Értéket szeretnénk közvetíteni a partnerek számára és elérni azt, hogy élmény legyen a közös munka – mondta az Üzletemnek Nagy Zoltán, a Reynaers Aluminium Kft. Country Managere.
Nagy Zoltán azt mondja: jó két évvel ezelőtt gyakorlatilag a nulláról kezdte el a minőségi alumínium nyílászárók és falfüggönyök értékesítésével foglalkozó Reynaers magyarországi jelenlétét. Ma már ott tartanak a csapattal, hogy céljuk a piacvezetői pozíció megszerzése a területükön. Ez persze rengeteg munkát követel, de Zoltán nagy kedvvel oldja meg a feladatokat. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 233. interjúja!
– Mit tart karrierje csúcsának?
– Szerencsésnek érzem magam, mert több olyan eredmény is eszembe jut a mintegy 15 éves szakmai múltamból, amit valamilyen szempontból kiemelkedőnek tartok. Amire összességében a legbüszkébb vagyok, az a mostani pozíciómhoz köthető. Bő 2 évvel ezelőtt gyakorlatilag a nulláról kellett felépítenem a Reynaers magyarországi jelenlétét. Cégalapítás, stratégia kidolgozása, szervezet felépítése, folyamatok kialakítása, üzleti kapcsolatok kiépítése. Ennek a folyamatnak az első fázisát sikeresen lezártuk, megvetettük a lábunkat a piacon és most már a növekedésre, további fejlődésre tudunk koncentrálni.
– Milyen távra tervez?
– A nagyobb célok eléréséhez rendszerint hosszabb időre van szükség, így hosszú távra tervezek. Viszont a mai világban a körülmények nagyon gyorsan változnak, és tudni kell alkalmazkodni hozzájuk. Ez pedig a célhoz vezető út többszöri újratervezését jelenti.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– A célom az, hogy a Reynaers piacvezető legyen Magyarországon az alumínium nyílászárók és függönyfalak terén. Ahhoz, hogy idáig eljussunk, még rengeteg munkát kell befektetnünk és a szervezetet is tovább kell bővítenünk. Ez nagyon szép és összetett feladatkör, amit nagy élvezettel csinálok.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Sok olyan emberrel dolgoztam együtt, akitől rengeteget tanulhattam. Figyeltem a munkahelyi vezetőimet, hogy hogyan kezelnek bizonyos helyzeteket, és ezek közül a minták közül többet beépítettem a saját repertoáromba. A tapasztalt kollégáktól rengetek szakmai ismertet sajátítottam el. De kiemelkedő volt az MBA képzés alatt kapott ismeretanyag is. A tanároktól elméleti síkon, a csoporttársaktól, akik jellemzően közép- és felsővezetők voltak, tapasztalatcsere útján tanultam sokat.
– Mivel motiválja a kollégáit?
– Felvázolok a kollégáknak egy jövőképet, elmondom a célokat, hogy mit szeretnénk elérni és kinek milyen szerepet szánok ebben. Biztosítok számukra egy nagyfokú önállóságot, hogy a saját ötleteiket is felhasználva, azokat megvalósítva jussanak el a kitűzött célig. Azt tapasztaltam, hogy sokkal nagyobb lelkesedéssel folyik a munka, ha az ember magáénak érzi a feladatot. Igyekszem továbbá olyan környezetet teremteni, ami elősegíti a hatékony munkavégzést. Ebbe benne van a fizikai környezet is, ahol minden eszköz rendelkezésre áll, és benne van egy olyan támogatásra épülő cégkultúra, ahol számíthatunk egymásra.
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– Gépészmérnök hallgatóként szerettem a tervezési feladatokat az egyetemen. Termékfejlesztőként jó lenne részt venni egy új berendezés fejlesztésében és látni ahogy megvalósul, piacra kerül.
– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?
– A kapcsolati háló többféleképpen is bővíthető. Érkeznek hozzánk megkeresések, amelyekre reagálva elindul egy kommunikáció. De sokszor mi keresünk meg potenciális partnereket, és ajánlunk együttműködési lehetőséget. Az új kapcsolatok kiépítésekor fontos számomra a személyes találkozás, hogy tudjam ki van a vonal másik végén. Minden esetben fontos az ügyfélközpontú hozzáállás. Értéket szeretnénk közvetíteni a partnerek számára és elérni azt, hogy élmény legyen a közös munka. Ehhez a jó termék mellett elengedhetetlen a magas szintű kiszolgálás, ami többek közt a szakmai támogatáson, megbízhatóságon, következetességen és elérhetőségen nyugszik. Ha ez megvan, kialakul a bizalom, ami a hosszú távú együttműködés alapja.
– Mire sajnálja az idejét?
– Arra, ami nem fejleszt, nem pihentet vagy nem szórakoztat, vagyis aminek nincs semmilyen hozzáadott értéke.
– Mivel lehet felbosszantani?
– Bosszant a mellébeszélés, a demagógia és ha valaki nem képes felelősséget vállalni a saját tetteiért.
– Milyen önkéntes munkát vállalna?
– Részt vennék olyan társadalmi cél megvalósításában, aminek az eredménye kézzel fogható és jobbá teszi a környéken lakók életét. Például fát ültetni a parkban vagy újjá varázsolni a játszótéri játékokat.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– Azt gondolom, hogy a kollégák képzésére, oktatására költött pénz az egyik legjobb befektetés. Másfelől megközelítve pedig minden olyan, ami szebbé, jobbá, boldogabbá teszi az életemet, vagy a szeretteim életét. Ezek lehetnek tárgyak is, de én inkább azt preferálom, ami valamiféle élményt nyújt.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– A síeléssel nem olyan régen ismerkedtem meg, de nagyon megtetszett és remek kikapcsolódás. Fel tud tölteni egy jó wellness hétvége is és szeretek utazni, új helyeket megismerni.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.