Hajós Balázs: A digitalizáció nem cél, hanem eszköz

Hajós Balázs: A digitalizáció nem cél, hanem eszköz
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 05. 31., 11:43

Szeretnék olyan üzleti pozíciókba kerülni, ahol nem csak az általam vezetett szervezetre, hanem a környezetre és társadalomra is pozitív hatást tudok gyakorolni. Ez a vágy összecseng jelenlegi munkahelyem célkitűzéseivel és hitvallásával – mondta az Üzletemnek Hajós Balázs, a Schneider Electric értékesítési igazgatója.

Hajós Balázs 2021-ben csatlakozott a Schneider Electric-hez, korábban nemzetközi vállalatoknál szerzett tanácsadói és értékesítési vezetői tapasztalatokat. Több mint egy évtizedes szakmai pályafutása nagy részét külföldön töltötte globális pozíciókban. A Budapesti Műszaki és Közgazdaságtudományi Egyetemen szerzett mérnök   diplomát   2009-ben, majd   2011-ben a Müncheni Műszaki Egyetemen posztgraduális képesítést szerzett német állami ösztöndíjasként. Hajós Balázs 2022 májusa óta a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) elnökségi tagja, a digitális munkacsoport vezetője. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 408. interjúja!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Két momentumot tudnék kiemelni. Az egyik ilyen, hogy viszonylag fiatalon kerültem globális értékesítési vezetői pozícióba egy világcégnél. Ez egyszerre jelentett számomra rendkívüli kihívást, bizalmat akkori vezetőimtől, illetve elképesztő motivációt a következő évekre. A másik jelentős pont az volt, amikor felismertem (és beismertem magamnak), hogy eljött az idő, hogy hazatérjek, és hogy a világszerte megszerezett tapasztalataimat Magyarországon szeretném tovább kamatoztatni.

– Milyen távra tervez?

– Minden aktuális pozíciómban hosszútávra tervezek, szem előtt tartva a lehetséges következő lépéseket. Hozzáállásom új pozíciókban mindig a helyzetfelmérés-stratégia-akció láncon alapul, ez olyan kaliberű vállalatoknál és pozíciókban, ahol eddig dolgoztam és ahol jelenleg is vagyok, általában nem 1 éves program.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Nincs bakancslistám, de mindenképpen szeretnék olyan üzleti pozíciókba kerülni, ahol nem csak az általam vezetett szervezetre, hanem a környezetre és társadalomra is pozitív hatást tudok gyakorolni. Ez a vágy egészen összecseng jelenlegi munkahelyem, a Schneider Electric gondolkodásával, célkitűzéseivel és hitvallásával, nem véletlenül választották tavaly a világ legfenntarthatóbb vállalatának. 

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Lehetőségem volt sok felsővezető mellett dolgozni, így rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem az évek alatt. A legtöbb vezetői tanácsot, szakmai mentorálást Dale A. Martintól a Siemens Zrt. korábbi vezérigazgatójától kaptam. Martin úrnak ezért – bár most már a Schneider Electric sikeréért dolgozom – továbbra is hálával tartozom.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Rövidtávú stratégiák és pragmatikus első lépések segítségével próbálom mindig megmutatni, hogy a cég globális központjából jövő víziók megvalósíthatóak. Általában szeretem megadni a kezdő lökést, utána viszont a kollégáknak nincs szükségük külön motivációra, hiszen a szakmánkban az ügyfélelégedettség bőven elég ahhoz, hogy a munkatársaim szívesen fektessenek bele további energiát egy-egy feladat végrehajtásába.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Szívesen lennék egy fine-dining étterem szakácsa, de csak 1 napig, mert nem hiszem, hogy bírnám a stresszt.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Legfőképp proaktívan. Meggyőződésem, hogy akár az üzleti, akár az állami szférában alapvetően barátságos, érdeklődő és segítőkész emberek a vezetők. A közhiedelemmel ellentétben a legtöbbször abszolút megközelíthetőek és szívesen vesznek egy bemutatkozó látogatást. Nyilván fontos, hogy az embernek legyen üzenete és konkrét ötlete, hogy a másik fél számára is értéket teremtsen a megismerkedés.

– Mire sajnálja az idejét?

– Arra, hogy azon gondolkozzunk, mi miért nem működhet. Próbáljuk meg, és majd utána finomhangolunk.

Mivel lehet felbosszantani?

– Barátságtalansággal.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Jelenleg a HBLF Digitális Munkacsoportját igyekszem új lendülettel beindítani. Ez alapvetően egy társadalmi célú pozíció, hiszen az iparági tapasztalatainkat szeretnénk megosztani másokkal. Hisszük, hogy a digitalizáció nem cél, hanem eszköz az integráció, társadalmi igazságosság és a fenntarthatóság felé – akár az üzleti, akár a magánéletben.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– A gyerekeimre. Hiszem, hogy minden beléjük fektetett idő és pénz többszörösen megtérül.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A fűnyírás. Nagyon szeretem a rövid távon látható eredményeket. Először ugyan jó ötletnek tűnt, de fűnyíró robotunkat hamar nyugdíjba is küldtem, mert jelentős örömforrást vett el tőlem.

(Fotó: Schneider Electric)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-01-28 10:13:40
A küszöbön álló uniós intézkedéscsomag újabb lendületet ad az e-számlázás és a számviteli digitalizáció elterjedésének. Amellett ugyanis, hogy kötelezővé válik az e-számla alkalmazása, az EU-s szabályozás kijelöli a számviteli-, adózási- és ezzel összefüggésben az adatszolgáltatási gyakorlatok hosszú távú fejlesztési irányát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS