Gönczi Péter: Az tud eladni, aki képes valami egyedit létrehozni

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 05. 17., 09:30

Nagyapámtól tanultam a kritikus gondolkodást, módszerét a mai napig használom – mondja Gönczi Péter az Üzletemnek. Az Álomgyár kiadóvezetője és tulajdonosa a szerződéseken túlmutató korrektségre törekszik az üzleti partnerekkel.

Gönczi Péter igazán büszke lehet rá, hogy idén már száz könyvet jelentetnek meg a 2012-es öttel szemben. De nincs megállás, még többet akar: könyvből, eladott kötetből, boltból. Bár nincs szakmai bakancslistája, szeretné, ha valamikor a gyerekei is szerepet vállalnának a cégnél – vagyis igencsak hosszú távra tervez. Ezúttal azonban elégedjünk meg egy jóval rövidebb olvasnivalóval, az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 72. interjújával.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Azt, hogy a múlt évi teljesítményünk alapján bekerültünk a 25 legnagyobb magyar könyvkiadó közé. A szereplők nagy része legalább 15-20 éve alakult és bekerülni egy ilyen illusztris társaságba, mint a Móra, Libri, Líra kiadók, hatalmas előrelépés. Ehhez hozzátartozik az is, hogy nagyon kevés közöttük a független kiadó. Az már csak a hab a tortán hogy az AranyKönyv 2019 szavazáson a legsikeresebb 50 szórakoztató irodalmi könyvből 26 álomgyári.

Milyen távra tervez?

– Nagyon hosszú távra. Szeretném, ha akár a gyermekeim is aktív szerepet vállalnának majd a cégnél. Persze csak ha ők is szeretnének.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Nincs szakmai bakancslistám. Mindenből egy kicsit több: több eladás, több könyv, több bolt. Jelenleg három könyvesboltot üzemeltetünk, Budapesten, Debrecenben és Szegeden már nyitottunk, de szeretnénk bővíteni a számukat további nagyvárosokban is. Sokat áldozunk a fejlesztésre, a webshopunk folyamatos megújítására, a megjelenő könyveink számát is növeljük. 2012-ben még csak 5 könyvünk jelent meg, idén legalább 100 új cím. A terveink között szerepel az is, hogy szélesítsük a repertoárunkat. Egyre több mesekönyvünk és thrillerünk jelenik meg a romantikus regényeink mellett.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Több embert is mondhatnék, de két meghatározó személy volt eddig az életemben: Az egyik Sas István tanár úr, aki azt tanította meg nekem a főiskolán, hogy aki képes valami mást, egyedit létrehozni, az tud eladni. A nagyapámtól pedig a kritikus gondolkodást tanultam. Akárhány üzleti ötlettel mentem oda hozzá, soha nem mondta azt, hogy a terv rossz, hanem elkezdett kérdezgetni. Néhány kérdés után mindig kiderült, hogy mégsem annyira jó az ötlet. Ezt a módszert azóta is használom, saját magam felé is. Ha támad egy új ötletem, felteszem magamnak azokat a kérdéseket, amelyeket ő tenne fel nekem.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Azt gondolom, hogy Magyarországon még bőven van lehetőségünk, egyelőre nem célunk a nemzetközi terjeszkedés. Inkább több új olvasót akarunk elérni, igyekszünk bővíteni az olvasás iránt érdeklődők számát.

Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Nem, a könyvkiadáson belül még bőven van fejlődési lehetőség.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

– Az emberi oldalát próbálom megfogni a kapcsolatoknak. Szinte baráti viszony alakult ki a partnerekkel. A szerződéseken túlmutató korrektségre törekszem.

Mire sajnálja az idejét?

– Csak a túl hosszú megbeszélésekre, melyek fél óránál hosszabbra nyúlnak. Egyébként semmire, ami az üzlettel, a könyveinkkel kapcsolatos.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A marketingre és a dolgozókra. Úgy érzem, a jó marketing és az elégedett, szinte családdá összekovácsolódott munkatársi csapat segítik leginkább a fejlődést.

Milyen célra, kiknek adakozna?

– A Peter Cerny Alapítványt, a koraszülött gyermekek segítésére és megmentésére létrehozott szervezetet tavaly is nagyobb összeggel támogattuk.

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Az, ha családommal lehetek. Van egy egyéves kisfiam és egy 3 és fél éves kislányom. Minél több időt próbálok velük tölteni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS