Juszkó Anita: A vendégektől tanultam eddig a legtöbbet

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 04. 12., 10:15

Nem kell külföldre mennünk ahhoz, hogy a szakmánkban fejlődjünk – állítja az Üzletemnek adott interjúban Juszkó Anita. A Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont üzemeltetési igazgatója szeret a jövő generációjával foglalkozni.

Juszkó Anita megjárta szakmája ranglétráját a bárpultostól a szállodaigazgatóig. Dolgozott már családi vállalkozásban, jelenleg pedig egy nagy vállalatcsoport egyik vezető beosztású munkatársa. Állítja, hogy eddig a vendégektől tanulta a legtöbbet. Én meg azt állítom, hogy tőle is sok mindent érdemes ellesni. Erre ad lehetőséget az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 62. interjúja.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A tavalyi év szakmai szempontból kiemelkedő volt számomra, amikor a Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont üzemeltetési igazgatója lettem, ekkor kaptam bizalmat az MSZÉSZ Dél-alföldi régióvezetői pozíciójára, és még ebben az évben volt alkalmam tanítani is.

Milyen távra tervez?

– Érdekes kérdés ez számomra, hiszen mindig alkalmazotti jogviszonyban dolgoztam, és tulajdonképpen a szakmai váltásokat – két kivétellel – mindig az élet, az adott cég szervezeti átalakulása kezdeményezte. Jelenlegi munkahelyemben hosszú távon gondolkodom, mert biztos hátteret jelent, olyan cégnek dolgozom, amelyik áldoz a fejlődésre, a képzésre, kellően innovatív és inspiráló a környezet. Szóval hosszú távra tervezek, bár az élet közbeszólhat...

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Lassan 20 éve gyűjtöm a tapasztalatokat a szállodai szakma és vendéglátás területén. Kipróbáltam magam a szállodai részleg szinte minden területén, mire kialakult bennem az abszolút elkötelezettség a hotelszakma iránt. Azt is tudom magamról, hogy „Sales person” vagyok, és ez bizony az operatív vezetési stílusomon is érződik. Az utóbbi időben azonban azt érzem magamon, hogy a kollégák fejlesztése, egyfajta coaching irányába mentek el a napjaim, és ezt nagyon élvezem. Bárpultostól a szállodaigazgatóig megjártam a ranglétrát, dolgoztam családi vállalkozásnak és jelenleg egy nagy vállalatcsoportnak, a külföldi munkavállalás nem vonz. Szakmai és vezetői tapasztalataimat szívesen átadnám, így kipróbálnám magam a tanácsadás, szállodai tréningezés területén.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A vendégektől. A válasszal nem kikerülni szeretném, hogy bárkit is kiemeljek, egyszerűen ez a tény. A megrendelők és a vendégek által generált helyzetek, az ő visszajelzéseik alakították azt, hogy milyen szakember szeretnék lenni.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Nem kell külföldre mennünk ahhoz, hogy a szakmánkban fejlődjünk, hiszen a saját utazásaink során is számtalan tapasztalatra teszünk szert. A szakmai sajtó naprakészen szállítja az információkat, remek fórumaink vannak itthon, hogy tapasztatot cseréljünk. Számomra pedig különösen jó szakmai fejlődési lehetőség, hogy jelenleg egy szállodaláncnak dolgozom, általuk nem maradok le azokról az információkról sem, ami külföldön történik.

Mibe fektetne? Gondolkodik új vállalkozáson?

Eddig nem derült ki magamról, hogy vállalkozó típus lennék, nem is nagyon szoktam befektetési ölteteken gondolkodni. Nemrég azonban „magamba” fektettem: lelkes résztvevője vagyok egy akkreditált tréner- majd coach képzésnek.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Bízom benne, hogy akik üzleti (vagy bármilyen) kapcsolatban állnak velem, azoknak az jut eszükbe rólam, hogy megbízható vagyok. Ha megígérem, hogy visszajelzek, feladatot, megbízást kapok (lehet, hogy arra várni kell), de nem fog elmaradni a teljesítés. Tisztesség és figyelmesség, én erre koncentrálok.

Mire sajnálja az idejét?

– Felesleges adminisztrációra.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Nagyon jó kérdés… szinte minden kiadást többször átgondolok, legyen az saját pénztárca vagy a cégem pénze. Azonban ha fejlődésről, élményszerzésről van szó, bár összehasonlítok, jó szívvel költök rá.

Mivel lehet felbosszantani?

– Lustasággal és passzivitással. Még a legszerényebb képességekkel is sok mindent el lehet érni szorgalommal.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Az oktatás területén. Szeretek a jövő generációjával foglalkozni, legyen az kézműves foglalkozás vagy egy vendég óra, amikor a szakmámról beszélhetek.

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Színház és tenisz.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS