Hajós Balázs: A digitalizáció nem cél, hanem eszköz

Hajós Balázs: A digitalizáció nem cél, hanem eszköz
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 05. 31., 11:43

Szeretnék olyan üzleti pozíciókba kerülni, ahol nem csak az általam vezetett szervezetre, hanem a környezetre és társadalomra is pozitív hatást tudok gyakorolni. Ez a vágy összecseng jelenlegi munkahelyem célkitűzéseivel és hitvallásával – mondta az Üzletemnek Hajós Balázs, a Schneider Electric értékesítési igazgatója.

Hajós Balázs 2021-ben csatlakozott a Schneider Electric-hez, korábban nemzetközi vállalatoknál szerzett tanácsadói és értékesítési vezetői tapasztalatokat. Több mint egy évtizedes szakmai pályafutása nagy részét külföldön töltötte globális pozíciókban. A Budapesti Műszaki és Közgazdaságtudományi Egyetemen szerzett mérnök   diplomát   2009-ben, majd   2011-ben a Müncheni Műszaki Egyetemen posztgraduális képesítést szerzett német állami ösztöndíjasként. Hajós Balázs 2022 májusa óta a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) elnökségi tagja, a digitális munkacsoport vezetője. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 408. interjúja!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Két momentumot tudnék kiemelni. Az egyik ilyen, hogy viszonylag fiatalon kerültem globális értékesítési vezetői pozícióba egy világcégnél. Ez egyszerre jelentett számomra rendkívüli kihívást, bizalmat akkori vezetőimtől, illetve elképesztő motivációt a következő évekre. A másik jelentős pont az volt, amikor felismertem (és beismertem magamnak), hogy eljött az idő, hogy hazatérjek, és hogy a világszerte megszerezett tapasztalataimat Magyarországon szeretném tovább kamatoztatni.

– Milyen távra tervez?

– Minden aktuális pozíciómban hosszútávra tervezek, szem előtt tartva a lehetséges következő lépéseket. Hozzáállásom új pozíciókban mindig a helyzetfelmérés-stratégia-akció láncon alapul, ez olyan kaliberű vállalatoknál és pozíciókban, ahol eddig dolgoztam és ahol jelenleg is vagyok, általában nem 1 éves program.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Nincs bakancslistám, de mindenképpen szeretnék olyan üzleti pozíciókba kerülni, ahol nem csak az általam vezetett szervezetre, hanem a környezetre és társadalomra is pozitív hatást tudok gyakorolni. Ez a vágy egészen összecseng jelenlegi munkahelyem, a Schneider Electric gondolkodásával, célkitűzéseivel és hitvallásával, nem véletlenül választották tavaly a világ legfenntarthatóbb vállalatának. 

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Lehetőségem volt sok felsővezető mellett dolgozni, így rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem az évek alatt. A legtöbb vezetői tanácsot, szakmai mentorálást Dale A. Martintól a Siemens Zrt. korábbi vezérigazgatójától kaptam. Martin úrnak ezért – bár most már a Schneider Electric sikeréért dolgozom – továbbra is hálával tartozom.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Rövidtávú stratégiák és pragmatikus első lépések segítségével próbálom mindig megmutatni, hogy a cég globális központjából jövő víziók megvalósíthatóak. Általában szeretem megadni a kezdő lökést, utána viszont a kollégáknak nincs szükségük külön motivációra, hiszen a szakmánkban az ügyfélelégedettség bőven elég ahhoz, hogy a munkatársaim szívesen fektessenek bele további energiát egy-egy feladat végrehajtásába.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Szívesen lennék egy fine-dining étterem szakácsa, de csak 1 napig, mert nem hiszem, hogy bírnám a stresszt.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Legfőképp proaktívan. Meggyőződésem, hogy akár az üzleti, akár az állami szférában alapvetően barátságos, érdeklődő és segítőkész emberek a vezetők. A közhiedelemmel ellentétben a legtöbbször abszolút megközelíthetőek és szívesen vesznek egy bemutatkozó látogatást. Nyilván fontos, hogy az embernek legyen üzenete és konkrét ötlete, hogy a másik fél számára is értéket teremtsen a megismerkedés.

– Mire sajnálja az idejét?

– Arra, hogy azon gondolkozzunk, mi miért nem működhet. Próbáljuk meg, és majd utána finomhangolunk.

Mivel lehet felbosszantani?

– Barátságtalansággal.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Jelenleg a HBLF Digitális Munkacsoportját igyekszem új lendülettel beindítani. Ez alapvetően egy társadalmi célú pozíció, hiszen az iparági tapasztalatainkat szeretnénk megosztani másokkal. Hisszük, hogy a digitalizáció nem cél, hanem eszköz az integráció, társadalmi igazságosság és a fenntarthatóság felé – akár az üzleti, akár a magánéletben.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– A gyerekeimre. Hiszem, hogy minden beléjük fektetett idő és pénz többszörösen megtérül.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A fűnyírás. Nagyon szeretem a rövid távon látható eredményeket. Először ugyan jó ötletnek tűnt, de fűnyíró robotunkat hamar nyugdíjba is küldtem, mert jelentős örömforrást vett el tőlem.

(Fotó: Schneider Electric)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Szabó Gergely ügyvéd válaszol.
2024-04-22 18:40:22
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége új Együttműködési Szerződést kötött, amelyet a Magyar Tudományos Akadémia székházában írtak alá 2024. április 22-én.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A Radioaktív Hulladékokat Kezelő Kft. egyik kiemelt projektje az ún. nagyon kis aktivitású radioaktív hulladékok végső elhelyezésére alkalmas, felszíni tároló létesítése a közeljövőben. Ezek a hulladékok ugyan rövid ideig sugároznak, megfelelő elhelyezésük mégis nagy körültekintést igényel.