Máriás Zsigmond: Ami most nagyon vonzónak tűnik, akár egy év alatt elavulhat

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 08. 11., 10:00

A tizedik emeletre visszük az ügyfeleinket, de nem a földszintről indulunk, hanem a nyolcadik emeletről. Ennek az ökoszisztémának a fejlesztésében látom a jövőt az ecommerce területen – mondta az Üzletemnek Máriás Zsigmond, a LogiNet Systems Kft. ügyvezetője.

Máriás Zsigmond az ELTE-n programozást tanult és már az egyetemi évei alatt eldöntötte, hogy a saját útját járja majd. A doktori képzést követően 2008. szeptemberében, 24 évesen, másodmagával megalapította a LogiNet Systems Kft-t. A cég küldetésének a legjobb webes és mobil kereskedelmi megoldások kifejlesztését és bevezetését tekinti, amit az elmúlt 12 évben sikerült is megvalósítania. Kétfős garázscégből egy több mint 70 fős, a szakmában elismert ecommerce megoldás-szállító céggé nőtte ki magát, amely olyan ügyfelekkel büszkélkedhet, mint az Auchan, a Vodafone, a Konzolvilág vagy az ELTE.

A LogiNet növekedésében fontos állomást jelentett a saját shop applikáció és webshop termékek piacra dobása, illetve az, hogy 2020-ban nemzetközi piacra lépett és a lengyel Auchant is partnerei között tudhatja. Máriás Zsigmond számára kulcsfontosságú, hogy az ecommerce terén az elmúlt évek alatt felgyülemlett szakmai tudást, előremutató stratégiai gondolkodást átadja az ügyfeleknek. Ennek érdekében több konferencián is részt vett előadóként, és számos saját rendezvényt, workshopot tartott. Mi motiválja jelenleg? Ez is kiderül az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 197. interjújából.

– Mit tart karrierje csúcsának?

– Úgy fogalmaznék, hogy kisebb csúcsokat már elértünk, de kellő perspektívával és komoly hosszú távú stratégiai tervekkel rendelkezünk, amelyek ennél is magasabb csúcsokhoz vezetnek. Fontos eredményként élem meg, hogy tudatos építkezéssel, saját erőből sikerült egy vállalkozást létrehoznom, amely a hazai piacon jelenleg a legnagyobb ecommerce fejlesztő cégek között szerepel. A kezdet nem volt könnyű, hiszen amikor elindultunk, éppen válság volt a piacokon. A nehézségeket azonban leküzdöttük, céltudatosan haladtunk előre, a LogiNet egy több mint 70 fős középvállalattá nőtte ki magát. Az utóbbi esztendőben szinte minden évben folyamatosan bővült a cég, és elvárás is részemről, hogy ezt a növekedési tendenciát tartsuk. Olyan nagyvállalati ügyfelek bizalmát nyertük el, mint az Auchan Magyarország, illetve a Vodafone, amelyekkel több éve együtt is dolgozunk. Ráadásul a nemzetközi színtérre is kiléptünk: a lengyel Auchan számára webshop rendszert, webshop ökoszisztéma megoldást készítünk.

Külön siker számomra, hogy azon cégek többsége, amelyek az online értékesítésre helyezik a hangsúlyt, tudatosan keresnek minket, azaz azt mondhatom, hisznek bennünk, a szakértelmünkben. Ezt az e-kereskedelmi szakmai tudást, ami az elmúlt több mint tíz év során felhalmozódott a LogiNetnél, folyamatosan megosztjuk az iparági szereplőkkel. Legutóbb például ingyenes ebookot készítettünk „Ecommerce növekedés sikerkönyv” címmel, amely az online értékesítés rutinos szereplőinek és új belépőinek nyújt hasznos tanácsokat, tippeket.

– Milyen távra tervez?

– Olyan iparágban tevékenykedünk, ahol nagyon gyorsan változnak a trendek, így a piaci helyzetnek, a felhasználói elvárásoknak, illetve a legfrissebb technológiai megoldásoknak megfelelően évente kell a terveket finomítani, pontosítani. A mi területünkön minden online és azonnal történik. Azonban ami most nagyon vonzónak tűnik, akár egy év alatt elavulhat, ezért érdemes jól megfontolni, hogy milyen új megoldásokkal kísérletezünk. A digitalizáció fejlődésével fejlődünk mi is, mindig innovatív megoldásokat alkalmazva. A naprakész tudás alapkövetelmény: szakmai fórumokon követem a technológiai trendeket, figyelem a Gartner és a Forrester riportjait, rendszeresen részt veszünk ecommerce és iparági konferenciákon előadóként és mentorként is.

A következő 2-5 évben minél több sikeres partnert, elégedett ügyfelet szeretnék látni, akik nem csupán a személyre szabott, megtérülő megoldások miatt választják a LogiNetet, hanem azért is, mert olyan szemlélettel, módszertannal lesznek gazdagabbak, amivel sikeresen fejlődhetnek tovább ezen a területen a későbbiek során is.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A LogiNetnél egy olyan üzleti modellváltást készítünk elő, ahol a hangsúly a termékvezérelt növekedésen van. Az úgynevezett „Product-Led Growth” stratégián belül a termékek kerülnének előtérbe (webshop, mobilapp), amelynek következtében az ügyfél minimális bevezetési projekt után is megtapasztalhatja annak az előnyeit. Egyszerűen fogalmazva: az ügyfél először válik termékhasználóvá, s csak utána vásárlóvá. A stratégiánk értelmében a projektek során a meglévő termékeinkből indulunk ki, s erre építjük rá az egyedi igényeket, ezáltal az érdeklődő jóval gyorsabban jut egyedi megoldáshoz. Egy hasonlattal élve: a tizedik emeletre visszük el az ügyfeleinket, de nem a földszintről indulunk, hanem a nyolcadik emeletről. Ennek az ökoszisztémának a fejlesztésében látom a jövőt az ecommerce területen.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Nem szeretnék senkit személy szerint kiemelni. Meghatározó volt, hogy az ELTE programozói képzése erős alapot biztosított számomra. Megrendelőink, partnereink között több olyan vezető is akadt, aki sokat hozzátett szakmai fejlődésemhez. Előfordult az is, hogy meginvitáltam őket, tartsanak képzést a cégnél. Rendkívül fontos számomra, hogy ilyen úton lett egy-két olyan szakmai mentorom, akikkel rendszeresen előremutató beszélgetéseket folytathatok. Emellett sokat olvasok, figyelem a szakmai sajtót.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Az iparágra jellemző versenyképes fizetéseket, kiváló munkakörülményeket, rugalmas időbeosztást alapvetőnek tartom, de ezen túl elengedhetetlen, hogy olyan szakmai légkör legyen a cégnél, amelynek megtartó ereje van. Én is attól érzem jól magam, ha olyan közegben dolgozhatok, ahová szeretnek bejárni a munkatársak. A LogiNetnél ezért lényegesnek tartom az erős szakmai közeget, a motiváló feladatokat, a vonzó perspektívát. Hiszek abban, hogy a szakmailag értékes projektek, az előrelépés lehetősége többet jelent a munkavállalóinknak, mint a céges Xbox, a jó kávé, a gyümölcsnap. Nálunk, ha valaki fejlesztőként kezd dolgozni, később vezető fejlesztő, majd architect vagy menedzser lehet. Az út mindenki számára adott, hogy merre megy, az egyéni teljesítményen múlik.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Ha új vállalkozást indítanék és teljesen új irányt kell kijelölni, akkor vagy az energetika vagy az ingatlanfejlesztés lenne az a terület, amelybe szívesen beletanulnék. Úgy gondolom, érdekes és fontos iparágak, amelyek komoly hatást gyakorolnak a környezetre.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Minden lehetséges módot megragadok. Az a legjobb, amikor meglévő ügyfelek, partnerek ajánlanak másoknak, tehát a meglévő ismerőseim az én elérhetőségemet javasolják a potenciális cégeknek. Egy másik, jól működő út, hogy előadóként számos rendezvényen, workshopon veszek részt, ami sok új kapcsolatot eredményez. Kiemelt rendezvénynek számít az Ecommerce Summit, az e-kereskedelmi piac első számú szakmai összejövetele, ahol minden évben az előadók között szerepelünk. Emellett saját, online értékesítésre fókuszáló workshopokat és eseményeket szervezünk, amelyre egyre több szakmai érdeklődő érkezik UX, mobil app vagy B2B commerce témában.

Az üzleti kapcsolatok építésében fontos szerep jut a partnereknek is. Miután komplex megoldást nyújtunk az ügyfeleknek online értékesítés terén, ezt partnerekkel tesszük: mi a fejlesztésre fókuszálunk, a keresőoptimalizálási feladatokat, a PPC kampányokat stratégiai partnereinkkel valósítjuk meg és kölcsönösen ajánljuk egymást. Kiváló szakembereket ismertem meg ezen az úton.

Lényegesnek tartom a tudatos építkezést ezen a területen, mivel a B2B értékesítés során a networking felépítése, gondozása kiemelt szerephez jut a lead szerzés, az információáramlás, illetve a tudásmegosztás szempontjából.

– Mire sajnálja az idejét?

– A városon belüli közlekedésre mindenképp. Amikor egyik megbeszélésről a másikra kellene sietnem, és kocsisorok torlódnak előttem, mindig elgondolkodom, mennyivel hasznosabban is el tudnám tölteni az időmet. A COVID miatt most nagyot lendült előre a távoli munkavégzés és az online meetingek, megdőlt az, hogy mindent személyesen kell megbeszélni. Reméljük ez – de csak ez – a része megmarad ennek az időszaknak.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Az a típus vagyok, aki igyekszik jól megtervezni a napjait, optimálisan beosztani az idejét, s ezt elvárom a kollégáimtól is. Éppen ezért, ha egy rosszul megtervezett megbeszéléssel, felkészületlen szereplőkkel találom szembe magam, az kizökkent a nyugalmamból. Egyfolytában az jár a fejemben, milyen sok értékes időt rabol el egy ilyen összejövetel, hiszen előrehaladás helyett hátráltatja az adott projektet.

Emellett az is fel szokott bosszantani, ha valaki nem ismeri el a szakmai képzettség jelentőségét, a tanulásba fektetett idő és energia értékét. Mostanában divat a szoftverfejlesztői területen egy kalap alá venni a gyorstalpaló tanfolyamokon végzett és a komoly egyetemeken számítástudományi képzésben részt vevő programozókat, de nemrég láttam 3 hónapos IT projektmenedzser képzési hirdetést is. Azt gondolom, hogy nagyon érdemes ezen a területen is felsőfokú tanulmányokat folytatni, hiszen azok komoly alapot jelentenek a jövőbeni karrier szempontjából.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Olyan szervezetnél végeznék önkéntes munkát, amely gyerekeknek nyújt segítséget. Különösen szimpatikusak azok a kezdeményezések, amelyek valamilyen versenyképes, hasznos tudáshoz biztosítanak hozzáférést azoknak a gyerekeknek vagy fiataloknak, akiknek egyébként nem lenne lehetőségük ilyen területen tanulmányokat folytatni, például az ehhez szükséges eszközök hiányában.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– A családra, a barátokra, a velük töltött minőségi időre sosem sajnálom a pénzt. Ez számomra nagyon fontos, ilyenkor csak az számít, hogy mennyire fogjuk a végén jól érezni magunkat.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Szeretek sütni-főzni, társasági ember vagyok, így az első helyre egy családi körben, vagy baráti társaságban rendezett kerti grill-partit tennék. Magányos programként egy jó könyv tökéletesen kikapcsol, legyen szó menedzsment, vezetői stratégiák, üzletfejlesztés témájúakról vagy egy igazi sci-fi-ről.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-18 21:10:59
A Budapesti Corvinus Egyetem közös kutatást indít az OPTEN-nel és a Grémium az Utódlásért Egyesülettel a hazai családi és nem családi tulajdonban lévő magánvállalatok professzionalizációjának feltérképezésére.
2024-03-18 20:10:44
Megszűnt az újraengedélyezési eljárás, és automatikusan határozatlan idejűvé vált az engedély minden olyan termésnövelő anyag esetében, amely 2024. január 1-én érvényes engedélyokirattal rendelkezett. Lényeges változás továbbá, hogy az idei évben gyártott tételeken már nem kötelező feltüntetni az engedély hatályát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS