Lendvai Mónika: A jó kérdés gondolkodásra ösztönöz

Lendvai Mónika: A jó kérdés gondolkodásra ösztönöz
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 04. 06., 13:57

Abban hiszek, hogy kis lépésekkel lehet nagy változásokat elérni, ezért alapvetően a jelenre koncentrálok, abból próbálom kihozni a maximumot – mondta az Üzletemnek Lendvai Mónika, az OTP SZÉP kártya üzletágvezetője.

Lendvai Mónika úgy látja, hogy munkájának legfontosabb célja és egyben eredménye az, hogy kollégáival együtt más munkavállalók jóllétéhez járuljon hozzá. Ez számukra a legerősebb motiváció. Szívesen kipróbálná magát divattervezőként, a farmer konkurenciáját talán már meg is álmodta. Ha érdekli, hogy Mónika miként építi üzleti kapcsolatait, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 394. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Mindig az éppen aktuális pozíciómat tartom annak, mert minden munkakörben megtalálom azt az értelmet, tartalmat és célt, amiért érdemes csinálni.

Milyen távra tervez?

– Manapság olyan gyorsan változik a világ, hogy a rövid és középtávú terveknek látom értelmét mind a munkában, mind a magánéletben. Abban hiszek, hogy kis lépésekkel lehet nagy változásokat elérni, ezért alapvetően a jelenre koncentrálok, abból próbálom kihozni a maximumot, ami a jövőre nézve megmutatja majd az irányt is, hogy merre és hogyan tovább. Vezetőként is ilyen célokat tűzök ki a magam és a csapatom számára.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Nincs konkrét bakancslistám, de vezetőként arra törekszem, hogy minden helyzetben és projektben megtaláljam és feltegyem kollégáimnak, és persze magamnak is azokat a jó, inspiráló és kreativitásra ösztönző kérdéseket, amelyek elősegítik mind a kollégák, mind az adott szakterület, nem utolsósorban saját szakmai fejlődésemet is.  De mindig érdeklődéssel, szakmai kíváncsisággal figyelem a folyamatosan változó IT-s, digitális világot is, ezért a jövőben izgalmas lenne még több, ehhez köthető feladattal, kihívással szembenézni.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Nem tudnék egy valakit kiemelni, hiszen szakmailag és emberileg is igyekszem mindenkitől meg- és eltanulni azt, ami számomra érdekes, fontos lehet, amit tovább tudok magammal vinni tanulságként vagy épp egyfajta tanulópénzként.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Az OTP SZÉP kártya üzletágvezetőjeként mindennapi munkám legfontosabb célja, egyben eredménye is, hogy kollégáimmal együtt más munkavállalók jóllétéhez járulhatok hozzá. Ez számunkra a legerősebb motiváció. Emellett vezetőként úgy vélem, hogy ha kérdezünk és a jó kérdéseket tesszük fel a megfelelő időben és helyen – projekt és feladat esetében is –, akkor az nemcsak gondolkodásra ösztönöz, hanem akár új ötletek és irányok felé is elmozdíthat.

–  Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Ha választani lehetne, a divattervezésben szívesen próbára tenném a tehetségem. Legszívesebben hétköznapi nőknek terveznék ruhákat, amelyek egyszerre kényelmesek, mégis nőiesek. Például egy olyan ruhát szívesen megálmodnék és megterveznék, ami a farmer versenytársa lehetne. A farmer és a klasszikus fekete kisestélyi hétköznapi változata lenne.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Mindig arra törekszem, hogy win-win helyzetet teremtsek, hiszen a közös cél és siker a leggyümölcsözőbb, egyszersmind a legmotiválóbb is szerintem egy szakmai kapcsolat kiépítésében és fenntartásában.

Mire sajnálja az idejét?

–  Azokra a vitákra, amelyek nem előre visznek, nem elősegítik egy probléma megoldását, hanem csak hátráltatnak.

Mivel lehet felbosszantani?

– Ha valaki nem vállalja a felelősséget az általa elkövetett vagy okozott hibáért, és ha nem tanul belőle.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Idős és fogyatékkal élő emberek mellett szeretnék a jövőben önkénteskedni, hiszen a mai világban különösen fontos az egymásra figyelés és az empátia.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Bármilyen programra, kikapcsolódásra, amit a családommal vagy a barátokkal közösen csinálunk.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Ha a kedvenc zenéimet hallgatom, vagy mikor kedvelt bandáim, előadóim koncertjére megyek. De ugyanígy ki tud kapcsolni, ha társasjátékot játszom, vagy egy wellness napon a szaunában engedem el a stresszt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 20., 16:40
Nem jellemezte magas cégfluktuáció a faipari szektort 2022-ben, alapvetően stagnált az itt működő cégek száma. Az egyéni vállalkozók köre tavaly közel 100 fővel tovább csökkent. A jövő rövidtávon várhatóan nem hoz jelentős kiugrást, 2023-ban csökkenő cégszámmal érdemes számolni – írja elemzésében az Opten.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.
2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.

  Rovathírek: GUSTO

Nekem nagyon tetszik, annyira, hogy kiálltam mellette főszerkesztőnkkel szemben is, aki szerint csak szokványos ipari képlettel van dolgunk.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS