A koronavírus-járvány miatt most inkább a rövid távú tervek megvalósítására koncentrálok, és a kis sikereknek is igyekszem örülni – mondta az Üzletemnek Pastyik Renáta, a Marquard Media Magyarország Kft. kereskedelmi igazgatója.
Pastyik Renáta annak ellenéreszívesen kipróbálná egyszer magát a filmkészítés világában, hogy a jelenlegi pörgős munkaterületen nagyszerűen érzi magát. Nem sajnálja a pénzt a kultúrára, a Radnóti társulatáért annyira rajong, hogy a vírustól terhes hónapokban sem mondott le az on-line „színházba járásról”. Ha arra is kíváncsi, hogy Renáta milyen önkéntes munkát vállalna örömmel, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 272. interjúját!
– Mit tart karrierje csúcsának?
– Szerencsés vagyok, hogy a Marquard Media Hungaryn belül több területen is sikerült kipróbálni magam, de a szívemhez mindig is a kereskedelem és az értékesítést állt legközelebb. Így a csúcsnak a jelenlegi pozíciómat tekintem.
– Milyen távra tervez?
– Régebben legalább 3-5 évre előre szerettem tervezni, de a járvány hatására inkább a rövid távú tervek megvalósítása az, amire jelenleg koncentrálok, és a kis sikereknek is ugyanolyan lelkesedéssel igyekszem örülni.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Nagy álmom volt a Brand management FIPP kurzus, amit Londonban sikerült elvégeznem, de nagyon szeretném a csapatommal értékesítés terén is sikerre vinni a digitális transzformációt, ami nem csak részemről, hanem a teljes csapat részéről rengeteg tanulást és fejlődni akarást igényel.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– 18 éve szorosan együtt dolgozom a jelenlegi főnökömmel, Óhidi Zsuzsával, a Marquard Media Magyarország Kft. ügyvető igazgatójával, aki folyamatosan mentorált, tanított és segített a szakmai utamon.
– Mivel motiválja a kollégáit?
– Próbálok mindig pozitív példát mutatni és biztatni őket, hogy higgyenek magukban, és ne adják fel! Illetve igyekszem felébreszteni bennük az igényt az új ismeretek elsajátítására.
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– Habár a hirdetési világ rendkívül gyors és pörgős, én pedig azonnal szeretem látni a munkám eredményét, szívesen kipróbálnám magam a filmkészítés világában. Hiába lassúbb folyamat, és sokat kell várni a végeredményre, nagyon vonz a filmek világa.
– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?
– Minél több személyes találkozással, egyenességgel és azzal, hogy mindig tartom magam az adott szóhoz.
– Mire sajnálja az idejét?
– A rosszindulatú emberekre.
– Mivel lehet felbosszantani?
– A hazugsággal és az inkorrektséggel.
– Milyen önkéntes munkát vállalna?
– Még az első karantén idején találtam rá a Bodor Tibor Kulturális Egyesültre, és azóta tervezem, hogy becsatlakozom a vakoknak készülő hangos könyveket felolvasók táborához… Érik bennem a gondolat.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– Könyvre, kultúrára. Az utolsó könyvélményem Vishen Lakhiani: A csodálatos elme kódja volt, nemrég fejeztem be. Lenyűgöz a színház világa is, a Radnóti Színház társulatának óriási rajongója vagyok, most a járvány időszakában online nézem az előadásaikat, mindegyiket láttam már.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– Séták a friss levegőn, túrázás. A mediterrán országok nagy rajongójaként korábban az utazás egyet jelentett a városok felfedezésével. A mostani helyzetben leginkább az erdőket járom, amikor csak alkalmam van rá.
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.