Mózes István: Szeretném, ha a nemzetközi piac ismert és elismert szereplői lennénk

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 06. 10., 10:10

Igyekszem világos és konkrét célokat megfogalmazni kollégáimnak, és hozzá erkölcsi, anyagi motivációt kötni – mondta az Üzletemnek Mózes István, az ügyfélélmény menedzsmenttel foglalkozó ClientFirst Consulting Kft. ügyvezető partnere.

Mózes István a próbavásárlásokkal foglalkozó cégeket tömörítő nemzetközi szervezet igazgatósági tagja, de azért dolgozik, hogy szakmai karrierjének ezt a csúcsát is überelje. Évekig dolgozott nemzetközi hírű japán szakértőkkel, akikkel kölcsönösen sokat tanultak egymástól. István azt mondja, hogy könnyű dolga van, mert remek csapatot irányíthat. Terveiről is olvashatnak most az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 181. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Egyetlen csúcsról nem tudok beszámolni, hiszen ez idővel mindig változik. Amikor 2002-ben megalapítottuk a ClientFirst Consulting Kft.-t, úgy éreztem, hogy csúcson vagyok. Egyrészt azért, mert azzal tudok foglalkozni, amit szeretek, ami érdekel, vagyis az ügyfélélmény fejlesztéssel, próbavásárlással, másrészt pedig úgy éreztem, hogy enyém a világ, hiszen saját cégben dolgozhatok. Később, 2008-ban megalapítottuk a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díjat, amivel akkor egy újabb régi vágyam vált valóra. 2013-ban beválasztottak az Mystery Shopping Professionals Association (MSPA) Europe/Africa igazgatóságába. Az MSPA a próbavásárlásokkal foglalkozó cégek nemzetközi szakmai szervezete, amelynek világviszonylatban több mint 450 vállalat a tagja. Ezt akkor szakmai pályafutásom csúcsának éreztem. Hiszem, hogy ezzel nincs vége, és újabb csúcsok várnak rám, ami jó érzéssel tölt el, és energiát ad a további terveim megvalósításához.

Milyen távra tervez?

– Mindenképpen hosszú távra, de a terveket igyekszem kisebb, könnyebben megvalósítható feladatokra lebontani. Így a rövid távú terveim megvalósítása mindig közelebb visz a hosszú távú célok eléréséhez.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Szakmai bakancslistámon két jól elkülöníthető tétel szerepel. Egyrészt szeretném, ha a nemzetközi piac ismert és elismert szereplői lennénk. Másrészt, amikor már a cég önjáró lesz, az ügyfélélmény fejlesztés területén szerzett tapasztalatomat szeretném átadni a fiatalabb generációnak.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A kitartást és a munka becsületét egyértelműen a szüleimtől kaptam. Az egyetem elvégzése után volt szerencsém részt venni egy öt éves japán-magyar termelékenység-fejlesztési programban. Ezalatt nemzetközi hírű japán szakértőkkel dolgoztam együtt, akik a világhírű japán hatékonyság- és termelékenység-fejlesztési, humán erőforrás management módszereiket és szemléletüket adták át nekünk. Sikerült Japánban és Szingapúrban két, egy-egy hónapos Business Management, illetve Advanced Management Consultancy programot is abszolválnom. Ezek a tapasztalatok a teljes későbbi életemet meghatározták.

Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Próbálom a kollégákkal megértetni, hogy a feladatokban és a napi munkában annak hasznát és célját lássák. Hogy tudják, mivel segíthetjük legjobban az ügyfeleink fejlődését. Igyekszem világos és konkrét célokat megfogalmazni nekik, és hozzá erkölcsi, anyagi motivációt kötni. Ugyanakkor hasznosnak tartom a közös, kötetlen programokat is. Könnyű dolgom van, hiszen nagyon jó kis csapattal dolgozhatok együtt.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Mindenképpen olyan szakmát választanék, ahol emberek tanításával és fejlesztésével foglalkozhatok.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Üzleti kapcsolataimban hosszú távra tervezek, és inkább a kapcsolatok mélyítésére, mint számosságára törekszem. Partneri és nem beszállítói viszonyt igyekszem kialakítani az ügyfeleinkkel, akik tudják, hogy számíthatnak ránk. Ezen kapcsolatok ápolására akár szabadidőmből is szívesen áldozok.

–  Mire sajnálja az idejét?

– Az olyan parttalan megbeszélésekre, amelyek nem visznek előre.

Mivel lehet felbosszantani?

– Ha valaki a problémákat keresi, és azokat ecseteli, ahelyett, hogy a megoldásokon gondolkodna. A megoldási javaslatok elhangzása után azokat destruktív módon kritizálja, a „miért nem lehet” szemlélet vezérli a „hogyan tovább?” szemlélet helyett.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Ha önkéntes munkáról van szó, szívesen veszek részt olyan kezdeményezésekben, ahol közösségek életét tudjuk jobbá és szebbé tenni.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A tanulásra, egy jó könyvre és a cég fejlesztésére. Egy izgalmas kulturális eseményt se szívesen hagynék ki.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A családdal vagy barátokkal eltöltött idő mindig kikapcsol, lehetőleg egy napsütötte vízparton, de egy jó úszás vagy bringázás is fel tud tölteni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-13 13:10:00
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS