Kövesdi Gábor: Felajánlom a Healhop know-how-ját a magyar egészségügy fejlesztésére

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 08. 15., 09:30

A Healhop működtetése során kialakult know-how-t szívesen felajánlom az állami egészségügy fejlesztésére, ha van rá fogadókészség – mondja Kövesdi Gábor. A Healhop ügyvezetője ugyanis tökéletesen tisztában van vele, hogy ennek a területnek még rengeteg innovációra van szüksége.

Kövesdi Gábor igazán gáláns felajánlást tett az állami egészségügy fejlesztésével kapcsolatban. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mondjuk, minisztériumi szinten lesz-e rá fogadókészség. Ha igen, nem is kicsit meglepődnék, de lelkesen beszámolnék a fejleményekről. Remélem, Gábornak kezdő fiatal vállalkozóként lesz türelme és energiája, hogy sikereit minél többen testközelből élvezhessék. A Healhop az első piactér, amely bizonyítja, hogy a magánegészségügyben is működhet a más területeken már megszokott kényelmes, internetes vásárlási modell. A Hiventures kockázatitőke befektető mindenesetre bízik a magyar startup úttörő szerepében. Én pedig abban bízom, hogy Önt is érdekli az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 97. interjúja.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A Healhop előtt nem beszélhettem karrierről, ugyanis egyetemista voltam. Büszke vagyok rá, hogy sikerült elindítani egy olyan vállalkozást, ami a maga módján úttörőnek számít.

Milyen távra tervez?

– A magyar egészségügynek még rengeteg innovációra van szüksége, a mi célunk a magánegészségügy hozzáférhetőségén javítani. Ezt követően pedig megvannak a lépcsőfokok, így bátran mondhatom, hosszútávra tervezek.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Szeretném, ha a Healhop ki tudna lépni a régióba, hiszen hasonló piaci viszonyokkal és egészségügyet érintő problémákkal találkozhatunk ezekben az országokban is.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Elsősorban nagyapámtól, aki gyermekkoromban megtanított barkácsolni, szerelni, enélkül nem is lehet magabiztosan elkezdeni az életet. Mindemellett pedig kedvenc közhelyem az, hogy legjobban a saját, majd mások hibájából tudunk tanulni. Egy startup esetében ez hatványozottan igaz!

A szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Természetesen külföldön több a lehetőség és a tőke is – ezt kár lenne tagadni, de én azt érzem, hogy nekem itthon van dolgom. Ahhoz, hogy itthon egyről a kettőre léphessünk bizonyos munkákat el kell végezni.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Tulajdonképpen bármelyikben, ameddig tehetségem fejlődési lehetőséget biztosít, és van olyan cél a munka végén, amivel tudok azonosulni.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Elsősorban a pozitív ösztönzőkben hiszek, valamint a gyakori személyes találkozók a bizalmon alapuló üzleti kapcsolat elsődleges feltételei.

Mire sajnálja az idejét?

– Nem sajnálom semmire, igyekszem teendőmet úgy elvégezni, hogy tanuljak valamit belőle, vagy legalább bármilyen hasznosítható tapasztalattal legyen a vége.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Az egészségre és a tanulásra például nem, de ragaszkodom hozzá, hogy hatékonyan legyen elköltve.

Mivel lehet felbosszantani?

– Nagyon zavar, ha valaki nem tud „outside the box” gondolkodni, valamint, ha nincs önreflexiója. Véleményem szerint ezek a rugalmatlanságok útjában állnak annak, hogy értelmes társadalmi vitákat lehessen folytatni, ami előfeltétele a társadalmi innovációnak.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Bármilyen tapasztalatomat, amire eddig szert tettem, szívesen megosztom azokkal, akik hasonló dologba vágják a fejszéjüket, mint például a Healhop. Ezenkívül a Healhop működtetése során kialakult know-how-t szívesen felajánlom az állami egészségügy fejlesztésére, ha van rá fogadókészség.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Szentendrén a régi lakhelyem környéken szoktam futni – ez egy időre minden feszültséget kiszed belőlem, de egy jó filmet sem szoktam kihagyni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-13 13:10:00
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS