Winter Ádám: Végtelenek a lehetőségek, csak élni kell velük

2018. 12. 19., 10:00

Ennyire könnyű sosem volt új munkát találni, szakmát tanulni vagy új vállalkozást alapítani, mint ma – állítja Winter Ádám az Üzletemnek adott interjúban. A WinterNET Hirdető Kft. ügyvezető igazgatója hisz az automata rendszerekben, és büszke rá, hogy két év alatt meghatszorozta ügyfeleik számát.

Winter Ádámék 47 oktatási intézmény 1153 tanfolyamát kínálják jelenleg, Békéscsabától Zalaegerszegig behálózzák az országot. S hogy ne csak „prédikálja” a tudás fontosságát, Ádám maga is sokat és sokaktól tanult. Hogy kiktől? Az is kiderül az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának újabb részéből.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Van néhány eredmény, amire büszkék vagyunk. Ezek közé tartozik az, amikor egy 2014-ben történt jelentős veszteség után 2 év alatt meghatszoroztuk az ügyfelek számát, ezzel együtt sikerült stabil, jól szervezett céggé fejleszteni a WinterNET Hirdető Kft.-t. Az ügyfélmegtartásunk kimagasló, az ügyfél-elégedettség közel 100 százalékos, és weboldalunk az egyik legismertebb tanfolyamkereső oldal Magyarországon. Számomra egyik legfontosabb eredmény az, hogy az év nagy részében helytől és időtől függetlenül tudom irányítani a vállalkozást. Legyen ez a helyszín külföld, egy belvárosi kávézó, vagy akár a Balaton-part, ahová nyaranta leköltözünk másfél hónapra a feleségemmel – úgy, hogy közben a cég is szépen működik.

Milyen távra tervez?

– Kifejezetten hosszú távra tervezek. Mindig szem előtt tartom, hogy csak olyan feladatokkal foglalkozzak a cégben, amelyek támogatják a hosszú távú céljaimat.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Hosszú a lista, de az egyik célom a jelenlegi mellett egy teljesen automatizált cég felépítése. A meglévő céggel és tevékenységgel pedig szeretnénk külföldön terjeszkedni.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

Édesapámtól sokat tanultam, mert tizenévesen rendszeresen segítettem a családi vállalkozásban. Ezek a kereskedelemben szerzett korai tapasztalatok kiváló alapot nyújtottak az első vállalkozásomhoz. Rengeteget tanulok ma is, számos kiváló szerző és oktató gyakorolt rám hatást. Ilyenek többek között: Wolf Gábor, aki a kisvállalati marketing alapjaira tanított meg. Robert Kiyosaki, aki a pénzügyi műveltségemet növelte. Tim Ferriss, aki egy szabadabb vállalkozói életstílus szószólója. Többek között megtanította, hogy mindent, amit lehet, delegáljak, és automata rendszerekben gondolkozzak.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Magyarország is nagy piac, és rengeteg olyan lehetőség van itthon, amit még nem aknáztunk ki. Ugyanakkor, aki igazán nagyban gondolkodik, annak hosszú távú tervei között a külföldi terjeszkedés is szerepel.

Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Igen, más üzletágakban is gondolkodom, az egyiknek éppen most rakom le az alapjait.

Mivel lehet Magyarországon „őrültbe kergetni” a vállalkozót?

– Az egyik a túlzott bürokrácia. Bár sokat javult a helyzet, de még mindig vannak olyan esetek, amikor indokolatlanul sok papírmunkára van szükség, és feleslegesen húzzák a vállalkozók idejét. A másik dolog, amivel engem őrületbe lehet kergetni: a panaszkodás. Számomra gyakran érthetetlen, hogy lehet munkahely, kevés fizetés, és hasonlók miatt panaszkodni, miközben sosem volt még ilyen könnyű fejlődni, valami újba kezdeni. Akár alkalmazottként, akár vállalkozóként szeretne boldogulni az ember, jóformán végtelenek a lehetőségek. Csak élni kellene velük. Ez a felgyorsult online világ mindenki számára közelebb hozza a tudást, és vállalkozás indításához is egyre alacsonyabb a belépési küszöb. Ennyire könnyű sosem volt új munkát találni, szakmát tanulni vagy új vállalkozást alapítani, mint ma.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

– Közösségi oldalakon tematikus vállalkozói csoportokban kötök ismeretségeket, illetve gyakran járok tréningekre, konferenciákra.

Mire sajnálja az idejét?

– Adminisztratív munkára, ismétlődő feladatokra, panaszkodás hallgatására.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Tanulásra, önképzésre, egészségre. Az olyan fejlesztésekre, amelyek megkönnyítik a napi munkát, és hosszú távon szabadidőt biztosítanak számomra.

Milyen célra, kiknek adakozna?

– Beteg gyerekek számára és állatmenhelyek részére adakozunk időnként. Illetve olyan internetes szolgáltatásokat, közösségi kezdeményezéseket támogatunk, amelyeket mi magunk is gyakran használunk, és közösségi finanszírozásból, adományokból tartják fenn magukat.

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Olvasás, tanulás, nyaralás.

Szerdahelyi Csaba

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS