Varga Zsuzsanna: Képes vagyok folyamatosan megújulni

Varga Zsuzsanna: Képes vagyok folyamatosan megújulni
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 06. 21., 11:00

Abban hiszek, hogy akkor tudunk megfelelően alkotni, ha a motiváció belülről jön – mondta az Üzletemnek Varga Zsuzsanna, az Arconic-Köfém Mill Products Hungary Kft. ügyvezetője és HR vezetője.

Varga Zsuzsanna tervei között szerepel, hogy létrehoz egy alapítványt és hatékonyan működteti azt. Cégének, az Arconicnak kiemelten fontos az oktatás, a fiatal nemzedék támogatása, hiszen voltak olyan tinédzserek, akiknek másfél évig otthonról kellett tanulni a koronavírus járvány miatt. Ha arra is kíváncsi, hogy Zsuzsanna milyen önkéntes munkát végezne, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 299. interjúját!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Nem a pozícióban hiszek, hanem abban, hogy tudok-e hatni a környezetemre és tudom-e azt formálni a megfelelő időben a megfelelő embereken keresztül úgy, hogy értéket teremtsünk. Képes vagyok folyamatosan megújulni, gyorsan felismerni a megfelelő vezetői eszközöket, amelyeket alkalmazva az adott helyzetben a kockázatok felmérésével, de nem elhúzva az időt tudok döntést hozni.

Milyen távra tervez?

– Minden korszakomban vannak új kihívásaim, amikor már nem leszek képes értéket teremteni, hiszem, hogy felismerem azt és képes leszek, ha nem is visszavonulni, de váltani az akkori lehetőségeim és képességeimnek megfelelően.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Szeretnék egy Alapítványt létrehozni, és hatékonyan működtetni azt.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Igyekszem minden helyzetben tanulni, akár a vezetőimtől, akár szakemberektől, de sokat tanultam a termelésben dolgozóktól is. A legtöbbet Édesapámtól, a kitartást, a megújulást, azt, hogy nincs lehetetlen csak máshogy kell hozzáállni, próbálni. Azt, hogy mindig tudni kell felállni és újrakezdeni, vagy folytatni, és ami nem sikerül, az nem szégyen, hanem egy olyan helyzet, amit esélyként kaptunk, hogy tanuljunk belőle.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Igyekszem a feladatokat annak megfelelően megosztani, ami kellően illeszkedik az egyéniségükhöz, szakmai tudásukhoz. Fontos, hogy élvezzék, amit csinálnak, és közben igyekszem olyan feladatokba is bevonni őket, ahol ki tudják próbálni magukat vagy olykor a komfortzónáikon kívül is kell lenniük. Abban hiszek, hogy akkor tudunk megfelelően alkotni, ha a motivációjuk belülről jön.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Ahol emberekkel lehet dolgozni, ott bármiben. Akkor lennék nehéz helyzetben, ha csak gépekkel kellene kapcsolatban lennem.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– A Vállalat érdekeinek megfelelően igyekszem feltérképezni, hol tudok a személyes kapcsolatépítési képességemmel segíteni, új lehetőségeket, új ismereteket találni. Nyitottnak és befogadónak tartom magam kiemelten az új üzleti kapcsolatok terén.

Mire sajnálja az idejét?

– Az értelmetlen, értéket nem teremtő dolgokra, de igyekszem megtalálni az értelmet és rejtőző lehetőségeket ezekben is.

Mivel lehet felbosszantani?

– A „Nem lehet” kifejezéssel, ha valaki akkor mond nemet, amikor még át sem gondolta azt. És a „lustasággal”, ha valaki a személyes kényelme miatt üzleti fejlődési lehetőségeket szalaszt el.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Alapértékem és mindennapjainak része az önkénteskedés, keresem a lehetőséget, hol van szükség segítségre, akár magán akár munkahelyi téren egyaránt. Leginkább az integrálás a kedvenc területem, hiszem, hogy ha többféle más kultúrával, élethelyzettel, megélésekkel, élményekkel, fájdalmakkal, tapasztalatokkal rendelkező emberek kerülnek valamilyen céllal egy csoportba, akkor valami olyan jön létre, ami értéket teremt.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Ami azt az érteket és érzést adja, amire éppen szükségünk van.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Az aktív sport, kulturális feltöltődés, ha lehet a Családommal együtt és az önkéntes tevékenykedés.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-01-30 17:22:00
Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év Ügynöksége” díjat nyerte el. „Az Év Marketingnagykövete” címet pedig a Pentacom ügynökség érdemelte ki a 29 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS