Szabó Béla Attila: Megtanultam türelmesnek lenni

Szabó Béla Attila: Megtanultam türelmesnek lenni
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 06. 25., 11:00

Minden eddig munkahelyemen megtaláltam azt az 1-2 embert, aki a tudásával és attitűdjével új szintre emelte a szakmai és vezetői tudásomat – mondta az Üzletemnek Szabó Béla Attila, a Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója.

Szabó Béla Attilát 2017-ben nevezték ki a Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatójának. Fő feladata az volt, hogy integráltabb és meglepőbb kommunikációt folytasson a vállalat az anyacéggel, a Deutsche Telekommal közösen kidolgozott célok és értékek mentén.A jövőben is aktívan részt kíván vállalni a kommunikációs és marketing iparág szakmai nívójának emelésében. Ha kíváncsi rá, hogy Szabó Béla Attila mit gondol Daniel Pink vezetési modelljéről, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 301. interjúját!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Olyan pozíciót, feladatot, helyzetet, amikor hatással tudok lenni arra, hogy az ország vagy annak valamilyen fontos része szignifikánsan javuljon, fejlődjön. Olyan hosszú távú projectet vezetni, amely elhelyezi Magyarországot a globális térben. Jelenleg sokszor érzem azt, hogy ebben már benne vagyunk a csapatommal.

Milyen távra tervez?

– Hosszú távra. Megtanultam türelmesnek lenni, előrelátóan építkezni, a kollégáim, a működés és az ambíciók tekintetében egyaránt.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A Cannes Festival of Creativity-n aranyat, vagy valami csoda folytán titanium díjat nyerni. Plusz aktívan részt vállalni a kommunikációs és marketing iparág szakmai nívójának az emelésében.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Minden eddig munkahelyemen megtaláltam azt az 1-2 embert, aki a tudásával és attitűdjével új szintre emelte a szakmai és vezetői tudásomat. Érdekes módon idővel egyre több ilyen fontos emberrel hoz össze a szakmai ambícióm.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Maximálisan követen Daniel Pink modelljét: autonómiát (autonomy), szakmai fejlődési lehetőséget (mastery) és valamilyen nemes célt, létcélt (purpose) kell nyújtani. Ez a hármas segít abban, hogy a kollégák ne utasításokat kövessenek, hanem önálló döntéseket hozva alakítsák a saját témáikat, ügyeiket. Ezzel és a digitális világ lehetőségeinek maxolásával tudnak a saját életük nyerteseivé válni.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Kreatív concepter, tanácsadó és startupper „szakmákban”.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Igyekszem láthatóvá tenni magam különböző témák mentén egyrészt a közösségi média terében, másrészt konferenciákon. Ezeken a helyeken keresem a kapcsolódásokat, a kölcsönös értékteremtés lehetőségét. Ezen túl elég aktív vagyok a városi események és kulturális történések terén, itt igyekszem minél több emberrel „összeakadni”. Plusz elég sokfelé élünk, így a társadalom szocio-demográfiai szövetében aktívan benne vagyunk.

Mire sajnálja az idejét?

– Az alvásra és a repülővel való utazásra.

Mivel lehet felbosszantani?

– Elsősorban azzal, ha valaki a rutinban találja meg a kiteljesedést. Illetve azzal, ha valaki kedvesen nem egyenes.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Személyes érintettségnél fogva a feleségemmel próbálunk egy társadalmi vállalkozást létrehozni a fogyatékkal élő családok mindennapjainak feljavítására.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Családi kikapcsolódásra, könyvekre, cipőkre és bicajokra.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A bringázás és a disztópikus regények.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS