Winter Ádám: Végtelenek a lehetőségek, csak élni kell velük

2018. 12. 19., 10:00

Ennyire könnyű sosem volt új munkát találni, szakmát tanulni vagy új vállalkozást alapítani, mint ma – állítja Winter Ádám az Üzletemnek adott interjúban. A WinterNET Hirdető Kft. ügyvezető igazgatója hisz az automata rendszerekben, és büszke rá, hogy két év alatt meghatszorozta ügyfeleik számát.

Winter Ádámék 47 oktatási intézmény 1153 tanfolyamát kínálják jelenleg, Békéscsabától Zalaegerszegig behálózzák az országot. S hogy ne csak „prédikálja” a tudás fontosságát, Ádám maga is sokat és sokaktól tanult. Hogy kiktől? Az is kiderül az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának újabb részéből.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Van néhány eredmény, amire büszkék vagyunk. Ezek közé tartozik az, amikor egy 2014-ben történt jelentős veszteség után 2 év alatt meghatszoroztuk az ügyfelek számát, ezzel együtt sikerült stabil, jól szervezett céggé fejleszteni a WinterNET Hirdető Kft.-t. Az ügyfélmegtartásunk kimagasló, az ügyfél-elégedettség közel 100 százalékos, és weboldalunk az egyik legismertebb tanfolyamkereső oldal Magyarországon. Számomra egyik legfontosabb eredmény az, hogy az év nagy részében helytől és időtől függetlenül tudom irányítani a vállalkozást. Legyen ez a helyszín külföld, egy belvárosi kávézó, vagy akár a Balaton-part, ahová nyaranta leköltözünk másfél hónapra a feleségemmel – úgy, hogy közben a cég is szépen működik.

Milyen távra tervez?

– Kifejezetten hosszú távra tervezek. Mindig szem előtt tartom, hogy csak olyan feladatokkal foglalkozzak a cégben, amelyek támogatják a hosszú távú céljaimat.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Hosszú a lista, de az egyik célom a jelenlegi mellett egy teljesen automatizált cég felépítése. A meglévő céggel és tevékenységgel pedig szeretnénk külföldön terjeszkedni.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

Édesapámtól sokat tanultam, mert tizenévesen rendszeresen segítettem a családi vállalkozásban. Ezek a kereskedelemben szerzett korai tapasztalatok kiváló alapot nyújtottak az első vállalkozásomhoz. Rengeteget tanulok ma is, számos kiváló szerző és oktató gyakorolt rám hatást. Ilyenek többek között: Wolf Gábor, aki a kisvállalati marketing alapjaira tanított meg. Robert Kiyosaki, aki a pénzügyi műveltségemet növelte. Tim Ferriss, aki egy szabadabb vállalkozói életstílus szószólója. Többek között megtanította, hogy mindent, amit lehet, delegáljak, és automata rendszerekben gondolkozzak.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Magyarország is nagy piac, és rengeteg olyan lehetőség van itthon, amit még nem aknáztunk ki. Ugyanakkor, aki igazán nagyban gondolkodik, annak hosszú távú tervei között a külföldi terjeszkedés is szerepel.

Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Igen, más üzletágakban is gondolkodom, az egyiknek éppen most rakom le az alapjait.

Mivel lehet Magyarországon „őrültbe kergetni” a vállalkozót?

– Az egyik a túlzott bürokrácia. Bár sokat javult a helyzet, de még mindig vannak olyan esetek, amikor indokolatlanul sok papírmunkára van szükség, és feleslegesen húzzák a vállalkozók idejét. A másik dolog, amivel engem őrületbe lehet kergetni: a panaszkodás. Számomra gyakran érthetetlen, hogy lehet munkahely, kevés fizetés, és hasonlók miatt panaszkodni, miközben sosem volt még ilyen könnyű fejlődni, valami újba kezdeni. Akár alkalmazottként, akár vállalkozóként szeretne boldogulni az ember, jóformán végtelenek a lehetőségek. Csak élni kellene velük. Ez a felgyorsult online világ mindenki számára közelebb hozza a tudást, és vállalkozás indításához is egyre alacsonyabb a belépési küszöb. Ennyire könnyű sosem volt új munkát találni, szakmát tanulni vagy új vállalkozást alapítani, mint ma.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

– Közösségi oldalakon tematikus vállalkozói csoportokban kötök ismeretségeket, illetve gyakran járok tréningekre, konferenciákra.

Mire sajnálja az idejét?

– Adminisztratív munkára, ismétlődő feladatokra, panaszkodás hallgatására.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Tanulásra, önképzésre, egészségre. Az olyan fejlesztésekre, amelyek megkönnyítik a napi munkát, és hosszú távon szabadidőt biztosítanak számomra.

Milyen célra, kiknek adakozna?

– Beteg gyerekek számára és állatmenhelyek részére adakozunk időnként. Illetve olyan internetes szolgáltatásokat, közösségi kezdeményezéseket támogatunk, amelyeket mi magunk is gyakran használunk, és közösségi finanszírozásból, adományokból tartják fenn magukat.

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Olvasás, tanulás, nyaralás.

Szerdahelyi Csaba

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a "női energiák" mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet "veganizálni" megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS