Minden eddig munkahelyemen megtaláltam azt az 1-2 embert, aki a tudásával és attitűdjével új szintre emelte a szakmai és vezetői tudásomat – mondta az Üzletemnek Szabó Béla Attila, a Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója.
Szabó Béla Attilát 2017-ben nevezték ki a Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatójának. Fő feladata az volt, hogy integráltabb és meglepőbb kommunikációt folytasson a vállalat az anyacéggel, a Deutsche Telekommal közösen kidolgozott célok és értékek mentén.A jövőben is aktívan részt kíván vállalni a kommunikációs és marketing iparág szakmai nívójának emelésében. Ha kíváncsi rá, hogy Szabó Béla Attila mit gondol Daniel Pink vezetési modelljéről, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 301. interjúját!
– Mit tart karrierje csúcsának?
– Olyan pozíciót, feladatot, helyzetet, amikor hatással tudok lenni arra, hogy az ország vagy annak valamilyen fontos része szignifikánsan javuljon, fejlődjön. Olyan hosszú távú projectet vezetni, amely elhelyezi Magyarországot a globális térben. Jelenleg sokszor érzem azt, hogy ebben már benne vagyunk a csapatommal.
– Milyen távra tervez?
– Hosszú távra. Megtanultam türelmesnek lenni, előrelátóan építkezni, a kollégáim, a működés és az ambíciók tekintetében egyaránt.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– A Cannes Festival of Creativity-n aranyat, vagy valami csoda folytán titanium díjat nyerni. Plusz aktívan részt vállalni a kommunikációs és marketing iparág szakmai nívójának az emelésében.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Minden eddig munkahelyemen megtaláltam azt az 1-2 embert, aki a tudásával és attitűdjével új szintre emelte a szakmai és vezetői tudásomat. Érdekes módon idővel egyre több ilyen fontos emberrel hoz össze a szakmai ambícióm.
– Mivel motiválja a kollégáit?
– Maximálisan követen Daniel Pink modelljét: autonómiát (autonomy), szakmai fejlődési lehetőséget (mastery) és valamilyen nemes célt, létcélt (purpose) kell nyújtani. Ez a hármas segít abban, hogy a kollégák ne utasításokat kövessenek, hanem önálló döntéseket hozva alakítsák a saját témáikat, ügyeiket. Ezzel és a digitális világ lehetőségeinek maxolásával tudnak a saját életük nyerteseivé válni.
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– Kreatív concepter, tanácsadó és startupper „szakmákban”.
– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?
– Igyekszem láthatóvá tenni magam különböző témák mentén egyrészt a közösségi média terében, másrészt konferenciákon. Ezeken a helyeken keresem a kapcsolódásokat, a kölcsönös értékteremtés lehetőségét. Ezen túl elég aktív vagyok a városi események és kulturális történések terén, itt igyekszem minél több emberrel „összeakadni”. Plusz elég sokfelé élünk, így a társadalom szocio-demográfiai szövetében aktívan benne vagyunk.
– Mire sajnálja az idejét?
– Az alvásra és a repülővel való utazásra.
– Mivel lehet felbosszantani?
– Elsősorban azzal, ha valaki a rutinban találja meg a kiteljesedést. Illetve azzal, ha valaki kedvesen nem egyenes.
– Milyen önkéntes munkát vállalna?
– Személyes érintettségnél fogva a feleségemmel próbálunk egy társadalmi vállalkozást létrehozni a fogyatékkal élő családok mindennapjainak feljavítására.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– Családi kikapcsolódásra, könyvekre, cipőkre és bicajokra.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– A bringázás és a disztópikus regények.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.