Ideje szembenézni a generációváltás 11 kényes kérdésével!

2019. 09. 13., 10:15

Egy cég alapítója számára gyötrelmes út az alkalmas utód kiválasztása, kinevelése, a staféta átadása – olvasható a Generációk Partnere legújabb blogbejegyzésében.

Van, aki azért keres meg minket, mert át akarja adni a cégét és van is kinek – kezdődik a Generációk Partnere friss blogbejegyzése.

Van, aki azért keres meg minket, mert át akarja adni a cégét, de nincs kinek.

Van, aki azért keres meg minket, mert át szeretné venni a családi céget, de a szülei nem érzik, hogy fontos lenne mielőbb felkészülni erre a folyamatra.

Van, aki azért keres meg minket, mert el akarja adni a családi vállalkozást.

Fentiek közül bármi is a legyen a kiváltó ok, egy cég alapítója számára az alkalmas utód kiválasztása, kinevelése, a staféta átadása gyötrelmes út. Többségük nem is mer szembe nézni a feladattal – halogatja, amíg csak lehet.

Az alábbi alapvető kérdésekre azonban előbb vagy utóbb mindkét generációnak muszáj megtalálnia a választ:

Alapítók

  1. Mi a legnagyobb félelme az utódlás kapcsán?
  2. Mi történne a cégével 5 év múlva, ha nem változik semmi a mostani helyzethez képest?
  3. Mi történne Önnel 5 év múlva, ha nem változik semmi a mostani helyzethez képest?
  4. Ha álláshirdetést adna fel a saját cége ügyvezetői posztjára, a lehetséges jelöltek közül biztos, hogy a gyermekét venné fel?
  5. Mennyit ér a vállalkozása a mostani tudása szerint? Mennyit érne úgy, ha Ön holnaptól nem dolgozna benne?
  6. Tisztában van vele, hogy egy cég tulajdonlása és annak vezetése két teljesen különböző szerepkör?
  7. Hogyan élné meg azt, ha gyermeke gyökeresen más jövőképet fogalmazna meg a cégének, mint amit Ön megálmodott?

Utódok

8. Mi a legnagyobb félelme a családi vállalkozás átvétele kapcsán?
9. Mivel foglalkozna a legszívesebben, ha elődei nem alapították volna meg azt a céget, ahol Ön most dolgozik vagy dolgozni fog?
10. Mi történne Önnel 5 év múlva, ha nem változik semmi a mostani helyzethez képest?
11. Amennyiben Ön viszi tovább a vállalkozást, akkor hogyan élné meg szüleivel szemben, ha gyökeresen más jövőképet fogalmazna meg a cégnek, mint a szülei?

Mik az Ön válaszai a fenti kérdésekre?

Fontos kihangsúlyozni, hogy nincsenek általános érvényű válaszok a fenti kérdésekre. A családtagok, a kialakult élethelyzet, a vállalkozás, az egyéni célok, mind-mind egyedi helyzetet teremtenek.

Ha ismer olyan családot, akiknek vállalkozása a generációváltás szakaszába ért és gyülekeznek a gomolyfelhők a fejük felett, akkor segítsen nekik és ossza meg velük ezt a cikket, hogy lássák, nincsenek egyedül kérdéseikkel, aggályaikkal.

A jó hír, hogy mindig vannak válaszok!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS