Hajós Balázs: A digitalizáció nem cél, hanem eszköz

Hajós Balázs: A digitalizáció nem cél, hanem eszköz
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 05. 31., 11:43

Szeretnék olyan üzleti pozíciókba kerülni, ahol nem csak az általam vezetett szervezetre, hanem a környezetre és társadalomra is pozitív hatást tudok gyakorolni. Ez a vágy összecseng jelenlegi munkahelyem célkitűzéseivel és hitvallásával – mondta az Üzletemnek Hajós Balázs, a Schneider Electric értékesítési igazgatója.

Hajós Balázs 2021-ben csatlakozott a Schneider Electric-hez, korábban nemzetközi vállalatoknál szerzett tanácsadói és értékesítési vezetői tapasztalatokat. Több mint egy évtizedes szakmai pályafutása nagy részét külföldön töltötte globális pozíciókban. A Budapesti Műszaki és Közgazdaságtudományi Egyetemen szerzett mérnök   diplomát   2009-ben, majd   2011-ben a Müncheni Műszaki Egyetemen posztgraduális képesítést szerzett német állami ösztöndíjasként. Hajós Balázs 2022 májusa óta a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) elnökségi tagja, a digitális munkacsoport vezetője. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 408. interjúja!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Két momentumot tudnék kiemelni. Az egyik ilyen, hogy viszonylag fiatalon kerültem globális értékesítési vezetői pozícióba egy világcégnél. Ez egyszerre jelentett számomra rendkívüli kihívást, bizalmat akkori vezetőimtől, illetve elképesztő motivációt a következő évekre. A másik jelentős pont az volt, amikor felismertem (és beismertem magamnak), hogy eljött az idő, hogy hazatérjek, és hogy a világszerte megszerezett tapasztalataimat Magyarországon szeretném tovább kamatoztatni.

– Milyen távra tervez?

– Minden aktuális pozíciómban hosszútávra tervezek, szem előtt tartva a lehetséges következő lépéseket. Hozzáállásom új pozíciókban mindig a helyzetfelmérés-stratégia-akció láncon alapul, ez olyan kaliberű vállalatoknál és pozíciókban, ahol eddig dolgoztam és ahol jelenleg is vagyok, általában nem 1 éves program.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Nincs bakancslistám, de mindenképpen szeretnék olyan üzleti pozíciókba kerülni, ahol nem csak az általam vezetett szervezetre, hanem a környezetre és társadalomra is pozitív hatást tudok gyakorolni. Ez a vágy egészen összecseng jelenlegi munkahelyem, a Schneider Electric gondolkodásával, célkitűzéseivel és hitvallásával, nem véletlenül választották tavaly a világ legfenntarthatóbb vállalatának. 

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Lehetőségem volt sok felsővezető mellett dolgozni, így rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem az évek alatt. A legtöbb vezetői tanácsot, szakmai mentorálást Dale A. Martintól a Siemens Zrt. korábbi vezérigazgatójától kaptam. Martin úrnak ezért – bár most már a Schneider Electric sikeréért dolgozom – továbbra is hálával tartozom.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Rövidtávú stratégiák és pragmatikus első lépések segítségével próbálom mindig megmutatni, hogy a cég globális központjából jövő víziók megvalósíthatóak. Általában szeretem megadni a kezdő lökést, utána viszont a kollégáknak nincs szükségük külön motivációra, hiszen a szakmánkban az ügyfélelégedettség bőven elég ahhoz, hogy a munkatársaim szívesen fektessenek bele további energiát egy-egy feladat végrehajtásába.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Szívesen lennék egy fine-dining étterem szakácsa, de csak 1 napig, mert nem hiszem, hogy bírnám a stresszt.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Legfőképp proaktívan. Meggyőződésem, hogy akár az üzleti, akár az állami szférában alapvetően barátságos, érdeklődő és segítőkész emberek a vezetők. A közhiedelemmel ellentétben a legtöbbször abszolút megközelíthetőek és szívesen vesznek egy bemutatkozó látogatást. Nyilván fontos, hogy az embernek legyen üzenete és konkrét ötlete, hogy a másik fél számára is értéket teremtsen a megismerkedés.

– Mire sajnálja az idejét?

– Arra, hogy azon gondolkozzunk, mi miért nem működhet. Próbáljuk meg, és majd utána finomhangolunk.

Mivel lehet felbosszantani?

– Barátságtalansággal.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Jelenleg a HBLF Digitális Munkacsoportját igyekszem új lendülettel beindítani. Ez alapvetően egy társadalmi célú pozíció, hiszen az iparági tapasztalatainkat szeretnénk megosztani másokkal. Hisszük, hogy a digitalizáció nem cél, hanem eszköz az integráció, társadalmi igazságosság és a fenntarthatóság felé – akár az üzleti, akár a magánéletben.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– A gyerekeimre. Hiszem, hogy minden beléjük fektetett idő és pénz többszörösen megtérül.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A fűnyírás. Nagyon szeretem a rövid távon látható eredményeket. Először ugyan jó ötletnek tűnt, de fűnyíró robotunkat hamar nyugdíjba is küldtem, mert jelentős örömforrást vett el tőlem.

(Fotó: Schneider Electric)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS