Lovász Károly: Partnert csak bizalommal nyerhetek

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 05. 14., 10:00

Engem a jövő tudata motivál, mert annak ismerete biztonságérzetet nyújt – mondta az Üzletemnek Lovász Károly, a KAV Hungária Kft. ügyvezetője.

Lovász Károly és csapata a nyílászárók új generációját tervezi és építi. A KAV Hungária kétszemélyes vállalkozásként indult, mára itthon az egyik legnagyobb létszámú mérnöki csapattal dolgozó alumínium nyílászárókkal foglalkozó cég, akik merőben más utat követnek, mint versenytársaik. Hazánkban elsőként a családi házas szegmensre kezdtek fókuszálni a nyílászárók piacán. Egyedi igényfelmérésük, kivitelezési munkaszervezésük és megoldáskereső gondolkodásuk mára brandalakító tényezővé vált.

Eddigi legnagyobb nemzetközi sikerük, hogy az izlandi Marriott Hotelhez terveztek és kiviteleztek egyedi nyílászárókat. Hisznek abban, hogy a nyílászárók területén a hagyományos megoldások mellett a megújulásra is szükség van, így kutatás-fejlesztéssel foglalkozó csapatuk azon dolgozik, hogy mind anyag, mind szerkezeti megoldások terén képesek legyenek átlépni azokat a határokat, amelyeket a nyílászárókról eddig gondoltunk.

És hogy mi mindent gondol még Lovász Károly, az kiderül az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 171. interjújából.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A második szabadalmunk benyújtása után éreztem úgy, hogy most már sínen vagyunk, ezt az elsőbbséget nem lehet elvenni tőlünk. Az én személyes sikerem egyben a cég sikere is, hiszen egyelőre szimbiózisban dolgozunk.

– Milyen távra tervez?

– Tudja, a munkatársaim mindig szememre vetik, hogy a jelennel nem foglalkozom, csak a jövőben élek. Munka terén untat a jelen, csak a fenntartással és időrablással foglalkozik, nem a tovahaladással. Ezt a kérdést ennek okán nem is igazán tudom értelmezni.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Olyan KAV-ot szeretnék irányítani, amelynek elsőbbsége van a nyílászáró innovációban. Ezt nem árbevételben mérik, hanem hogy ki kit követ a piacon.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– 1998-ban egy osztrák-magyar vegyesvállalat területi képviselőjeként kezdtem a nyílászárós pályafutásom. Akkor a legnagyobb – azóta is megyei piacvezető – építőanyag kereskedő partnerem tulajdonosától, Endrődi Ferenctől sokat tanultam a korrekt üzletről, a nem eladó tisztességről, a hatékony, de nem kapzsi üzleti modellről, a tiszta hozzáállásról, a fejlődésre épített cégmodellről. Nagyon tisztelem és köszönettel tartozom neki, mert ennek elvi tégláiból építettem a céget, amelyikben ma is dolgozom. Beszélgetéseink során csak a gesztusait figyeltem, éveket okosodtam. De ugyanúgy tanultam és tanulok az ügyfeleinktől. Azért dolgozunk, hogy elégedettek legyenek. Így az igényükből tanulva, azokat folyamatosan megelőzve és meghaladva, ha úgy tetszik, azoknak előre megalkotásán munkálkodunk.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Mindenkit más motivál. Én csak elmondom a kollégáimnak, hogy mi miért történik a cégben, mi a közös célunk, és mi az én vízióm. A többi az ő fejükben dől el, de láthatóan sokan megértik, és maguk is megalkotják saját jövőképület otthon és a cégben egyaránt. Engem a jövő tudata motivál, mert annak ismerete biztonságérzetet nyújt. Kollégáimnak pedig az ígéretek betartása és a tervek teljesítése ad biztonságot, így elismerik a további célok megvalósíthatóságát. Persze vannak önálló útkeresők, így előbb vagy utóbb belátják, hogy nekik nem ez az útjuk.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Szeretek oktatni, szívesen próbálnám ki magam ebben.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Partnert csak bizalommal nyerhetek, így alakítható ki win-win kapcsolat. Jó teljesítés, mindig elérhetőség, a hosszú távú biztonság adja mindenki felé a legnagyobb bizalmat, ezt aknázzuk ki. Nem abból élünk, amit most értékesítünk és gyártunk, hanem abból, amit meglévő megrendelőink ajánlásai segítségével majd az újabb partnereink megbízásából kapunk.

– Mire sajnálja az idejét?

– Mindenre, ami nem épít, ami nem fejleszt vagy nem pihentet.

– Mivel lehet felbosszantani?

– „...mindig így szoktuk...", "...20 éve így csináljuk...", "...áhh, jó ez így…”. Ezektől falra mászok.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Olyan szervezeteknek és így olyan embereknek nyújtottam eddig segítséget, akik sorsának javulását, őket segítő és támogatott emberek személyiségét, körülményeit megismerhettem. Ez esetben érdekel a jelen valósága, mert ez alapján javíthatjuk a jövőt.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Mindenre, ami épít, ami fejleszt vagy ami pihentet.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Vadászom. Az erdő, a természetes folyamatok megismerése. Ahol a csendes éjszakában egyedül ülve rádöbbensz, hogy az ember a legkisebb és a leginkább megmenteni szükséges élőlény a világegyetemben.

(Fotó: KAV)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS