Székely Viola: Az emberközpontúság és a szakmaiság híve vagyok

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 05. 29., 10:00

Hiszem azt, hogy az élethosszig tartó tanulás megújult erőt és ötleteket ad a haladáshoz – mondta az Üzletemnek Székely Viola, a CoronEXIT Leader – KoronEXIT Vezető Program társalapítója.

Székely Viola szeret meglepetést okozni, maradandó élményt nyújtani az embereknek a tanulás terén. Végtelenül izgalmasnak találja a tudomány világát. Ő maga a LEGO ® Robotics Coach és a LEGO ® Serious Play módszertan képviselője. Pályafutása során sokféle csúcsot elért már a szakmában, de a szakmán kívül egy 3 ezres hegycsúcs meghódítása még vár rá – persze ahhoz bőven kell tréningezni. Talán egyszer még egy egyetem katedráján vagy egy elit gimnázium tanárai között is találkozhatunk vele. Hogy mit tanítana? Az is kiderül az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 176. interjújából.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Nem tudnék egyetlen csúcsot definiálni, hiszen minden életszakasznak megvannak a sajátos igényei és megélései. Bármilyen feladatot szánt nekem a sors, megpróbáltam megtalálni benne a kihívást, ami engem motivál és kihozni belőle a legtöbbet. Többször is sikerült. Volt, amikor sokat kellet utazni és működtetni rendszereket. Akkor az volt a csúcs. Volt, amikor egy konferencián vagy egy izgalmas tréningen vettem részt. Ez volt a csúcs. És volt, amikor oktattam és a csapatom dobogós lett. Nos, talán ez a csúcs…

– Milyen távra tervez?

– Inkább újratervezek. Többször is. Ahogy bővülnek a fejlődő technológia adta lehetőségek, változnak a felhasználói szokások és igények és ennek minden pillanatban meg kell felelni. Ezért a célok is folyamatosan változnak. Keresem az új tapasztalatokat, mert ha szükségszerűvé válik, tudnom kell kezelni a változásokat.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Szeretnék továbbra is minél több meglepetést okozni, maradandó élményt nyújtani embereknek a tanulás terén. Hiszem azt, hogy az élethosszig tartó tanulás megújult erőt és ötleteket ad a haladáshoz. Másrészt 3000-es csúcsot még nem másztam meg. Hát nagyon szeretném!...

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Szerencsésnek tartom magam. Még az általános iskolában volt nekem egy matematika tanárnőm, aki megszerettette velem a tantárgyat. Ő volt az, aki megmutatta nekem az irányt, és nem tévedett. Később, de még a karrierem elején, volt egy nagyon elszánt, sokoldalú, karizmatikus főnököm. Nem volt egy egyszerű eset, de nagy nyomot hagyott bennem. Talán tőle tanultam a legtöbbet és utólag hálás is vagyok érte. Megtanultam tőle fókuszálni a célra, majd jól szervezett munkával és csapattal elérni azt. Úgy felkészülni a tárgylásokra, hogy annak eredménye legyen. Érezni az üzleti élet pulzusát és nem csak szeleteket kóstolgatni.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– A tudomány világa végtelenül izgalmas. Sok benne az innováció. Kis és nagy vállalkozások folyamatosan megújulnak és ez a megújulás biztosítja számukra a fenntarthatóságot. Így van ez a mindennapokban a munkahelyen, kollégákkal is. Ha hozzáadunk egy csipetnyi ötletet, a munka sokkal izgalmasabbá válik. Én ezt a szemléletet próbálom vonzóvá tenni leginkább azzal a céllal, hogy átadjam a folyamatos tanulás és a megújulás lehetőségének az élményét. Ha a mindennapi munkához hozzáadunk egy csipetnyi ötletet, máris sokkal szívesebben tesszük a dolgunkat, hatékonyabban, eredményesebbek vagyunk.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Furcsán hangzik, de valamilyen elit gimnáziumban vagy egyetemen tanítanék gyakorlati és elméleti fizikát. Mai napig izgatnak a fizikai jelenségek, amelyek minket körülvesznek, és ezt az élményt szívesen átadnám érdeklődő diákoknak. Az űrkutatás is izgalmas terület, főleg azért, mert ha innovációról beszélünk, akkor itt bőven van benne.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Az üzleti kapcsolatépítésnek minden válfaját kipróbáltam. Leginkább az emberközpontúság és a szakmaiság híve vagyok. Csak így alakulhat ki egy kölcsönös és hosszútávú bizalom, amely megalapozza a jó együttműködést. Az ügyfelet ápolni kell, meg kell érteni igényeit, de tudni kell tanácsot is adni neki jó gyakorlatok példáin keresztül. Ha ebben hiteles tudsz lenni, nyert ügyed van.

– Mire sajnálja az idejét?

– Vásárlásra. Nagy a választék. Most éppen mit próbáljak ki? Vajon le van járva? Mi az összetétele? Apró betűs. Nem látom. Önkiszolgáló kassza. Újból kézbe kell venni mindent. Hol a vonalkód? Tolom a nehéz kosarat. Hová is parkoltam? Bepakolni. Kipakolni…

– Mivel lehet felbosszantani?

– Ha egy vezető nem tudja a csapatát motiválni, ha nem tud magyarázatot adni tetteire, nem tud a csapatának célokat kitűzni, ha nem kezeli embereit egyenlő módon és én vagyok a csapatban, akkor az nagyon tud bosszantani.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Voltam már Vöröskereszt önkéntes. Most szívesen segítenék a hegyimentőknek. Persze, komoly edzés kell hozzá, de behoznám.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– A minőségi bőrcipőt megfizetem. Mert elegáns vagy sportos, mert kényelmes és szellőző, mert tartós, mert jól érzem benne magam. Ha pedig meguntam, akkor más is hordhatja…

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A hegymászás és a kerékpározás. Hetente többször is letekerek napi egy órát, hétvégén pedig szinte biztos a budai hegyekben lehet velem találkozni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS