Posfai Tünde: Komoly felelősség, amikor álláskeresők és karrierépítők a tudásomra bízzák a sorsukat

Posfai Tünde: Komoly felelősség, amikor álláskeresők és karrierépítők a tudásomra bízzák a sorsukat
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 05. 04., 11:54

Szakmai igazodási pont, egy origó szeretnék lenni a munkavállalói márkaépítés területén – mondta az Üzletemnek Posfai Tünde, akinek küldetése, hogy segítségével a szakemberek, álláskeresők és pályaváltók láthatóvá váljanak a munkaerőpiacon.

Posfai Tünde a POINTMAN Kft. tulajdonosa, 2015 óta tanácsadási szolgáltatásaival segíti a hozzá fordulókat láthatóvá válni a munkaerőpiacon. Főként egyéni ügyfelekkel dolgozik, de számos cég, szervezetfejlesztő is fordul hozzá időről időre. Hosszú út vezetett eddig a karrier-kiteljesedésig: borász végzettségét követően szerzett gazdasági diplomát, humán erőforrás specializációval. A ’90-es évek második felétől olyan cégeknél dolgozott HR-, illetve projektmenedzseri pozíciókban, mint a Citibank, Carnation, Angyalföldi Lakásépítő Zrt. vagy a HVG Lapkiadó Zrt., és 5 éven át volt a Balabit IT Security HR-vezetője. Amikor még szinte senki nem foglalkozott munkáltatói márkaépítéssel, Tünde ezen az úton állított össze a cég számára egy kiemelkedő csapatot – a jelentős szakemberhiány ellenére is. Vállalkozóként legfontosabb feladatának a munkavállalói márkaépítést tartja, „Tedd magad láthatóvá!” mottóval.

Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 400. interjúja!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Nem egyetlen csúcspontot neveznék meg, hanem azt az állapotot, hogy személyes márkaként láthatóvá váltam. Mivel a mottóm eleve az, hogy „Tedd magad láthatóvá”, csak úgy lehetek hiteles és autentikus, ha én magam is az vagyok. Fontos, napi szintű, újabb és újabb csúcspontokat jelent az is, hogy nemcsak rám találnak, hanem bizalmat is szavaznak nekem a klienseim. Komoly és egyben motiváló felelősség, amikor álláskeresők, karrierépítők, pályaváltók vagy akár cégek és szervezetfejlesztők is egyaránt a tudásomra bízzák a sorsukat, és végül közös sikertörténeteket írhatunk.

Milyen távra tervez?

– Ezt nemcsak feltétlenül én döntöm el, hanem a piaci igények is – vagyis az, hogy meddig van rám és a munkámra szükség. Ahogy a civil életemhez, ugyanúgy a munkaerőpiachoz is rugalmasan igazodom.

Azonban úgy érzem, hogy igazán most váltam láthatóvá, most találom meg folyamatosan a niche-eket, fedezem fel a különleges és egyedi, eddig nem kiszolgált igényeket, amelyek további izgalmas lehetőségeket teremtenek. Dolgozni még mindenképpen sokáig szeretnék: alkotni, támogatni, meghatározó szereplőként jelen lenni.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Hiszen ez az én kérdésem! (nevet). Tőlem ezt még senki nem kérdezte meg… Mindazt, amit szerettem volna megvalósítani, ami az álmom volt, azt mostanra elértem. Ha egyvalamit mégis kijelölnék bakancslistás célként a szakmámban, hogy még erősebb viszonyítási és hivatkozási alap legyek. Szakmai igazodási pont, egy origó szeretnék lenni, (nem influenszer) a munkavállalói márkaépítés területén. Olyasvalaki, akinek a szolgáltatása önmagát értékesíti.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Számtalan szakemberrel nyílt lehetőségem együttműködni a pályám során. Ezen interjú keretei nem teszik lehetővé, hogy mindenkit megemlíthessek. Mindannyian formálták valamilyen módon a gondolkodásomat, bővítették az ismereteimet. Azonban az, aki a leginkább meghatározta a munkához, a családhoz és az élethez való szemléletemet, Ő az édesapám.

Mivel motiválja a kollégáit?

– A kollégáimat egyenrangú partnerként kezelem: teret hagyok nekik, őszinte vagyok velük, bízom bennük, és igyekszem őket fejleszteni. Első lépésben mindig a célt vázolom fel számukra, és szükség esetén ennek az elérési útvonalát, miközben támogatást nyújtok a megvalósítási folyamat során. Jellemzően azt mondják, hogy friss lendületet, magabiztosságot kapnak tőlem, és mindig pontosan arra számíthatnak, amit ígérek – vagyis betartom a szavam. Úgy látom, ez már önmagában nagyon komoly motiváló erő minden szakértő, kolléga, üzleti partner számára!

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Nem is egy, hanem kettőben is szívesen kipróbálnám magam. Az első a belsőépítészet. Jelenleg is fontos feladatom, hogy tartalommal töltsem meg az álláskeresők „munkaerőpiaci belépőkártyáit”. A láthatóvá tétel az én olvasatomban azt jelenti, hogy a külcsín a belbecsre –, a belül épített tartalomra – irányítsa a figyelmet.

A másik ennél művészibb vonal: textil- és ruhatervezőként is szívesen kipróbálnám magam. Az ezzel kapcsolatos alapokat édesanyámtól örököltem. Sőt, támogatásával éveken át művészeti iskolába készültem, rajzoltam, kisiskolásként babaruhákat terveztem, szabtam és varrtam… A sors úgy hozta, mégsem ebbe az irányba indultam, de a textilezés és ruhakészítés iránti vonzódás jó ideig megmaradt.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Három kulcsszó mentén: őszintén, nyitottan és bizalmat szavazva másoknak. Mindemellett persze apránként, szisztematikusan haladok, több lépéssel előre gondolkodom, akár egy sakkozó. Megalapozott stratégiát építettem fel arra, hogy a szolgáltatásom el tudja adni önmagát, azaz, a mottómnak megfelelően, én is láthatóvá váljak. Ennek mostanra már szüretelem a gyümölcsét.

Több olyan szakmai és vállalkozásépítést segítő eseményen, képzésen is részt veszek, ahol nemcsak a tudásom, hanem a kapcsolati tőkém is bővíthetem. Mitöbb, én is szervezek ilyeneket, többek közt egy mikro- és kisvállalkozói kapcsolatépítő klubot vezetek Rákosmentén.

Mire sajnálja az idejét?

– A parttalan egyeztetésekre és üres fecsegésekre mindenképpen. Bevallom, a holt időkre is, amikor két tárgyalás közt a dugóban kell ülnöm, miközben ezt az időt nem tudom hatékonyan felhasználni az információszerzésre és -átadásra. (Ilyenkor gyakran podcastokat hallgatok, hogy azért valami haszna mégis legyen a helyzetnek.) Már csak ezért is maximális híve vagyok annak, hogy amikor csak lehet, online egyeztessünk, praktikusabb formában „használva” egymás idejét.

Mivel lehet felbosszantani?

– Ami általában dühít, ha valaki nem tartja tiszteletben mások idejét, nem reagál egy megkeresésre, nem küld visszajelzést. Valamint, ha valaki nem hallgatja vagy hallja meg a másikat.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Az önkéntes feladatvállalás évek óta szerves része az életemnek. Többek közt a gyermekek egészséges fejlődése kapcsán legyen szó akár az óvodai kertrendezéstől vagy sportok népszerűsítéséről iskolások számára; illetve akár sportcélú infrastruktúra-fejlesztésről. A munkámhoz kapcsolódóan szívügyem, hogy a Rákosmentén élő édesanyáknak segítsek visszatérni a munkaerőpiacra, s támogassam a női karrierváltókat. Emellett, a korábban már említett Rákosmentén vezetett kapcsolatépítő klubommal a jövőben is támogatni szeretném a helyi mikro- és kisvállalkozásokat.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Szakmai fejlődésre, a családommal töltött minőségi időre, élményekre, a két fiamra, illetve a karitatív tevékenységeimre mindig szívesen fordítok pénzt (is).

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Az utazás: új helyek, városok, kultúrák felfedezése, és főként az emberek és életterük megismerése tölt fel. Emellett két Labradorunk nemcsak kikapcsol, a nagy séták és mozgásban gazdag játékok a vitalitás fenntartását is szolgálják. Továbbá nagyon szívesen főzök, találok ki recepteket, amelyeket közösen tesztelünk családi és baráti körben, kellemes borok társaságában tartalmas beszélgetésekkel.

(Fotó: Nagy-Forintos Renáta és Erdős Dániel)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS