Langmár Zsuzsa: A holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 09. 16., 10:00

A szövegírásra bárkit meg tudunk tanítani, de köszönni nem – mondta az Üzletemnek Langmár Zsuzsa. A Langmár Kommunikáció alapítója szerint jó szokásokat nehéz kialakítani, de könnyű velük élni.

Langmár Zsuzsa szenvedélye az üzleti kommunikáció és a szövegírás, ahogy az a vele dolgozó 30 szövegírónak és kommunikációs szakembernek is. Nem véletlen, hogy valamennyiüknek írógép volt a jele az oviban. És nyilván az sem véletlen, hogy Zsuzsa húsz éve nem néz tévét, helyette inkább tanul és sportol. És hogy mi mindent csinál még, az is kiderül az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 208. interjújából.

Mit tart karrierje csúcsának?

– Jó látni a statisztikáinkon, hogy az ügyfeleink 80 százaléka folyamatosan visszatérő vevőnk, mert hossszútávon akarom őket segíteni. Mi a kiváló cégeknek segítünk abban, hogy kimagasló legyen az üzleti kommunikációjuk, és ez egy maraton, nem sprint. Amikor megállapodunk egy céggel, akkor ötven évig akarom őt szolgálni, hogy elérje az üzleti céljait a marketing, értékesítés és a kommunikációs folyamatok összehangolásával. Büszke vagyok rá, hogy számos szuper céggel évek óta együtt dolgozunk.

Milyen távra tervez?

– 20 éve foglalkozom üzleti kommunikációval, és a következő ötven évben is ezt szeretném tanulni és tanítani. Az üzleti céljaink öt évre vannak meghatározva, egy évre előre kidolgozva. Havonta ránézünk a célokra és hetente kezeljük a tennivalókat annak érdekében, hogy felfele menjenek a statisztikáink.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Angol nyelvterületen is hasonló sikereket elérni az ügyfeleink projektjeiben, mint itthon.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Számos kiváló szakember van, akitől tanultam és tanulok a mai napig. Az üzleti kommunikációnak vannak alappillérei: marketing, értékesítés, SEO (Search Engine Optimization). Elengedhetetlen egy cégvezetőnek, hogy szervezetfejlesztéssel foglalkozzon, és talán a legfontosabb az önfejlesztés. Itthon és külföldön egyaránt rengeteget lehet tanulni. Imádom Piroska Gyula képzéseit, szeretem Tonk Emilt, az OMA is nagyszerű marketing anyagokkal jön ki minden évben, Comline, Kasza Tamás, Brian Tracy, Seminar Consulting, L. Ron Hubbard, Avidor András.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Közös a velünk dolgozó 30 szövegíróban és kommunikációs szakemberben, hogy mindenkinek írógép volt a jele az oviban, és az üzleti kommunikáció, valamint a szövegírás a közös szenvedélyünk. 2008 óta több, mint 1300 cikket írtunk a témában, imádjuk ezt a területet. Olyan emberekkel dolgozunk együtt, akik hálásak azért, hogy segíthetnek a vállalkozóknak jobban megérteni ezt a területet. Tehát a kiválasztás a legfontosabb, mert elképesztően erős a csapatunk, tele csodálatos szakemberekkel. A szövegírásra bárkit meg tudunk tanítani, de köszönni nem. A játék igen fontos a csapatban, ezért van egy 14 szintű bónuszrendszerünk. A munkatársaim akkor tudnak sok pénzt keresni, ha cégnek jó a bevétele. 14 féle bónusszal jutalmazzuk a termelést.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Nekem a kommunikáció a szenvedélyem, itt egyetlen percet sem kell dolgoznom, mert üzleti kommunikációval foglalkozom, így a hobbimnak élhetek. Ha nem írott kommunikációval foglalkoznék, akkor a tárgyalástechnika, kommunikációs gyakorlatok terén mozognék.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– 8 éve vagyok egy amerikai franchise magyarországi partnerének a tagja, ez a Business Network International: BNI. A szervezett kapcsolatépítést a BNI jelenti számomra, de emellett hiszek a stratégiai együttműködésekben, és az ügyfelekkel való szoros együttműködésben is.

Mire sajnálja az idejét?

– A tévére. 2000 óta nem nézek tévét. Ez egy elég jó döntés volt. Jó szokásokat nehéz kialakítani, de könnyű velük élni. Rossz szokásokat könnyű kialaktani, de nehéz velük élni. Egy átlagember Magyarországon 5 óra 6 percet néz tévét naponta. Én heti 3 órát futok és 15 órát tanulok. A holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával. Én ebben hiszek.

Mivel lehet felbosszantani?

– Csak az tud felbosszantani, aminek hagyom, hogy felbosszantson.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Több társadalomjobbító tevékenységet is támogatok. Az egyik a Drogmentes maraton, akik évente több ezer gyereket világosítanak fel a drogok káros hatásairól. Az Út a boldogsághoz alapítvány célja, hogy divatba hozza az etikát. Az alkalmazott oktatástan célkitűzése, hogy a gyerekek megtanuljanak tanulni. Ezeket örömmel támogatom, mert jók a céljaik.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A tanulásra. A mai problémáink azért léteznek, mert nem volt elég adatunk a megoldásukhoz. Aki fejleszti magát, az felvértezi magát tudással, hogy ugyanazokat a problémákat ne kövesse el újra és újra. Könyvekre, tréningekre, konferenciákra, előadásokra, kongresszusokra szívesen költök.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Baráti beszélgetések értékes, képzett, észjátékos, humoros emberekkel. Szeretek kirándulni, fürdőbe, strandra menni a párommal, vizitúrázni, színházba járni. Imádom a természetet, és jó érzés, ha olyan barátokkal tölthetem az időmet, akikkel rengeteget lehet nevetni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS