Szabó Béla Attila: Megtanultam türelmesnek lenni

Szabó Béla Attila: Megtanultam türelmesnek lenni
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 06. 25., 11:00

Minden eddig munkahelyemen megtaláltam azt az 1-2 embert, aki a tudásával és attitűdjével új szintre emelte a szakmai és vezetői tudásomat – mondta az Üzletemnek Szabó Béla Attila, a Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója.

Szabó Béla Attilát 2017-ben nevezték ki a Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatójának. Fő feladata az volt, hogy integráltabb és meglepőbb kommunikációt folytasson a vállalat az anyacéggel, a Deutsche Telekommal közösen kidolgozott célok és értékek mentén.A jövőben is aktívan részt kíván vállalni a kommunikációs és marketing iparág szakmai nívójának emelésében. Ha kíváncsi rá, hogy Szabó Béla Attila mit gondol Daniel Pink vezetési modelljéről, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 301. interjúját!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Olyan pozíciót, feladatot, helyzetet, amikor hatással tudok lenni arra, hogy az ország vagy annak valamilyen fontos része szignifikánsan javuljon, fejlődjön. Olyan hosszú távú projectet vezetni, amely elhelyezi Magyarországot a globális térben. Jelenleg sokszor érzem azt, hogy ebben már benne vagyunk a csapatommal.

Milyen távra tervez?

– Hosszú távra. Megtanultam türelmesnek lenni, előrelátóan építkezni, a kollégáim, a működés és az ambíciók tekintetében egyaránt.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A Cannes Festival of Creativity-n aranyat, vagy valami csoda folytán titanium díjat nyerni. Plusz aktívan részt vállalni a kommunikációs és marketing iparág szakmai nívójának az emelésében.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Minden eddig munkahelyemen megtaláltam azt az 1-2 embert, aki a tudásával és attitűdjével új szintre emelte a szakmai és vezetői tudásomat. Érdekes módon idővel egyre több ilyen fontos emberrel hoz össze a szakmai ambícióm.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Maximálisan követen Daniel Pink modelljét: autonómiát (autonomy), szakmai fejlődési lehetőséget (mastery) és valamilyen nemes célt, létcélt (purpose) kell nyújtani. Ez a hármas segít abban, hogy a kollégák ne utasításokat kövessenek, hanem önálló döntéseket hozva alakítsák a saját témáikat, ügyeiket. Ezzel és a digitális világ lehetőségeinek maxolásával tudnak a saját életük nyerteseivé válni.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Kreatív concepter, tanácsadó és startupper „szakmákban”.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Igyekszem láthatóvá tenni magam különböző témák mentén egyrészt a közösségi média terében, másrészt konferenciákon. Ezeken a helyeken keresem a kapcsolódásokat, a kölcsönös értékteremtés lehetőségét. Ezen túl elég aktív vagyok a városi események és kulturális történések terén, itt igyekszem minél több emberrel „összeakadni”. Plusz elég sokfelé élünk, így a társadalom szocio-demográfiai szövetében aktívan benne vagyunk.

Mire sajnálja az idejét?

– Az alvásra és a repülővel való utazásra.

Mivel lehet felbosszantani?

– Elsősorban azzal, ha valaki a rutinban találja meg a kiteljesedést. Illetve azzal, ha valaki kedvesen nem egyenes.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Személyes érintettségnél fogva a feleségemmel próbálunk egy társadalmi vállalkozást létrehozni a fogyatékkal élő családok mindennapjainak feljavítására.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Családi kikapcsolódásra, könyvekre, cipőkre és bicajokra.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A bringázás és a disztópikus regények.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS