Fazekas Attila: Ha teszünk valamit, tegyük lelkesen, legyen jó a végeredmény

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 07. 22., 10:00

Fontosnak tartom a példamutatást: cégvezetőként például nekem magától értetődő volt, hogy a csúcsidőszakban éjszakai műszakra is beálltam display állványokat készíteni – mondta az Üzletemnek Fazekas Attila, a Box Print Kft. ügyvezetője és tulajdonosa.

Fazekas Attila sikeres multikarriert hagyott maga mögött, hogy valami újat hozzon létre: egy nyomdaipari cégben szerzett többségi tulajdont és indította el annak nagyarányú növekedését. Egyedi termékcsomagolásaival már a legtöbb hazai boltban lehet találkozni, de a cégvezető-tulajdonos célja a régiós pozíciókon is túlmutat. Tervei mellett arról is olvashatnak most az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 192. interjújában, hogy miért tartja fontosnak a libakocct.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A Box Print felfuttatását. Én sokáig beszerzési szakértőként építettem a karrieremet, majd úgy döntöttem, hogy cégvezetőként is kipróbálom magam egy teljesen más szegmensben, a nyomdaiparban. A Box Print éveken keresztül kicsi, helyi szereplő volt, mely mára regionális vállalattá nőtte ki magát, közel 100 fős létszámmal, 2,3 milliárdos árbevétellel. Számtalan nehézséggel szembesültem, küzdelmes utat járok, járunk most is, de kollégáimmal együtt megvalósítottuk ezt a célt, és továbbra is a növekedés – ezúttal az exportpiaci bővülés – szellemében dolgozunk.

– Milyen távra tervez?

– Hosszabb időtávokkal számolok: a munkában 5-10 évre. Üzleti célom, hogy a vállalat a régió meghatározó bliszterkártya, faltkarton és dobozgyártó cégévé váljon, és nemzetközi franchise rendszert alakítsak ki. Család tekintetében még hosszabb időtávon gondolkozom: itt 20-30 évre fogalmaztam meg korábban célkitűzéseket, és most -körülbelül félidőben tartva- úgy érzem, elmondhatom, hogy helyes irányban tartok. Törekvéseim egyike, hogy feleségemmel együtt, mindhárom gyermekünk számára olyan szülői példát mutassunk, melyet érdemes követniük.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Olyan innovációt szeretnék megvalósítani, amellyel a nyomdaiparban nagyot lehet dobni, és ennek segítségével hazai multicéggé válhat a Box Print.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Sokat köszönhetek a korábbi munkahelyeim vezetőinek, a nemzetközi szervezeteknél tapasztaltaknak. Részben az ott tanultaknak tudom be az eddigi sikereket.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– A közvetlenségben hiszek, hogy mindent meg lehet beszélni. Fontosnak tartom a példamutatást is: cégvezetőként-tulajdonosként például nekem magától értetődő volt, hogy a csúcsidőszakban éjszakai műszakra is beálltam display állványokat készíteni. Az, hogy a családom csatlakozott hozzám fizikai munkát végezni – önként jöttek, nem kértem őket – pedig jelzés volt minden munkatárs számára, hogy egy célért, együtt dolgozunk. Nekem is jó tanulás volt, hiszen a „gyártószalag” mellett sokat tanultam az olyan részletekről, amelyek eddig a háttérbe szorultak. A csapatösszetartás, a motiváció részét képezik nálunk a karácsonyi, a családi napok, az egyes telephelyek főzős, beszélgetős alkalmai – mi az egyik ilyet libakoccnak nevezzük – és a kiemelkedően teljesítők elismerései egyaránt.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– A professzionális vendéglátásban. Mindig szerettem volna kis prémium kávézót nyitni, ahol mindenki megtalálhatja a kedvencét, valami különlegességet. Hobbi szinten a szomszédaimat, barátaimat látom vendégül; ahol mi lakunk, sokan úgy ismerik – ezt mások mondják –, hogy nálunk vannak a legjobb partik. Szeretek alaposan előkészülni és jó minőségben vendégül látni azokat, akik azt értékelik, én ennek megvalósításával érzem magam teljesnek. A cégvezetésben is azt vallom: ha teszünk valamit, tegyük lelkesen, legyen jó a végeredmény.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Talán már régi motorosnak számítok a szakmában, és sok ismerősöm vált baráttá. Ennek ápolása mellett igyekszem személyesen is jelen lenni a szakmai rendezvényeken, valamint aktív lenni az online térben.

– Mire sajnálja az idejét?

– Mivel inkább stratégának tartom magam, nem szeretek hosszasan foglalkozni a túlzottan apró részletekkel. Vállalatvezetőként inkább a cég jövőjén dolgozom.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Viszonylag türelmes vagyok, de ha valamit sokszor kell elmondanom, vagy értetlenséggel, rövid távú gondolkodással, kisstílűséggel találkozom, az ki tud hozni a sodromból.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Rendszeres támogatói vagyunk a vidéki felnőtt és ifjúsági sportéletnek. Önkéntesként szívesen segítek a beteg gyermekeken.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Új, hatékony nyomdaipari gépre, mely más, mint ami a többi cégnél van. Most is egy külföldi útról tértem vissza, ahol egy különleges gépet vizsgáltam meg, és amely hamarosan a portfoliónkat fogja erősíteni.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Beszélgetés barátokkal, szomszédokkal, a társasági lét, vagy egy kémregény olvasása egy pohár finom szekszárdi vörösbor mellett.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-03-04 15:10:44
Januárban nagyon felpörögtek a lakáshitelek, a babaváró támogatás viszont csúnyán visszaesett a megemelt hitelösszeg dacára. A személyi kölcsönök csúcsot döntöttek, a bankszámlák egyenlege viszont bezuhant. Egyre kisebb a különbség a lakossági hitel- és betétállomány között – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS