Pastyik Renáta: Mindig tartom magam az adott szóhoz

Szerdahelyi Csaba  |  2021. 04. 07., 10:00

A koronavírus-járvány miatt most inkább a rövid távú tervek megvalósítására koncentrálok, és a kis sikereknek is igyekszem örülni – mondta az Üzletemnek Pastyik Renáta, a Marquard Media Magyarország Kft. kereskedelmi igazgatója.

Pastyik Renáta annak ellenéreszívesen kipróbálná egyszer magát a filmkészítés világában, hogy a jelenlegi pörgős munkaterületen nagyszerűen érzi magát. Nem sajnálja a pénzt a kultúrára, a Radnóti társulatáért annyira rajong, hogy a vírustól terhes hónapokban sem mondott le az on-line „színházba járásról”. Ha arra is kíváncsi, hogy Renáta milyen önkéntes munkát vállalna örömmel, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 272. interjúját!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Szerencsés vagyok, hogy a Marquard Media Hungaryn belül több területen is sikerült kipróbálni magam, de a szívemhez mindig is a kereskedelem és az értékesítést állt legközelebb. Így a csúcsnak a jelenlegi pozíciómat tekintem.

Milyen távra tervez?

– Régebben legalább 3-5 évre előre szerettem tervezni, de a járvány hatására inkább a rövid távú tervek megvalósítása az, amire jelenleg koncentrálok, és a kis sikereknek is ugyanolyan lelkesedéssel igyekszem örülni.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Nagy álmom volt a Brand management FIPP kurzus, amit Londonban sikerült elvégeznem, de nagyon szeretném a csapatommal értékesítés terén is sikerre vinni a digitális transzformációt, ami nem csak részemről, hanem a teljes csapat részéről rengeteg tanulást és fejlődni akarást igényel.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– 18 éve szorosan együtt dolgozom a jelenlegi főnökömmel, Óhidi Zsuzsával, a Marquard Media Magyarország Kft. ügyvető igazgatójával, aki folyamatosan mentorált, tanított és segített a szakmai utamon.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Próbálok mindig pozitív példát mutatni és biztatni őket, hogy higgyenek magukban, és ne adják fel! Illetve igyekszem felébreszteni bennük az igényt az új ismeretek elsajátítására.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Habár a hirdetési világ rendkívül gyors és pörgős, én pedig azonnal szeretem látni a munkám eredményét, szívesen kipróbálnám magam a filmkészítés világában. Hiába lassúbb folyamat, és sokat kell várni a végeredményre, nagyon vonz a filmek világa.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Minél több személyes találkozással, egyenességgel és azzal, hogy mindig tartom magam az adott szóhoz.

Mire sajnálja az idejét?

– A rosszindulatú emberekre.

Mivel lehet felbosszantani?

– A hazugsággal és az inkorrektséggel.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Még az első karantén idején találtam rá a Bodor Tibor Kulturális Egyesültre, és azóta tervezem, hogy becsatlakozom a vakoknak készülő hangos könyveket felolvasók táborához… Érik bennem a gondolat.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Könyvre, kultúrára. Az utolsó könyvélményem Vishen Lakhiani: A csodálatos elme kódja volt, nemrég fejeztem be. Lenyűgöz a színház világa is, a Radnóti Színház társulatának óriási rajongója vagyok, most a járvány időszakában online nézem az előadásaikat, mindegyiket láttam már.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Séták a friss levegőn, túrázás. A mediterrán országok nagy rajongójaként korábban az utazás egyet jelentett a városok felfedezésével. A mostani helyzetben leginkább az erdőket járom, amikor csak alkalmam van rá.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS