Fulai Viktória: Semmi sincs kőbe vésve, folyamatosan fejlesztünk

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 03. 22., 10:15

A magyar piacnak megvannak a korlátai, mi a kezdetektől nemzetközi szinten gondolkozunk – mondja az Üzletemnek Fulai Viktória. A Blue Colibri HR Tech startup alapító ügyvezetője nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy a startup cégből a világon ismert brand legyen.

Március 6-án adták át a BVK 8. és 9. Be Smart versenyének Női startupper különdíjait, a Blue Colibri HR Tech startup is átvette az elismerést Budapesten a Bálna Rendezvényközpontban. Fulai Viktória rövid prezentációban mutatta be, hogy mit tud a vállalkozásuk. A Blue Colibri egy modern belső kommunikációs és elköteleződést segítő mobil platform, amely elősegíti a vállalatoknak, hogy elkötelezettebbé tegyék a munkavállalóikat. Viktória korábban is HR területen tevékenykedett, HR tanácsadóként dolgozott, legfőképp employer branding projektek vezetésével foglalkozott. Olyan stratégiák kialakításában segítette az ügyfeleket,  amelyek célja, hogy bevonzzák, megtartsák és motiválják munkavállalóikat. Most ennél többet is megtudhatunk Viktóriáról az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

Egyértelműen a Blue Colibri megalapítását. Tavaly év elején még csak ötletként, pár post-it formájában létezett a platform, egy év alatt viszont sikerült életre keltenünk. Az elmúlt években tanácsadóként szinte minden ügyfelemnél előjött a belső kommunikáció problémaként. Akkor még csak félmegoldásokat tudtam javasolni, de most már úgy érzem, hogy tényleg tudok segíteni a vállalatoknak, hogy hatékonyan elérjék és elkötelezzék a munkavállalóikat. 

Milyen távra tervez?

Annyira dinamikusan változik a világ, hogy nehéz hosszú távra tervezni. Egy évvel ezelőtt még teljesen más terveim voltak. Néha egyetlen beszélgetés, találkozó el tud indítani egy gondolatot, amiből aztán vállalkozások születnek. Egyelőre mi is új lehetőségek után kutatunk, folyamatosan fejlesztünk, nincs semmi sem kőbe vésve.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

Szeretném, ha a Blue Colibri startupból világcéggé válna. Még hosszú az út addig, de ott van a bakancslistán.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

Több személy is inspirált az életem során, nem tudnék egy valakit kiemelni. Olyan emberekkel szeretem körülvenni magam, akik mindennap úgy kelnek fel, hogy szeretnék a legtöbbet kihozni magukból és teljes erőbedobással próbálják elérni a céljaikat, akik nem csak ötletelnek, hanem meg is valósítják azokat.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

Fejlődési lehetőséget mindenképp külföldön. A magyar piacnak megvannak a korlátai, mi a kezdetektől nemzetközi szinten gondolkozunk.

Mibe fektetne? Gondolkodik új vállalkozáson?

Egyelőre a Blue Colibrivel is még csak az elején tartunk, nem gondolkozom új vállalkozáson, de természetesen, ha jön egy új lehetőség, kész vagyok élni vele.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

Nagyon sok konferencián, versenyen, networking eseményen veszek részt. Néha úgy is érzem, hogy túl sok ilyen rendezvény van, de hiszek a személyes kapcsolatok, a networking erejében, nem lehet tudni, hogy mikor jön egy vissza nem térő lehetőség.

Mire sajnálja az idejét?

Felesleges várakozásra. Sokkal jobban szeretem a digitális megoldásokat, nem szeretek feleslegesen órákat várni olyan dolgokra, amiket egy perc alatt el tudnék intézni, csak egyedül nem tudom megtenni (például: önkormányzat, posta stb.)

Mire nem sajnálja a pénzt?

Nem szeretek otthon ülni, vagy lemaradni lehetőségekről, inkább megbánok dolgokat, minthogy sajnáljam a pénzt rájuk. Szenvedélyem az utazás, szeretnék minél több élményt gyűjteni, ezekre szívesen költök.

Mivel lehet felbosszantani?

A lassúsággal. Szeretek pörögni és előre menni. Ha valaki túl sokat gondolkozik, túlzottan körülményes, azzal az őrületbe tud kergetni.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

Jelenleg is egy hallgatói közösségeket összefogó ernyőszervezetben tevékenykedem (Youth Business Group), ahol képzéseket és karrierfelkészítést biztosítunk diákoknak. Fontos számomra a jövő tehetségeinek képzése, hogy segíthessek abban, hogy a fiatal egyetemisták megtalálják a saját útjukat, karriertudatosak legyenek, és olyan munkát végezhessenek, amit szeretnek.

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

Utazás, társasjáték minden mennyiségben – és találkozás a barátokkal.

(Fotók: Blue Colibri)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS