Juszkó Anita: A vendégektől tanultam eddig a legtöbbet

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 04. 12., 10:15

Nem kell külföldre mennünk ahhoz, hogy a szakmánkban fejlődjünk – állítja az Üzletemnek adott interjúban Juszkó Anita. A Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont üzemeltetési igazgatója szeret a jövő generációjával foglalkozni.

Juszkó Anita megjárta szakmája ranglétráját a bárpultostól a szállodaigazgatóig. Dolgozott már családi vállalkozásban, jelenleg pedig egy nagy vállalatcsoport egyik vezető beosztású munkatársa. Állítja, hogy eddig a vendégektől tanulta a legtöbbet. Én meg azt állítom, hogy tőle is sok mindent érdemes ellesni. Erre ad lehetőséget az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 62. interjúja.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A tavalyi év szakmai szempontból kiemelkedő volt számomra, amikor a Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont üzemeltetési igazgatója lettem, ekkor kaptam bizalmat az MSZÉSZ Dél-alföldi régióvezetői pozíciójára, és még ebben az évben volt alkalmam tanítani is.

Milyen távra tervez?

– Érdekes kérdés ez számomra, hiszen mindig alkalmazotti jogviszonyban dolgoztam, és tulajdonképpen a szakmai váltásokat – két kivétellel – mindig az élet, az adott cég szervezeti átalakulása kezdeményezte. Jelenlegi munkahelyemben hosszú távon gondolkodom, mert biztos hátteret jelent, olyan cégnek dolgozom, amelyik áldoz a fejlődésre, a képzésre, kellően innovatív és inspiráló a környezet. Szóval hosszú távra tervezek, bár az élet közbeszólhat...

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Lassan 20 éve gyűjtöm a tapasztalatokat a szállodai szakma és vendéglátás területén. Kipróbáltam magam a szállodai részleg szinte minden területén, mire kialakult bennem az abszolút elkötelezettség a hotelszakma iránt. Azt is tudom magamról, hogy „Sales person” vagyok, és ez bizony az operatív vezetési stílusomon is érződik. Az utóbbi időben azonban azt érzem magamon, hogy a kollégák fejlesztése, egyfajta coaching irányába mentek el a napjaim, és ezt nagyon élvezem. Bárpultostól a szállodaigazgatóig megjártam a ranglétrát, dolgoztam családi vállalkozásnak és jelenleg egy nagy vállalatcsoportnak, a külföldi munkavállalás nem vonz. Szakmai és vezetői tapasztalataimat szívesen átadnám, így kipróbálnám magam a tanácsadás, szállodai tréningezés területén.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A vendégektől. A válasszal nem kikerülni szeretném, hogy bárkit is kiemeljek, egyszerűen ez a tény. A megrendelők és a vendégek által generált helyzetek, az ő visszajelzéseik alakították azt, hogy milyen szakember szeretnék lenni.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Nem kell külföldre mennünk ahhoz, hogy a szakmánkban fejlődjünk, hiszen a saját utazásaink során is számtalan tapasztalatra teszünk szert. A szakmai sajtó naprakészen szállítja az információkat, remek fórumaink vannak itthon, hogy tapasztatot cseréljünk. Számomra pedig különösen jó szakmai fejlődési lehetőség, hogy jelenleg egy szállodaláncnak dolgozom, általuk nem maradok le azokról az információkról sem, ami külföldön történik.

Mibe fektetne? Gondolkodik új vállalkozáson?

Eddig nem derült ki magamról, hogy vállalkozó típus lennék, nem is nagyon szoktam befektetési ölteteken gondolkodni. Nemrég azonban „magamba” fektettem: lelkes résztvevője vagyok egy akkreditált tréner- majd coach képzésnek.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Bízom benne, hogy akik üzleti (vagy bármilyen) kapcsolatban állnak velem, azoknak az jut eszükbe rólam, hogy megbízható vagyok. Ha megígérem, hogy visszajelzek, feladatot, megbízást kapok (lehet, hogy arra várni kell), de nem fog elmaradni a teljesítés. Tisztesség és figyelmesség, én erre koncentrálok.

Mire sajnálja az idejét?

– Felesleges adminisztrációra.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Nagyon jó kérdés… szinte minden kiadást többször átgondolok, legyen az saját pénztárca vagy a cégem pénze. Azonban ha fejlődésről, élményszerzésről van szó, bár összehasonlítok, jó szívvel költök rá.

Mivel lehet felbosszantani?

– Lustasággal és passzivitással. Még a legszerényebb képességekkel is sok mindent el lehet érni szorgalommal.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Az oktatás területén. Szeretek a jövő generációjával foglalkozni, legyen az kézműves foglalkozás vagy egy vendég óra, amikor a szakmámról beszélhetek.

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Színház és tenisz.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 10:10:00
2024 februárjában a turisztikai szálláshelyeken (kereskedelmi, magán- és egyéb szálláshelyeken) 883 ezer vendég 2,2 millió vendégéjszakát töltött el; a vendégek száma 23, a vendégéjszakáké 19 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbinál – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS