Johan Gabriels: A karrier olyan, mint a hegymászás

Johan Gabriels: A karrier olyan, mint a hegymászás
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 01. 13., 09:13

Szívesen lennék angyal befektető. Rengeteg inspiráló, frissen gondolkodóval találkozom, akiket örömmel támogatnék, hogy megvalósítsák ötleteiket – mondta az Üzletemnek Johan Gabriels, az iBanFirst regionális ügyvezető igazgatója.

Johan Gabriels a nemzetközi utalásokra szakosodott iBanFirst regionális ügyvezető igazgatója. A magyar piac mellett a bolgár, román és olasz irodákért is ő felel. A belga szakember tíz éve él Közép-Európában. Karrierjét az FMCG szektorban kezdte, majd áttért a pénzügyi területre, az utóbbi években pedig fintech vállalatok vezetőjeként tevékenykedik. Ha érdekli, hogy Johan mit gondol Elon Muskról, a választ megtalálja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 371. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A csúcsot még el kell érni. A karrier olyan, mint a hegymászás, néha sikerül felérni a csúcsra, néha elbukunk, de mindig megpróbáljuk elérni a következő csúcsot.

Milyen távra tervez?

– Általában egy évre előre tervezek, megosztom a terveimet a környezetemmel, majd meg is feledkezem róluk… és így tudom a legjobbat nyújtani. 

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Angyal befektetővé válni. Rengeteg inspiráló, frissen gondolkodóval találkozom, akiket szívesen támogatnék, hogy megvalósítsák ötleteiket.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Azoktól, akik elég őrültek voltak ahhoz, hogy megváltoztassák a világot, mint Steve Jobs vagy Elon Musk. Sokat tanulok abból is, hogy megfigyelem a környezetemet és levonom a következtetést, „hogyan ne csináljunk dolgokat”.

Mivel motiválja a kollégáit?

– A régi módszerek már nem működnek a mai „új valóságban”. Eltávolodunk a szabványoktól, a bürokráciától és a kontrolltól, az innováció, fejlesztés, gyorsaság és elszámoltathatóság javára. Igyekszem ilyen munkakörnyezetet nyújtani a munkatársaknak, ahol olyan vállalati kultúrát ápolunk, amely képessé teszi és megengedi a hibázást is.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Hiszek benne, hogy ahogy idősödünk, remélhetőleg bölcsebbé is válunk, így szeretnék hozzájárulni a fiatalabb generáció fejlődéséhez mentorként és tanárként egyaránt.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Szórakoztatónak kell lennie, ahogy minden bizalomra, kölcsönösségre és tiszteletre épülő kapcsolatnak annak kell lennie.

Mire sajnálja az idejét?

– A mikromenedzsmentre, nem mondom meg ki, hogyan csinálja a munkáját. Illetve a negatív orientációjú személyek kezelésére.

Mivel lehet felbosszantani?

– A fentiekkel… és amikor nem működik az internet. Az nagyon bosszantó!

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Tanítás és önkéntes faültetésben való részvétel a klímaváltozás elleni küzdelemben.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Nagy potenciállal rendelkező emberek felvételére egyáltalán nem sajnálom a pénzt. Innen is elnézést kérek a pénzügyi munkatársaktól, de túl fogom lépni a 2022-es keretemet.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Felülök a biciklimre és terepen tekerek.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS