Szimeiszter Sándor: Bőven van kihívás a JYSK-nél

Szimeiszter Sándor: Bőven van kihívás a JYSK-nél
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 10. 29., 11:30

A JYSK sokat változott az elmúlt években, így a következő nagy mérföldkövet még nem látom a szakmai életemben. Jelenleg van kihívás bőven – mondta az Üzletemnek Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Ausztriáért és Görögországért felelős country managere.

Szimeiszter Sándort mostanában sokat foglalkoztatja az, hogyan lehetne a nehéz körülmények között élő, hátrányos helyzetű fiatalokat bevonni a munkaerőpiacra. Szereti a kihívásokat, sok terve van, egyszer kipróbálná tudását az Egyesült Államokban – és még sorolhatnánk. Ha az is érdekli, hogy Sándornak mi a véleménye a kétkezi munkáról, a választ megtalálja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 343. interjújában.

Mit tart karrierje csúcsának?

– Egyértelműen a mostani időszakot: jelenleg három országért – Magyarországért, Ausztriáét és Görögországért – vagyok felelős country managerként a JYSK-nél. Nagy kihívást jelent ez, hiszen egyrészt egy integrációs folyamat közepén vagyunk, másrészt Görögországban például a nulláról építettük fel az ottani leányvállalatot, most jelent meg a márka a piacon. Az üzleti célok mellett vezetőként is másfajta kommunikációt igényelnek a különböző országok, ez szintén izgalmas feladat.

Milyen távra tervez?

– Alapvetően öt évre előre szoktam gondolkodni, tervezni, nagyjából ilyen időtávot tudok belátni. A JYSK azonban sokat változott az elmúlt években, így a következő nagy mérföldkövet még nem látom a szakmai életemben. Jelenleg van kihívás bőven.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Maradnék a bútorpiacon, de egyszer szeretnék az Egyesült Államokban dolgozni valamelyik kiskereskedelmi vállalatnál. Úgy gondolom, hogy ez az a piac, ahol igazán próbára teheti a képességeit az ember. Ha ott helyt tud állni, akkor valóban jó szakember.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Talán az első munkahelyemen az akkori főnökömtől. Egy évet dolgoztam Angliában egy szoftvercégnél. A főnököm egyben a cég tulajdonosa is volt, az ő életszemlélete nagyon inspiráló volt, sokat tanultam tőle. Teljesen máshogyan gondolkozott, mint, ami a 90-es évek elején Magyarországon jellemző volt. Tőle tanultam többek között a szakmai objektivitásról, illetve, hogy milyen fontos a kockázatvállalás és a kezdeményezés.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Olyan keretek között szeretek dolgozni, ahol mindenkinek világosak a célok. Abban, hogy mit kell elérni, nincs demokrácia, hiszen például a központtól meghatározott célokat kapunk. Azonban az, hogy ezt hogyan érjük el, az már tőlünk függ. Ebben nagyon nyitott vagyok a különböző megoldási lehetőségekre és javaslatokra, sok időt szánunk arra, hogy a tényleges lépéseket közösen, a csapatommal együtt kialakítsuk. Hiszek benne, hogy úgy lehet jól dolgozni, ha egyértelműek a célok, az elvárások, de van lehetőség az egyéni megoldási módokra.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Eddig ezen nem nagyon gondolkodtam, de ha választani kell valamit, akkor leginkább történész vagy régész lennék. A történelem mellett a gasztronómia is érdekel, a szüleim a vendéglátásban dolgoztak, szóval étteremtulajdonosként is el tudnám képzelni magam.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Nem tartom magam egy nagyon aktívan új kapcsolatokat építő embernek, inkább abban hiszek, hogy akikkel már kapcsolatban vagyok, azokkal minél hosszabb távú és kellemesebb együttműködést tudjunk kialakítani. A JYSK-nél például az üzletek karbantartásánál és a házhoz szállításnál dolgozunk együtt partnerekkel, ezeknél a szolgáltatásoknál pedig nagyon fontos a minőség. Nyilván számít egy-egy szolgáltatás ára is, de nem cseréljük le az üzleti partnereinket csak azért, mert egy új szolgáltató valamivel olcsóbban dolgozna. Sokkal fontosabbnak tartom, hogy közös nevezőre jussunk, tudjunk együtt gondolkodni, és olyan irányba fejlődjünk, amely mindkét fél számára előnyös.

Mire sajnálja az idejét?

– Jelenleg folyamatos időhiányban szenvedek, ezért minden olyan feladatra sajnálom az időmet, ami nem az én dolgom lenne. Szívesen segítek a kollégáimnak és természetesen vannak olyan feladatok, ahol együtt kell gondolkodnunk, de nem szeretem, ha valaki azzal okoz felesleges feladatokat másoknak, hogy nem végzi el a saját munkáját vagy nem néz utána valaminek.

Mivel lehet felbosszantani?

– Leginkább azzal, ha valaki nem tartja be azt, amiben megállapodtunk. Természetesen a tervek változhatnak és változnak is útközben, hiszen komplex, összetett feladataink vannak, de szeretem, ha ezeket megbeszéljük és jól kommunikáljuk egymás felé.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Fontos ügynek tartom a kisebbségek helyzetét. Mostanában az foglalkoztat a leginkább, hogyan lehetne a nehéz körülmények között élő, hátrányos helyzetű fiatalokat bevonni a munkaerőpiacra, szakmát és biztos megélhetést adni nekik.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Utazásra és élményekre szívesen költök. Szeretek utazni, más kultúrákat megismerni, ez az, ami igazán kikapcsol. A következő úti cél egyébként Chicago és New Orleans, a családommal együtt tervezzük autóval bejárni ezeket a városokat és a környéküket.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Az utazás mellett a kétkezi munka: szeretek barkácsolni, bútorokat összeszerelni. Teljesen ki tudom zárni a külvilágot, ha zenét hallgatok és közben valamit barkácsolok, a legutóbb például egy szekrényt szereltem össze.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS