Hegyi Attila: Az ne vállalkozzon, akit ez őrületbe kerget!

2018. 12. 07., 09:00

Az innovációra nem sajnálom, a pénzt, annál inkább sajnálom a felesleges beszélgetésekkel eltöltött időt – mondja Hegyi Attila az Üzletemnek adott interjúban. Az Albatros Party Service alapítója és szakmai vezetője, a Tama Restaurant tulajdonosa szerint az ne kezdjen vállalkozásba, akit „őrületbe” lehet kergetni.

Hegyi Attila nem írogat magának szakmai bakancslistákat, anélkül is pontosan tudja, hogy mit akar elérni. Most éppen olaszul tanul, mert elég sűrűn jár Olaszországba, ahol Michelin-csillagos séfekkel konzultál és tanul tőlük, illetve képzi a séf kollegáit. Kimondottan utálja a semmitmondó beszélgetéseket, remélem, az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz interjúját nem tartotta annak.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Azt, hogy hosszú idő után sikerült átlendítenem a vállalkozásomat a „one man show-n”, és már én is úgy tekintek rá, mint egy profi módon működő cégcsoportra.

– Milyen távra tervez?

– Egyértelműen hosszú távra. Szeretnék sokáig élni, dolgozni és alkotni.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Elsősorban magamnak szeretnék megfelelni. Ez nem bakancslista, hanem – már-már mániákusan maximalistaként – a saját magamnak felállított elvárásaimat kívánom maradéktalanul teljesíteni.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Sok kreatív embertől tanultam, de neveket nem sorolok. Mert ha most mondanék 4-5 embert, biztos lenne egy hatodik, aki joggal kérdezhetné meg, hogy ő miért nem került ebbe a társaságba?

– A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Fejlődni itthon lehet, mert itt születtünk, itt vannak a gyökereink. De ahhoz, hogy tudjunk fejlődni és kiemelkedni, külföldön vagy külföldön is tanulni kell a világ szakmai elitjétől.

– Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Most csak a saját vállalkozásunk fejlesztésébe fektetnék. Egyébként gondolkodunk új vállalkozáson, sőt, vállalkozásokon – már a közeljövőben.

– Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?

– Szerintem nem lehet őrületbe kergetni! Aki úgy érzi, hogy őrületbe kergetik, az inkább hagyja abba, mert ez nem neki való. Sokszor gyorsan változik az üzleti környezet, rengeteg a feladat, de minden kérdésre meg lehet és meg kell találni a választ, kimondottan inspirálnak az új megoldandó feladatok.

– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

– Eddig is autodidakta módon dolgoztam, hiszek a klasszikus módszerekben, szeretem a win-win helyzeteket, a párbeszéd híve vagyok és igyekszem olyan partnerrel együttműködni, akivel jól megértjük egymást az üzleten kívül is.

– Mire sajnálja az időt?

– A fölösleges beszélgetésekre, de azokra nagyon! Sokszor voltam már úgy, hogy az első kávézásnál tudtam: az illető ötlete biztos nem ér meg egy második beszélgetést. Sajnos néha mégis sor került arra a második kávéra…

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Az innovációra.

– Milyen célra, kiknek adakozna?

– Természetesen a rászorulókat segítjük. Mi is osztunk ételt, de nem karácsonykor, mert akkor sokan osztanak, hanem például januárban vagy az őszi időszakban – karitatív szervezetek partnereként.

– Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A családommal hasznosan eltöltött idő mindennél többet ér! Legyen az akár egy kellemes vacsorázás vagy egy nyaralás.

Szerdahelyi Csaba

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS