Nagy Zoltán: Megvetettük a lábunkat a hazai piacon, most már a növekedésre koncentrálunk

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 11. 04., 10:00

Értéket szeretnénk közvetíteni a partnerek számára és elérni azt, hogy élmény legyen a közös munka – mondta az Üzletemnek Nagy Zoltán, a Reynaers Aluminium Kft. Country Managere.

Nagy Zoltán azt mondja: jó két évvel ezelőtt gyakorlatilag a nulláról kezdte el a minőségi alumínium nyílászárók és falfüggönyök értékesítésével foglalkozó Reynaers magyarországi jelenlétét. Ma már ott tartanak a csapattal, hogy céljuk a piacvezetői pozíció megszerzése a területükön. Ez persze rengeteg munkát követel, de Zoltán nagy kedvvel oldja meg a feladatokat. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 233. interjúja!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Szerencsésnek érzem magam, mert több olyan eredmény is eszembe jut a mintegy 15 éves szakmai múltamból, amit valamilyen szempontból kiemelkedőnek tartok. Amire összességében a legbüszkébb vagyok, az a mostani pozíciómhoz köthető. Bő 2 évvel ezelőtt gyakorlatilag a nulláról kellett felépítenem a Reynaers magyarországi jelenlétét. Cégalapítás, stratégia kidolgozása, szervezet felépítése, folyamatok kialakítása, üzleti kapcsolatok kiépítése. Ennek a folyamatnak az első fázisát sikeresen lezártuk, megvetettük a lábunkat a piacon és most már a növekedésre, további fejlődésre tudunk koncentrálni.

Milyen távra tervez?

– A nagyobb célok eléréséhez rendszerint hosszabb időre van szükség, így hosszú távra tervezek. Viszont a mai világban a körülmények nagyon gyorsan változnak, és tudni kell alkalmazkodni hozzájuk. Ez pedig a célhoz vezető út többszöri újratervezését jelenti.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A célom az, hogy a Reynaers piacvezető legyen Magyarországon az alumínium nyílászárók és függönyfalak terén. Ahhoz, hogy idáig eljussunk, még rengeteg munkát kell befektetnünk és a szervezetet is tovább kell bővítenünk. Ez nagyon szép és összetett feladatkör, amit nagy élvezettel csinálok.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Sok olyan emberrel dolgoztam együtt, akitől rengeteget tanulhattam.  Figyeltem a munkahelyi vezetőimet, hogy hogyan kezelnek bizonyos helyzeteket, és ezek közül a minták közül többet beépítettem a saját repertoáromba. A tapasztalt kollégáktól rengetek szakmai ismertet sajátítottam el. De kiemelkedő volt az MBA képzés alatt kapott ismeretanyag is. A tanároktól elméleti síkon, a csoporttársaktól, akik jellemzően közép- és felsővezetők voltak, tapasztalatcsere útján tanultam sokat.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Felvázolok a kollégáknak egy jövőképet, elmondom a célokat, hogy mit szeretnénk elérni és kinek milyen szerepet szánok ebben. Biztosítok számukra egy nagyfokú önállóságot, hogy a saját ötleteiket is felhasználva, azokat megvalósítva jussanak el a kitűzött célig. Azt tapasztaltam, hogy sokkal nagyobb lelkesedéssel folyik a munka, ha az ember magáénak érzi a feladatot.  Igyekszem továbbá olyan környezetet teremteni, ami elősegíti a hatékony munkavégzést. Ebbe benne van a fizikai környezet is, ahol minden eszköz rendelkezésre áll, és benne van egy olyan támogatásra épülő cégkultúra, ahol számíthatunk egymásra.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Gépészmérnök hallgatóként szerettem a tervezési feladatokat az egyetemen. Termékfejlesztőként jó lenne részt venni egy új berendezés fejlesztésében és látni ahogy megvalósul, piacra kerül.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– A kapcsolati háló többféleképpen is bővíthető. Érkeznek hozzánk megkeresések, amelyekre reagálva elindul egy kommunikáció. De sokszor mi keresünk meg potenciális partnereket, és ajánlunk együttműködési lehetőséget. Az új kapcsolatok kiépítésekor fontos számomra a személyes találkozás, hogy tudjam ki van a vonal másik végén. Minden esetben fontos az ügyfélközpontú hozzáállás. Értéket szeretnénk közvetíteni a partnerek számára és elérni azt, hogy élmény legyen a közös munka. Ehhez a jó termék mellett elengedhetetlen a magas szintű kiszolgálás, ami többek közt a szakmai támogatáson, megbízhatóságon, következetességen és elérhetőségen nyugszik. Ha ez megvan, kialakul a bizalom, ami a hosszú távú együttműködés alapja.

Mire sajnálja az idejét?

– Arra, ami nem fejleszt, nem pihentet vagy nem szórakoztat, vagyis aminek nincs semmilyen hozzáadott értéke.

Mivel lehet felbosszantani?

– Bosszant a mellébeszélés, a demagógia és ha valaki nem képes felelősséget vállalni a saját tetteiért.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Részt vennék olyan társadalmi cél megvalósításában, aminek az eredménye kézzel fogható és jobbá teszi a környéken lakók életét. Például fát ültetni a parkban vagy újjá varázsolni a játszótéri játékokat.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Azt gondolom, hogy a kollégák képzésére, oktatására költött pénz az egyik legjobb befektetés. Másfelől megközelítve pedig minden olyan, ami szebbé, jobbá, boldogabbá teszi az életemet, vagy a szeretteim életét. Ezek lehetnek tárgyak is, de én inkább azt preferálom, ami valamiféle élményt nyújt.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A síeléssel nem olyan régen ismerkedtem meg, de nagyon megtetszett és remek kikapcsolódás. Fel tud tölteni egy jó wellness hétvége is és szeretek utazni, új helyeket megismerni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS