Az ügyfélnek azt kell éreznie, hogy szinte az ő csapatának a tagjai vagyunk, az ő érdekrendszerét működtetjük – mondta az Üzletemnek Nagy Péter, a Flanker értékesítési igazgatója.
Nagy Péter már kipróbálta magát coachként, mint mondja: ez egészen jól működik. Ahogy a Flankernél is jól mennek a dolgok. A Flanker a 3M hivatalos magyarországi forgalmazója. Nyomdaipari, ipari ragasztástechnikai- és felületvédelmi termékeik mellett a csiszolástechnika, munkavédelem, valamint medical területeken működő cégek számára forgalmaznak. Van bőven tapasztalat, így Péter szívesen tartana előadásokat kezdő fiatal vállalkozóknak. És hogy mit írt még fel a szakmai bakancslistájára? Azt is megtudja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 277. interjújából.
– Mit tart karrierje csúcsának?
– Sikerült egy remekül felépített üzleti modellel működő céget a tulajdonosváltást követően tovább fejleszteni, az alapító örökségét beépíteni egy nemzetközi struktúrába. Új jövőkép alakult ki körülöttünk, csatlakozásunkkal az egész cégcsoport értéke exponenciálisan megnőtt. Ez a karrierem csúcsa, bár nagyon remélem, itt nem állunk meg és újabb sikerek érkeznek majd.
– Milyen távra tervez?
– Nagyon fontosnak tartom, hogy legyen hosszú távú elképzelés egy cég jövőjének tervezésekor – ugyanakkor két évnél hosszabb periódusokban nem szabad gondolkodni, mindig figyelembe kell venni a megújuló piaci környezetet és dinamikusan reagálni a változásokra. Emellett, ha a kollégák szerepét és jelentőségét vizsgáljuk, kizárólag hosszú távú terveknek van helyük.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Szeretnék majd 70 évesen nyugdíjba menni, a Flanker-Prades Csoport közép-európai regionális igazgatói székéből, egy 25 éves jubileumi céges vacsorát követően.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– 30-as éveim elejéig a sikereimből és a bukásaimból tanultam a legtöbbet. Aztán rájöttem, érdemes inkább felemelni a fejemet és körülnézni, hogyan működtetik a világot mások. Sokat tanultam ugyanakkor a cégünk előző tulajdonosától. Ő volt az, aki nálam 10 évvel idősebb lévén, hasonló habitással megáldva a tapasztalatait megosztotta velem.
– Mivel motiválja a kollégáit?
– Szerencsésnek tartom magam, soha nem kellett külön motivációs tréninget szerveznem, egyetlen csapatomnak sem. Már az együttműködésünk kezdetekor, a kiválasztáskor olyan kollégákkal hozott össze a sors, akiknél a motiváció nem volt kérdés. Többek között ezért kezdtünk együtt dolgozni. Az egyik legfontosabb feladata a vezetőnek ugyanakkor az, hogy a motiváltság szintjét fenntartsa. Ehhez kell megtalálni az eszközöket. Nézzünk egy példát! Egy értékesítési csapatnál fontos az anyagiak megfelelő motivációs rendszerének kialakítása, de sokszor nem ez számít a leginkább. Maga a csapat is képes motiválni, ha jó érzés bemenni a munkahelyre, ha fontos számunkra a csapathoz tartozás. Építs megfelelő emberekből csapatot, alakítsd ki a működéshez szükséges alap feltételrendszert, légy aktív tagja a csapatnak, tudniuk kell, hogy képes vagy kiállni értük és ezt szükség esetén bármi áron meg is teszed. Maradj hiteles és következetes!
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– Nagyjából 10 évvel ezelőtt, „szabadidőmben” elkezdtem foglalkozni szervezeti, csapat- és egyéni fejlesztésekkel. Összeállt egy kisebb csapat azzal a céllal, hogy a tréning piacon levő nagyon színes és sajnos sokszor eredménytelen programok helyett valós fejlesztési megoldásokat mutassunk a cégeknek. Tehát már kipróbáltam magam trénerként és coachként. Egész jól működik.
– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?
– A partneri viszony kiépítése és az együttműködés a legfontosabb. Az ügyfélnek azt kell éreznie, hogy szinte az ő csapatának a tagjai vagyunk, az ő érdekrendszerét működtetjük. Ez a legnehezebb a folyamatban, úgy kell felépíteni a kapcsolatot, hogy a saját terveink és céljaink megvalósuljanak közben.
– Mire sajnálja az idejét?
– Az élet nem véletlenül hoz elénk különböző kihívásokat, feladatokat. Semmire nem sajnálom az időt, aminek értelme van, de türelmetlenné válok, ha céltalan, emberi gyarlóság vagy butaság által motivált ügy kerül a közelembe.
– Mivel lehet felbosszantani?
– Értelmetlen vitákkal, ostobasággal vagy sunyisággal, rosszindulattal. Ezekre ugrom.
– Milyen önkéntes munkát vállalna?
– Szívesen tartanék előadást kezdő fiatal vállalkozóknak, felkészíteni őket a világ kihívásaira.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– A csapatomra, a cégünk megfelelő működtetésére, a családomra és arra, hogy időről időre ki tudjak kapcsolni.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– Pár éve elkezdtem motorozni. Fiatalkorom robogós élményei miatt döntöttem így, és úgy néz ki, működik. A szabad levegőn, felnyitott sisakkal elmotorozni a Bakonyba vagy Balatonra, elképesztő élmény.
A másik hobbim a vitorlázás lett. Igyekszem minél több időt a vízen tölteni, talán ez kapcsol ki a legjobban.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.