Michaletzky Bálint: Őszintén próbálok kapcsolatot teremteni, és engem is ezzel lehet meggyőzni

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 06. 23., 10:00

Sokféle projektet vezettem, kis cégnél, nagy cégnél egyaránt, de a legjobb saját projektet építeni – mondta az Üzletemnek Michaletzky Bálint, a GreenGo ügyvezetője.

Michaletzky Bálint úgy látja, hogy a „helyén van”, ezért a bakancslistáján is „csupán” az szerepel, hogy autómegosztó cégét nemzetközivé fejlessze. Jó néhány projekten dolgozott már korábban is, ahogy mondja: olyan helyen nem maradt sokáig, ahol nem tudott tanulni és fejlődni. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 186. interjúja!

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Természetesen a GreenGo-t, mert benne van minden, amit szeretek, amit gondolok a világról. Innovatív, hiszen elsőként léptünk piacra, IT-alapú, de közben nagyon is emberközpontú szolgáltatás.

– Milyen távra tervez?

– A GreenGo már kezd kijönni a „start-up időtávokból”, ahol a rövidtáv a jövő hét, a középtáv a 3 hónap és a hosszú a 6-12 hónap. Most már 2-4 évre előre tervezünk, ugyanígy én is, mert „szerelemgyerek” nekem a GreenGo.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Leltároztam matematikai könyvtárat középiskolában, árultam jégkrémet egyetem alatt, voltam üzletvezető egy kis kávézóban. Pályakezdőként bank treasury-t is láttam belülről, igaz, nem sokáig, mert rájöttem, hogy tervezni és építeni jobban szeretek. Sokféle projektet vezettem, kis cégnél, nagy cégnél egyaránt, de a legjobb saját projektet építeni. A helyemen vagyok, így a bakancslistámon most csak az van, hogy a GreenGo-t nemzetközi céggé fejlesszük, és közben ne veszítsük el a kapcsolatot a felhasználóinkkal, ne váljunk „multivá”.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Nagyon sok jó munkatársamtól, főnökömtől, akiktől rengeteg tárgyi és nem tankönyvi tudást szedtem össze. Ahol nem tudtam tanulni, fejlődni, ott nem éreztem magam jól, és nem is maradtam sokáig. Nem tudok és nem szeretnék kiemelni senkit, mert esetleg kihagynék valakit, aki szintén fontos volt.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Korábban mikromanagementtel demotiváltam őket, de most már próbálom elengedni a feladatotokat és csak irány mutatni, a végrehajtást egyre inkább rájuk bízni. Úgy tűnik, hogy a home office ellenére is motiváltak és proaktívak maradtak, amit jó jelnek veszek.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Egyelőre elegendőek a fentiek.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Nincsen kimondott stratégiám, azon kívül, hogy őszintén, kevés mellébeszéléssel próbálok kapcsolatot teremteni, és ezzel lehet engem is meggyőzni.

– Mire sajnálja az idejét?

– A mellébeszélésről úgy érzem, hogy mindenki idejét rabolja. Legjobban azt szeretem, amikor egy tárgyaláson bemutatkozás után mindenki elmondja, mit és hogyan szeretne, s közösen gyorsan kitaláljuk, hogy működik-e. A kötelező önéletrajzzal bővített bemutatkozás szerintem időrabló, az házifeladat, hogy tudjam, kivel tárgyalok.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Ha kényelemből valaki mástól várja a megoldást ahelyett, hogy kitalálná magától.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Faültetést, szemétszedést, bármit, ami az ökológiai lábnyomunkat csökkenti.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– A családomra, a közös pihenésre, mert biztos, hogy utólag úgy fogom érezni, kevés időt töltöttünk együtt, de akkor az legalább gondtalan legyen. Sajnos az elmúlt időszakban nem tudtam annyi időt tölteni velük, amennyit szerettem volna, mert a prágai szolgáltatásunk indulása sok időt, energiát igényelt, sok távolléttel, de feleségem tökéletes támaszom, amit majd megpróbálok meghálálni neki.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A kézzel játszott labdasportok, a kosárlabdától a strandröplabdán át a golfig szinte bármelyik – csak úszni ne kelljen sokat!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS