskedelemben szerzett korai tapasztalatok kiváló alapot nyújtottak az első vállalkozásomhoz. Rengeteget tanulok ma is, számos kiváló szerző és oktató gyakorolt rám hatást. Ilyenek többek között: Wolf Gábor, aki a kisvállalati marketing alapjaira tanított meg. Robert Kiyosaki, aki a pénzügyi műveltségemet növelte. Tim Ferriss, aki egy szabadabb vállalkozói életstílus szószólója. Többek között megtanította, hogy mindent, amit lehet, delegáljak, és automata rendszerekben gondolkozzak.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Magyarország is nagy piac, és rengeteg olyan lehetőség van itthon, amit még nem aknáztunk ki. Ugyanakkor, aki igazán nagyban gondolkodik, annak hosszú távú tervei között a külföldi terjeszkedés is szerepel.

Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Igen, más üzletágakban is gondolkodom, az egyiknek éppen most rakom le az alapjait.

Mivel lehet Magyarországon „őrültbe kergetni” a vállalkozót?

– Az egyik a túlzott bürokrácia. Bár sokat javult a helyzet, de még mindig vannak olyan esetek, amikor indokolatlanul sok papírmunkára van szükség, és feleslegesen húzzák a vállalkozók idejét. A másik dolog, amivel engem őrületbe lehet kergetni: a panaszkodás. Számomra gyakran érthetetlen, hogy lehet munkahely, kevés fizetés, és hasonlók miatt panaszkodni, miközben sosem volt még ilyen könnyű fejlődni, valami újba kezdeni. Akár alkalmazottként, akár vállalkozóként szeretne boldogulni az ember, jóformán végtelenek a lehetőségek. Csak élni kellene velük. Ez a felgyorsult online világ mindenki számára közelebb hozza a tudást, és vállalkozás indításához is egyre alacsonyabb a belépési küszöb. Ennyire könnyű sosem volt új munkát találni, szakmát tanulni vagy új vállalkozást alapítani, mint ma.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

– Közösségi oldalakon tematikus vállalkozói csoportokban kötök ismeretségeket, illetve gyakran járok tréningekre, konferenciákra.

Mire sajnálja az idejét?

– Adminisztratív munkára, ismétlődő feladatokra, panaszkodás hallgatására.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Tanulásra, önképzésre, egészségre. Az olyan fejlesztésekre, amelyek megkönnyítik a napi munkát, és hosszú távon szabadidőt biztosítanak számomra.

Milyen célra, kiknek adakozna?

– Beteg gyerekek számára és állatmenhelyek részére adakozunk időnként. Illetve olyan internetes szolgáltatásokat, közösségi kezdeményezéseket támogatunk, amelyeket mi magunk is gyakran használunk, és közösségi finanszírozásból, adományokból tartják fenn magukat.

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Olvasás, tanulás, nyaralás.

Szerdahelyi Csaba

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS