Posfai Tünde: Komoly felelősség, amikor álláskeresők és karrierépítők a tudásomra bízzák a sorsukat

Posfai Tünde: Komoly felelősség, amikor álláskeresők és karrierépítők a tudásomra bízzák a sorsukat
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 05. 04., 11:54

Szakmai igazodási pont, egy origó szeretnék lenni a munkavállalói márkaépítés területén – mondta az Üzletemnek Posfai Tünde, akinek küldetése, hogy segítségével a szakemberek, álláskeresők és pályaváltók láthatóvá váljanak a munkaerőpiacon.

Posfai Tünde a POINTMAN Kft. tulajdonosa, 2015 óta tanácsadási szolgáltatásaival segíti a hozzá fordulókat láthatóvá válni a munkaerőpiacon. Főként egyéni ügyfelekkel dolgozik, de számos cég, szervezetfejlesztő is fordul hozzá időről időre. Hosszú út vezetett eddig a karrier-kiteljesedésig: borász végzettségét követően szerzett gazdasági diplomát, humán erőforrás specializációval. A ’90-es évek második felétől olyan cégeknél dolgozott HR-, illetve projektmenedzseri pozíciókban, mint a Citibank, Carnation, Angyalföldi Lakásépítő Zrt. vagy a HVG Lapkiadó Zrt., és 5 éven át volt a Balabit IT Security HR-vezetője. Amikor még szinte senki nem foglalkozott munkáltatói márkaépítéssel, Tünde ezen az úton állított össze a cég számára egy kiemelkedő csapatot – a jelentős szakemberhiány ellenére is. Vállalkozóként legfontosabb feladatának a munkavállalói márkaépítést tartja, „Tedd magad láthatóvá!” mottóval.

Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 400. interjúja!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Nem egyetlen csúcspontot neveznék meg, hanem azt az állapotot, hogy személyes márkaként láthatóvá váltam. Mivel a mottóm eleve az, hogy „Tedd magad láthatóvá”, csak úgy lehetek hiteles és autentikus, ha én magam is az vagyok. Fontos, napi szintű, újabb és újabb csúcspontokat jelent az is, hogy nemcsak rám találnak, hanem bizalmat is szavaznak nekem a klienseim. Komoly és egyben motiváló felelősség, amikor álláskeresők, karrierépítők, pályaváltók vagy akár cégek és szervezetfejlesztők is egyaránt a tudásomra bízzák a sorsukat, és végül közös sikertörténeteket írhatunk.

Milyen távra tervez?

– Ezt nemcsak feltétlenül én döntöm el, hanem a piaci igények is – vagyis az, hogy meddig van rám és a munkámra szükség. Ahogy a civil életemhez, ugyanúgy a munkaerőpiachoz is rugalmasan igazodom.

Azonban úgy érzem, hogy igazán most váltam láthatóvá, most találom meg folyamatosan a niche-eket, fedezem fel a különleges és egyedi, eddig nem kiszolgált igényeket, amelyek további izgalmas lehetőségeket teremtenek. Dolgozni még mindenképpen sokáig szeretnék: alkotni, támogatni, meghatározó szereplőként jelen lenni.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Hiszen ez az én kérdésem! (nevet). Tőlem ezt még senki nem kérdezte meg… Mindazt, amit szerettem volna megvalósítani, ami az álmom volt, azt mostanra elértem. Ha egyvalamit mégis kijelölnék bakancslistás célként a szakmámban, hogy még erősebb viszonyítási és hivatkozási alap legyek. Szakmai igazodási pont, egy origó szeretnék lenni, (nem influenszer) a munkavállalói márkaépítés területén. Olyasvalaki, akinek a szolgáltatása önmagát értékesíti.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Számtalan szakemberrel nyílt lehetőségem együttműködni a pályám során. Ezen interjú keretei nem teszik lehetővé, hogy mindenkit megemlíthessek. Mindannyian formálták valamilyen módon a gondolkodásomat, bővítették az ismereteimet. Azonban az, aki a leginkább meghatározta a munkához, a családhoz és az élethez való szemléletemet, Ő az édesapám.

Mivel motiválja a kollégáit?

– A kollégáimat egyenrangú partnerként kezelem: teret hagyok nekik, őszinte vagyok velük, bízom bennük, és igyekszem őket fejleszteni. Első lépésben mindig a célt vázolom fel számukra, és szükség esetén ennek az elérési útvonalát, miközben támogatást nyújtok a megvalósítási folyamat során. Jellemzően azt mondják, hogy friss lendületet, magabiztosságot kapnak tőlem, és mindig pontosan arra számíthatnak, amit ígérek – vagyis betartom a szavam. Úgy látom, ez már önmagában nagyon komoly motiváló erő minden szakértő, kolléga, üzleti partner számára!

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Nem is egy, hanem kettőben is szívesen kipróbálnám magam. Az első a belsőépítészet. Jelenleg is fontos feladatom, hogy tartalommal töltsem meg az álláskeresők „munkaerőpiaci belépőkártyáit”. A láthatóvá tétel az én olvasatomban azt jelenti, hogy a külcsín a belbecsre –, a belül épített tartalomra – irányítsa a figyelmet.

A másik ennél művészibb vonal: textil- és ruhatervezőként is szívesen kipróbálnám magam. Az ezzel kapcsolatos alapokat édesanyámtól örököltem. Sőt, támogatásával éveken át művészeti iskolába készültem, rajzoltam, kisiskolásként babaruhákat terveztem, szabtam és varrtam… A sors úgy hozta, mégsem ebbe az irányba indultam, de a textilezés és ruhakészítés iránti vonzódás jó ideig megmaradt.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Három kulcsszó mentén: őszintén, nyitottan és bizalmat szavazva másoknak. Mindemellett persze apránként, szisztematikusan haladok, több lépéssel előre gondolkodom, akár egy sakkozó. Megalapozott stratégiát építettem fel arra, hogy a szolgáltatásom el tudja adni önmagát, azaz, a mottómnak megfelelően, én is láthatóvá váljak. Ennek mostanra már szüretelem a gyümölcsét.

Több olyan szakmai és vállalkozásépítést segítő eseményen, képzésen is részt veszek, ahol nemcsak a tudásom, hanem a kapcsolati tőkém is bővíthetem. Mitöbb, én is szervezek ilyeneket, többek közt egy mikro- és kisvállalkozói kapcsolatépítő klubot vezetek Rákosmentén.

Mire sajnálja az idejét?

– A parttalan egyeztetésekre és üres fecsegésekre mindenképpen. Bevallom, a holt időkre is, amikor két tárgyalás közt a dugóban kell ülnöm, miközben ezt az időt nem tudom hatékonyan felhasználni az információszerzésre és -átadásra. (Ilyenkor gyakran podcastokat hallgatok, hogy azért valami haszna mégis legyen a helyzetnek.) Már csak ezért is maximális híve vagyok annak, hogy amikor csak lehet, online egyeztessünk, praktikusabb formában „használva” egymás idejét.

Mivel lehet felbosszantani?

– Ami általában dühít, ha valaki nem tartja tiszteletben mások idejét, nem reagál egy megkeresésre, nem küld visszajelzést. Valamint, ha valaki nem hallgatja vagy hallja meg a másikat.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Az önkéntes feladatvállalás évek óta szerves része az életemnek. Többek közt a gyermekek egészséges fejlődése kapcsán legyen szó akár az óvodai kertrendezéstől vagy sportok népszerűsítéséről iskolások számára; illetve akár sportcélú infrastruktúra-fejlesztésről. A munkámhoz kapcsolódóan szívügyem, hogy a Rákosmentén élő édesanyáknak segítsek visszatérni a munkaerőpiacra, s támogassam a női karrierváltókat. Emellett, a korábban már említett Rákosmentén vezetett kapcsolatépítő klubommal a jövőben is támogatni szeretném a helyi mikro- és kisvállalkozásokat.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Szakmai fejlődésre, a családommal töltött minőségi időre, élményekre, a két fiamra, illetve a karitatív tevékenységeimre mindig szívesen fordítok pénzt (is).

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Az utazás: új helyek, városok, kultúrák felfedezése, és főként az emberek és életterük megismerése tölt fel. Emellett két Labradorunk nemcsak kikapcsol, a nagy séták és mozgásban gazdag játékok a vitalitás fenntartását is szolgálják. Továbbá nagyon szívesen főzök, találok ki recepteket, amelyeket közösen tesztelünk családi és baráti körben, kellemes borok társaságában tartalmas beszélgetésekkel.

(Fotó: Nagy-Forintos Renáta és Erdős Dániel)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS