Abban hiszek, hogy kis lépésekkel lehet nagy változásokat elérni, ezért alapvetően a jelenre koncentrálok, abból próbálom kihozni a maximumot – mondta az Üzletemnek Lendvai Mónika, az OTP SZÉP kártya üzletágvezetője.
Lendvai Mónika úgy látja, hogy munkájának legfontosabb célja és egyben eredménye az, hogy kollégáival együtt más munkavállalók jóllétéhez járuljon hozzá. Ez számukra a legerősebb motiváció. Szívesen kipróbálná magát divattervezőként, a farmer konkurenciáját talán már meg is álmodta. Ha érdekli, hogy Mónika miként építi üzleti kapcsolatait, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 394. interjújában.
– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?
– Mindig az éppen aktuális pozíciómat tartom annak, mert minden munkakörben megtalálom azt az értelmet, tartalmat és célt, amiért érdemes csinálni.
– Milyen távra tervez?
– Manapság olyan gyorsan változik a világ, hogy a rövid és középtávú terveknek látom értelmét mind a munkában, mind a magánéletben. Abban hiszek, hogy kis lépésekkel lehet nagy változásokat elérni, ezért alapvetően a jelenre koncentrálok, abból próbálom kihozni a maximumot, ami a jövőre nézve megmutatja majd az irányt is, hogy merre és hogyan tovább. Vezetőként is ilyen célokat tűzök ki a magam és a csapatom számára.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Nincs konkrét bakancslistám, de vezetőként arra törekszem, hogy minden helyzetben és projektben megtaláljam és feltegyem kollégáimnak, és persze magamnak is azokat a jó, inspiráló és kreativitásra ösztönző kérdéseket, amelyek elősegítik mind a kollégák, mind az adott szakterület, nem utolsósorban saját szakmai fejlődésemet is. De mindig érdeklődéssel, szakmai kíváncsisággal figyelem a folyamatosan változó IT-s, digitális világot is, ezért a jövőben izgalmas lenne még több, ehhez köthető feladattal, kihívással szembenézni.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Nem tudnék egy valakit kiemelni, hiszen szakmailag és emberileg is igyekszem mindenkitől meg- és eltanulni azt, ami számomra érdekes, fontos lehet, amit tovább tudok magammal vinni tanulságként vagy épp egyfajta tanulópénzként.
– Mivel motiválja a kollégáit?
– Az OTP SZÉP kártya üzletágvezetőjeként mindennapi munkám legfontosabb célja, egyben eredménye is, hogy kollégáimmal együtt más munkavállalók jóllétéhez járulhatok hozzá. Ez számunkra a legerősebb motiváció. Emellett vezetőként úgy vélem, hogy ha kérdezünk és a jó kérdéseket tesszük fel a megfelelő időben és helyen – projekt és feladat esetében is –, akkor az nemcsak gondolkodásra ösztönöz, hanem akár új ötletek és irányok felé is elmozdíthat.
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– Ha választani lehetne, a divattervezésben szívesen próbára tenném a tehetségem. Legszívesebben hétköznapi nőknek terveznék ruhákat, amelyek egyszerre kényelmesek, mégis nőiesek. Például egy olyan ruhát szívesen megálmodnék és megterveznék, ami a farmer versenytársa lehetne. A farmer és a klasszikus fekete kisestélyi hétköznapi változata lenne.
– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?
– Mindig arra törekszem, hogy win-win helyzetet teremtsek, hiszen a közös cél és siker a leggyümölcsözőbb, egyszersmind a legmotiválóbb is szerintem egy szakmai kapcsolat kiépítésében és fenntartásában.
– Mire sajnálja az idejét?
– Azokra a vitákra, amelyek nem előre visznek, nem elősegítik egy probléma megoldását, hanem csak hátráltatnak.
– Mivel lehet felbosszantani?
– Ha valaki nem vállalja a felelősséget az általa elkövetett vagy okozott hibáért, és ha nem tanul belőle.
– Milyen önkéntes munkát vállalna?
– Idős és fogyatékkal élő emberek mellett szeretnék a jövőben önkénteskedni, hiszen a mai világban különösen fontos az egymásra figyelés és az empátia.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– Bármilyen programra, kikapcsolódásra, amit a családommal vagy a barátokkal közösen csinálunk.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– Ha a kedvenc zenéimet hallgatom, vagy mikor kedvelt bandáim, előadóim koncertjére megyek. De ugyanígy ki tud kapcsolni, ha társasjátékot játszom, vagy egy wellness napon a szaunában engedem el a stresszt.
Szokásos évzáró összegzésünk következik.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.