Az innovációra nem sajnálom, a pénzt, annál inkább sajnálom a felesleges beszélgetésekkel eltöltött időt – mondja Hegyi Attila az Üzletemnek adott interjúban. Az Albatros Party Service alapítója és szakmai vezetője, a Tama Restaurant tulajdonosa szerint az ne kezdjen vállalkozásba, akit „őrületbe” lehet kergetni.
Hegyi Attila nem írogat magának szakmai bakancslistákat, anélkül is pontosan tudja, hogy mit akar elérni. Most éppen olaszul tanul, mert elég sűrűn jár Olaszországba, ahol Michelin-csillagos séfekkel konzultál és tanul tőlük, illetve képzi a séf kollegáit. Kimondottan utálja a semmitmondó beszélgetéseket, remélem, az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz interjúját nem tartotta annak.
– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?
– Azt, hogy hosszú idő után sikerült átlendítenem a vállalkozásomat a „one man show-n”, és már én is úgy tekintek rá, mint egy profi módon működő cégcsoportra.
– Milyen távra tervez?
– Egyértelműen hosszú távra. Szeretnék sokáig élni, dolgozni és alkotni.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Elsősorban magamnak szeretnék megfelelni. Ez nem bakancslista, hanem – már-már mániákusan maximalistaként – a saját magamnak felállított elvárásaimat kívánom maradéktalanul teljesíteni.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Sok kreatív embertől tanultam, de neveket nem sorolok. Mert ha most mondanék 4-5 embert, biztos lenne egy hatodik, aki joggal kérdezhetné meg, hogy ő miért nem került ebbe a társaságba?
– A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?
– Fejlődni itthon lehet, mert itt születtünk, itt vannak a gyökereink. De ahhoz, hogy tudjunk fejlődni és kiemelkedni, külföldön vagy külföldön is tanulni kell a világ szakmai elitjétől.
– Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?
– Most csak a saját vállalkozásunk fejlesztésébe fektetnék. Egyébként gondolkodunk új vállalkozáson, sőt, vállalkozásokon – már a közeljövőben.
– Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?
– Szerintem nem lehet őrületbe kergetni! Aki úgy érzi, hogy őrületbe kergetik, az inkább hagyja abba, mert ez nem neki való. Sokszor gyorsan változik az üzleti környezet, rengeteg a feladat, de minden kérdésre meg lehet és meg kell találni a választ, kimondottan inspirálnak az új megoldandó feladatok.
– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?
– Eddig is autodidakta módon dolgoztam, hiszek a klasszikus módszerekben, szeretem a win-win helyzeteket, a párbeszéd híve vagyok és igyekszem olyan partnerrel együttműködni, akivel jól megértjük egymást az üzleten kívül is.
– Mire sajnálja az időt?
– A fölösleges beszélgetésekre, de azokra nagyon! Sokszor voltam már úgy, hogy az első kávézásnál tudtam: az illető ötlete biztos nem ér meg egy második beszélgetést. Sajnos néha mégis sor került arra a második kávéra…
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– Az innovációra.
– Milyen célra, kiknek adakozna?
– Természetesen a rászorulókat segítjük. Mi is osztunk ételt, de nem karácsonykor, mert akkor sokan osztanak, hanem például januárban vagy az őszi időszakban – karitatív szervezetek partnereként.
– Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– A családommal hasznosan eltöltött idő mindennél többet ér! Legyen az akár egy kellemes vacsorázás vagy egy nyaralás.
Szerdahelyi Csaba
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.