Janok Júlia: Nem vagyok az operatív terveim rabja

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 10. 14., 10:15

Szeretnék összeállítani egy magyar nyelvű kiadványt, amelyben szerepel minden, amit a szlovák céges autókról tudni kell – mondja az Üzletemnek Janok Júlia számviteli szakértő. A Párkányi MARK PLUS s.r.o. tulajdonosa és ügyvezetője a következetes, kitartó feladatmegoldás híve.

Janok Júlia több mint húsz éves tapasztalattal rendelkezik a számvitel és adózás terén. 15 éve segíti azokat a magyar vállalkozókat, akik valamilyen formában (nemcsak szlovák cég által) Szlovákiába terjesztik ki a vállalkozásukat. Azt mondja, a munka mellett vár még rá egy befejezetlen lakás, ezért könnyen elképzelhető, hogy a lakberendezésbe is beletanul. Előtte viszont itt van az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 115. interjúja.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Azt, hogy 28 éve a saját lábamon állok és magam (ura) főnöke lehetek. Számomra ez a „szabadság” mindennél fontosabb.

Milyen távra tervez?

– A stratégiai lépéseket több évre előre tervezem. Természetesen az elkövetkezendő napokra és hetekre is tervezek, de nem vagyok az operatív terveim rabja.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Többek között szeretnék összeállítani egy olyan átfogó kiadványt, amelyben a szlovák céges autókról írok magyar nyelven. A beszerzésüktől kezdve az adóköltségként érvényesíthető kiadásokról, és a kiadások DPH (szlovák ÁFA) vonzatáról. Nem utolsó sorban arról, hogy milyen feltételek mellett használható a céges autó magáncélra.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A nagybetűs ÉLET és a sors tanított engem leginkább. Minden időszakban voltak körülöttem olyan emberek, akik jelentős hatással voltak rám, és akiknek máig hálás vagyok. Ez vonatkozik úgy a szakmámra, mint a magánéletemre.

Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Felvázolom a végeredményt, amit elérhetnek, vagy amit közösen elérhetünk. Megdicsérem, ha valamit ügyesen és jól oldanak meg. Azt vallom, hogy a tudás és a tapasztalat fokozatosan rakódik egymásra. Következetességre és kitartásra bíztatom a körülöttem lévő embereket. Csillapítom az önmaguk iránti türelmetlenségüket.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Lakberendezőként, belsőépítészként szívesen kipróbálnám magam. Gyermekkorom óta foglalkoztat az építészet. Végül mégsem ezt a pályát választottam. Nincs kizárva, hogy még teszek lépéseket ebbe az irányba. Hiszen vár rám egy befejezetlen „nyers lakás”.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Hiszek a személyes kapcsolatokban és beszélgetésekben. Amikor egymás szemébe nézünk. Hiszem, hogy a szónak hitele van. Természetesen a mai kor vívmányait is használom a kapcsolataim ápolására, mint a Messenger, LinkedIn és a Facebook. Itt elérhető a LinkedIn profilom:  https://www.linkedin.com/in/janok-julia/ Szívesen konzultálok mindenkivel, akit érdekel a vállalkozás Szlovákiában. Az e-mail marketinget is kitűnő kapcsolatfejlesztési módszernek tartom.

Mire sajnálja az idejét?

– Butaságokra. Az üres szócséplésre. Sorban állásra. Felesleges bürokráciára.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Szeretek kirándulni. Főleg a természetben, hegyekben. Erre nem sajnálom a pénzt.

Mivel lehet felbosszantani?

– Értelmetlen dolgokkal. Túlbonyolított ügyekkel. Hazugsággal. És ha nem működik az elektronika úgy, ahogy kéne, az nagyon ki tud hozni a sodromból.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Úgy érzem, hogy jelenleg is végzek önkéntes munkát. A weboldalamon és a LinkedIn-en rendszeresen közzé teszek szakmai cikkeket. Általuk sok hasznos információt adok át ingyen a követőimnek. Ezek az infók gyakran felérnek egy szakmai konzultációval. www.vallalkozasszlovakiaban.hu

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Túrázás a hegyekben, séta egy tó körül, vagy egy folyó partján… Imádom a természetet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS