Pastyik Renáta: Mindig tartom magam az adott szóhoz

Szerdahelyi Csaba  |  2021. 04. 07., 10:00

A koronavírus-járvány miatt most inkább a rövid távú tervek megvalósítására koncentrálok, és a kis sikereknek is igyekszem örülni – mondta az Üzletemnek Pastyik Renáta, a Marquard Media Magyarország Kft. kereskedelmi igazgatója.

Pastyik Renáta annak ellenéreszívesen kipróbálná egyszer magát a filmkészítés világában, hogy a jelenlegi pörgős munkaterületen nagyszerűen érzi magát. Nem sajnálja a pénzt a kultúrára, a Radnóti társulatáért annyira rajong, hogy a vírustól terhes hónapokban sem mondott le az on-line „színházba járásról”. Ha arra is kíváncsi, hogy Renáta milyen önkéntes munkát vállalna örömmel, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 272. interjúját!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Szerencsés vagyok, hogy a Marquard Media Hungaryn belül több területen is sikerült kipróbálni magam, de a szívemhez mindig is a kereskedelem és az értékesítést állt legközelebb. Így a csúcsnak a jelenlegi pozíciómat tekintem.

Milyen távra tervez?

– Régebben legalább 3-5 évre előre szerettem tervezni, de a járvány hatására inkább a rövid távú tervek megvalósítása az, amire jelenleg koncentrálok, és a kis sikereknek is ugyanolyan lelkesedéssel igyekszem örülni.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Nagy álmom volt a Brand management FIPP kurzus, amit Londonban sikerült elvégeznem, de nagyon szeretném a csapatommal értékesítés terén is sikerre vinni a digitális transzformációt, ami nem csak részemről, hanem a teljes csapat részéről rengeteg tanulást és fejlődni akarást igényel.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– 18 éve szorosan együtt dolgozom a jelenlegi főnökömmel, Óhidi Zsuzsával, a Marquard Media Magyarország Kft. ügyvető igazgatójával, aki folyamatosan mentorált, tanított és segített a szakmai utamon.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Próbálok mindig pozitív példát mutatni és biztatni őket, hogy higgyenek magukban, és ne adják fel! Illetve igyekszem felébreszteni bennük az igényt az új ismeretek elsajátítására.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Habár a hirdetési világ rendkívül gyors és pörgős, én pedig azonnal szeretem látni a munkám eredményét, szívesen kipróbálnám magam a filmkészítés világában. Hiába lassúbb folyamat, és sokat kell várni a végeredményre, nagyon vonz a filmek világa.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Minél több személyes találkozással, egyenességgel és azzal, hogy mindig tartom magam az adott szóhoz.

Mire sajnálja az idejét?

– A rosszindulatú emberekre.

Mivel lehet felbosszantani?

– A hazugsággal és az inkorrektséggel.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Még az első karantén idején találtam rá a Bodor Tibor Kulturális Egyesültre, és azóta tervezem, hogy becsatlakozom a vakoknak készülő hangos könyveket felolvasók táborához… Érik bennem a gondolat.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Könyvre, kultúrára. Az utolsó könyvélményem Vishen Lakhiani: A csodálatos elme kódja volt, nemrég fejeztem be. Lenyűgöz a színház világa is, a Radnóti Színház társulatának óriási rajongója vagyok, most a járvány időszakában online nézem az előadásaikat, mindegyiket láttam már.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Séták a friss levegőn, túrázás. A mediterrán országok nagy rajongójaként korábban az utazás egyet jelentett a városok felfedezésével. A mostani helyzetben leginkább az erdőket járom, amikor csak alkalmam van rá.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS