Keszthelyi Erik: Fejből ismerem legalább ezer ügyfelünk biztosítási portfólióját

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 11. 05., 09:15

Aki a folyamatos fejlődésben hisz, annak munkahelyként cégcsoportunk a legjobb választás – mondta az Üzletemnek Keszthelyi Erik, a Hungarikum Alkusz Cégcsoport alapító-társtulajdonosa.

Keszthelyi Erik azt mondja: kilógott a családi sorból, amikor a biztosítási területet választotta, de az idő igazolta, hogy jól döntött. Mára egy teljes cégcsoport nőtt ki a Hungarikum Alkuszból, amely jövő januártól a bankbiztosítási piacon is jelen lesz. Ha arra is kíváncsi, hogy Erikre milyen hatással volt a néhai Steve Jobs munkássága, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 234. interjúját!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Biztosításszakmai pályafutásomat 2005-ben, 21 évesen kezdtem az osztrák GRAWE-csoporthoz tartozó MIC Biztosítási Alkusz Kft-nél. Az első időszakban heti 2-3 napot foglalkoztam biztosítás értékesítésével, a fennmaradó napokon pedig a családi vállalkozásban tevékenykedtem és esti tagozaton vendéglátóipari technikumba jártam. A családom számára nagyon fontos a hagyományok őrzése, így szinte mindenki a közös vállalkozásban dolgozott, egyedül én lógtam ki a sorból. Egy napon döntés elé állítottak, hogy a vendéglátást vagy a biztosítási szakmát választom. Nagy meglepetést okoztam nekik, amikor én a biztosítást választottam. Olyan ember szerettem volna lenni, aki követi az álmait és azzal foglalkozik, amit nap mint nap ugyanazzal a szenvedéllyel tud végezni. Nem titkolom, a döntésemnek komoly súlya volt, elköltöztem a családi fészekből és feleségemmel a nulláról kezdtük el építeni az új közös életünket. Az élet azóta igazolta, hogy helyesen döntöttem.

Szakmai pályafutásom meghatározó momentuma volt 2010, amikor a Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. – korábbi nevén Optimal-GB Kft. – tulajdonosa lettem, hiszen lehetővé vált, hogy a saját elképzeléseim szerint építhessem fel azt az alkuszcéget, amit korábban megálmodtam. A célkitűzésem nem más volt, mint egy olyan tőkeerős vállalat felépítése, ami messze túlmutat a felügyeleti elvárásoknak való megfelelésen és egy alkuszcég általános működésén.  Az elmúlt 10 év alatt jelentős erőforrást fordítottam arra, hogy felépülhessen az a komplex ügyfélkiszolgáló rendszer, ami mára a Hungarikum Alkusz védjegyévé vált. Sőt, az eredeti elképzeléseket túlszárnyalva, büszke vagyok rá, hogy mára egy teljes cégcsoport tudott kinőni a Hungarikum Alkuszból, amely cégcsoport a nagyvállalati szegmens mellett jelentős ügyfélkört szolgál ki a KKV és lakossági piacon is, valamint 2021. január 1-től a Takarékbankkal kötött együttműködés keretében a bankbiztosítási piacon is jelen lesz. Mindezen tudatos építkezésnek köszönhetően mára a Hungarikum Alkusz Cégcsoport a hazai biztosítási piacon több mint 6 milliárd éves nettó árbevétellel a legnagyobb, 100 százalékban magyar tulajdonú biztosításközvetítői cégcsoportja. Jelenleg ezt az eredményt tekintem a szakmai pályafutásom csúcsának.

Milyen távra tervez?

– Felelősségteljesen egy biztosítási és pénzügyi területen működő cégcsoport jövőjét csakis hosszú távra lehet tervezni. Következetesen kijelölt stratégia mentén haladunk előre, rövid és középtávra lebontott pontos célok mentén.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A legjobbnak lenni abban, amiben hiszek! Vagyis cégcsoportunk kötelékében a legmagasabb szintű ügyfélkiszolgálást megvalósítani a hazai biztosítási piacon. Steve Jobs munkássága mindig is nagy hatással volt rám, az egyik idézetével különösen azonosulni tudok: „Ha gyorsan akarsz menni, menj egyedül. De ha messzire akarsz menni, menj csapatban.” A Hungarikum Alkusz Cégcsoportot 9 tagvállalat alkotja, és mára teljes körű biztosítási és pénzügyi megoldásokkal szolgáljuk ki nagyvállalati, KKV és lakossági ügyfeleinket, valamint biztosítási kiadványokkal, informatikai fejlesztésekkel, újszerű ügyfél- és partnerkiszolgáló rendszerek bevezetésével folyamatosan azon dolgozunk, hogy hozzájáruljunk a hazai biztosítási piac formálásához. Büszke vagyok a szakmai csapatomra, a közel 200 munkatársamra, akik nap mint nap azon dolgoznak, hogy ügyfeleink elégedettek, partnereink sikeresek lehessenek. A szervezetünkben, kollégáimban rejlő hatalmas erő által képesek is leszünk a fenti célunk megvalósítására!

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A családi értékek nagyon fontosak számomra, és mindaz, amit otthonról hoztam. Édesapám az egyik legnagyobb példaképem. Sajnos az élet úgy hozta, hogy több mint 20 éve nincsen már közöttünk, de az általa képviselt értékek, az emberekhez és munkához való hozzáállása a mai napig bennem él, és sokszor mutatnak utat a tanításai. Magam is azt az elvet vallom, hogy „a munka nemesít, az ügyfélnek pedig mindig igaza van”. Szigorú napirend szerint élek, hétköznap 3:30-kor kelek és 5 órától már kezdődnek az irodában a vezetői egyeztetések és projektmegbeszélések, hogy ezek után útra kelhessek és személyesen tárgyalhassak az ügyfeleinkkel, a számukra legnagyobb értéket és biztonságot jelentő biztosítási portfolió felépítése érdekében. Ez a szenvedélyem, ami igazán inspirál!

Mivel motiválja a kollégáit?

– A Hungarikum Alkusz Cégcsoportban rejlő erő és a biztosítótársaságokkal kialakított szoros kapcsolatrendszer révén méltó versenytársai vagyunk a nemzetközi biztosításközvetítő cégeknek. Magyar vállalatként többek között abban látom magunkat versenyképesebbnek a multinacionális versenytársainkhoz képest, hogy infrastrukturális hátterünknek és a menedzsment azonnali döntési képességének köszönhetően, rendkívül gyorsan tudunk reagálni a piaci változásokra.

Így lehetőségünk nyílik piackövető magatartás helyett trendet építenünk, ezért folyamatosan keressük az újszerű, innovatív megoldásokat, amelyek hozzájárulnak az ügyfelek magas szintű kiszolgálásához. Ez a vállalati környezet, ahol állandó mozgásban, fejlődésben vagyunk inspirálóan hat a kollégáimra is. Sokszor tapasztalható ugyanis manapság a munkaerőpiacon, hogy kiváló kvalitással rendelkező szakemberek 1-1 multinacionális cég kötelékében eltöltött 10-15 év után kiégnek, mert vezetői munkájuk a kreativitás helyett a riportolásba fordul át, és szép lassan elhal bennük a munkájuk iránt érzett szenvedély. Nálunk ez nem fordulhat elő! Vezetőtársaim humorosan meg is szokták jegyezni, hogy soha nem tudják előző este, hogy milyen új ötlettel rukkolok elő a másnap hajnali megbeszéléseken. Aki a folyamatos fejlődésben hisz, annak munkahelyként cégcsoportunk a legjobb választás.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Fontos számomra a családi hagyományok őrzése. A biztosítási karrieremet megelőzően családi vállalkozásunk kötelékében a vendéglátásban dolgoztam. Távolabbi tervem és vágyam, hogy tradicionális magyar konyhával egy hangulatos éttermet nyissak, ahol családbarát környezetben, egyedi kiszolgálásban részesülhetnek a vendégek.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Üzleti kapcsolataimat a fair partneri együttműködés jellemzi. Számomra mindennél fontosabb az, hogy mindkét fél elégedettnek érezze magát a megkötött megállapodásban, hiszen hosszú távra szeretek tervezni, és ha megtaláltuk a közös hangot, kialakítottuk a kölcsönös bizalmat, az viszi valódi sikerre az együttműködést is. Ugyanez jellemzi az ügyfélkapcsolataimat is. Büszke vagyok rá, hogy a mai napig személyesen tartom a kapcsolatot a nagyvállalati ügyfelekkel. Fejből ismerem legalább 1000 ügyfelünk biztosítási portfólióját, kinél mire kell a legnagyobb hangsúlyt helyezni, és ha megjelenik a biztosítási piacon egy új megoldás, kikkel kell időpontot egyeztetnem, hogy átbeszéljük egy esetlegesen kedvezőbb konstrukció kialakítását.

Mire sajnálja az idejét?

– Talán tipikus menedzser betegségként hangozhat, de az alvásra! Folyamatos mozgásban vagyok, nem tudok napokat semmittevéssel tölteni, és úgy gondolom a mi szakmánkban, ami emberek és vállalatok biztosítási védelmével foglalkozik, nem is tehetjük meg, hogy lelassuljunk. A kollégáim egyszerűen csak „örökmozgónak” hívnak, amivel boldogan tudok azonosulni.

Mivel lehet felbosszantani?

– Van egy régi mondás, amely szerint „nincsen lehetetlen, csak tehetetlen”. Na, ezt az elvet vallom én is. Nem tudok napokig beleragadni egy-egy problémába, hanem azonnal keresem a megoldást. Mindig rendelkezem egy „B” tervvel is. A vezetői munkám során talán ez az egyik leghasznosabb tulajdonságom, hogy helikopter szemlélettel, fentről tudok ránézni adott helyzetre, és mint a játékban a puzzle darabokat, úgy teszem össze én is az egyes elemeket egy feladat sikeres megoldásához.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Társadalmilag felelősen működő cégcsoportként személyes felelősséget érzek a közel 200 munkatársam stabil egzisztenciájának megteremtése iránt. Emellett nagyon fontosnak tartom, hogy visszaadjunk annak a közösségnek, amiben élünk. 2016-ban ennek szellemében hívtam életre a „Keszthelyi Alapítvány a Mosolygó Gyermekekért” alapítványt, amely mára csatlakozva a Hungarikum Alkusz Cégcsoport egységes márkájához, „HUNAlapítvány a Jövőért” néven teljesíti ki a cégcsoport CSR víziójának megvalósulását, és hátrányos helyzetű, súlyosan beteg gyermekek támogatásában vállal szerepet. Kétgyermekes édesapaként különösen megérint amikor azt látom, hogy egy család biztosítás hiányában olyan nehéz helyzetbe kerül, ami a mindennapi megélhetésüket is veszélybe sodorja. Vallom, hogy nekünk van a világon a legcsodálatosabb szakmánk, hiszen azzal foglalkozhatunk, hogy különböző biztosítási programok által a családok és vállalatok anyagi biztonságba kerülhessenek egy váratlan esemény bekövetkezése esetén is. Célom, hogy minél több családhoz időben eljuthassunk!

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A Hungarikum Alkusz Cégcsoport kötelékében a folyamatos fejlődésben hiszünk. Az elmúlt 10 év alatt jelentős erőforrást fordítottunk informatikai fejlesztésekre, újszerű, innovatív ügyfélkiszolgáló rendszerek létrehozására, amely a másik oldalon jelentős pénzügyi kiadás is. Úgy gondolom, a mi szakmánkban a személyes kapcsolat ügyfeleinkkel továbbra is az egyik kulcstényező, de ügyelnünk kell arra is, hogy ügyfélkiszolgáló rendszereink megfeleljenek a 21. század digitális elvárásainak is.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A munkával teli sűrű hétköznapok után a családdal töltött közös idő tud leginkább kikapcsolni. Imádjuk az aktív szabadidős sportokat, sokat kirándulunk, quad túrákon veszünk részt a lányaimmal, nyáron pedig sup-ozunk a Balatonon.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS