Fazekas Attila: Ha teszünk valamit, tegyük lelkesen, legyen jó a végeredmény

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 07. 22., 10:00

Fontosnak tartom a példamutatást: cégvezetőként például nekem magától értetődő volt, hogy a csúcsidőszakban éjszakai műszakra is beálltam display állványokat készíteni – mondta az Üzletemnek Fazekas Attila, a Box Print Kft. ügyvezetője és tulajdonosa.

Fazekas Attila sikeres multikarriert hagyott maga mögött, hogy valami újat hozzon létre: egy nyomdaipari cégben szerzett többségi tulajdont és indította el annak nagyarányú növekedését. Egyedi termékcsomagolásaival már a legtöbb hazai boltban lehet találkozni, de a cégvezető-tulajdonos célja a régiós pozíciókon is túlmutat. Tervei mellett arról is olvashatnak most az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 192. interjújában, hogy miért tartja fontosnak a libakocct.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A Box Print felfuttatását. Én sokáig beszerzési szakértőként építettem a karrieremet, majd úgy döntöttem, hogy cégvezetőként is kipróbálom magam egy teljesen más szegmensben, a nyomdaiparban. A Box Print éveken keresztül kicsi, helyi szereplő volt, mely mára regionális vállalattá nőtte ki magát, közel 100 fős létszámmal, 2,3 milliárdos árbevétellel. Számtalan nehézséggel szembesültem, küzdelmes utat járok, járunk most is, de kollégáimmal együtt megvalósítottuk ezt a célt, és továbbra is a növekedés – ezúttal az exportpiaci bővülés – szellemében dolgozunk.

– Milyen távra tervez?

– Hosszabb időtávokkal számolok: a munkában 5-10 évre. Üzleti célom, hogy a vállalat a régió meghatározó bliszterkártya, faltkarton és dobozgyártó cégévé váljon, és nemzetközi franchise rendszert alakítsak ki. Család tekintetében még hosszabb időtávon gondolkozom: itt 20-30 évre fogalmaztam meg korábban célkitűzéseket, és most -körülbelül félidőben tartva- úgy érzem, elmondhatom, hogy helyes irányban tartok. Törekvéseim egyike, hogy feleségemmel együtt, mindhárom gyermekünk számára olyan szülői példát mutassunk, melyet érdemes követniük.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Olyan innovációt szeretnék megvalósítani, amellyel a nyomdaiparban nagyot lehet dobni, és ennek segítségével hazai multicéggé válhat a Box Print.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Sokat köszönhetek a korábbi munkahelyeim vezetőinek, a nemzetközi szervezeteknél tapasztaltaknak. Részben az ott tanultaknak tudom be az eddigi sikereket.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– A közvetlenségben hiszek, hogy mindent meg lehet beszélni. Fontosnak tartom a példamutatást is: cégvezetőként-tulajdonosként például nekem magától értetődő volt, hogy a csúcsidőszakban éjszakai műszakra is beálltam display állványokat készíteni. Az, hogy a családom csatlakozott hozzám fizikai munkát végezni – önként jöttek, nem kértem őket – pedig jelzés volt minden munkatárs számára, hogy egy célért, együtt dolgozunk. Nekem is jó tanulás volt, hiszen a „gyártószalag” mellett sokat tanultam az olyan részletekről, amelyek eddig a háttérbe szorultak. A csapatösszetartás, a motiváció részét képezik nálunk a karácsonyi, a családi napok, az egyes telephelyek főzős, beszélgetős alkalmai – mi az egyik ilyet libakoccnak nevezzük – és a kiemelkedően teljesítők elismerései egyaránt.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– A professzionális vendéglátásban. Mindig szerettem volna kis prémium kávézót nyitni, ahol mindenki megtalálhatja a kedvencét, valami különlegességet. Hobbi szinten a szomszédaimat, barátaimat látom vendégül; ahol mi lakunk, sokan úgy ismerik – ezt mások mondják –, hogy nálunk vannak a legjobb partik. Szeretek alaposan előkészülni és jó minőségben vendégül látni azokat, akik azt értékelik, én ennek megvalósításával érzem magam teljesnek. A cégvezetésben is azt vallom: ha teszünk valamit, tegyük lelkesen, legyen jó a végeredmény.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Talán már régi motorosnak számítok a szakmában, és sok ismerősöm vált baráttá. Ennek ápolása mellett igyekszem személyesen is jelen lenni a szakmai rendezvényeken, valamint aktív lenni az online térben.

– Mire sajnálja az idejét?

– Mivel inkább stratégának tartom magam, nem szeretek hosszasan foglalkozni a túlzottan apró részletekkel. Vállalatvezetőként inkább a cég jövőjén dolgozom.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Viszonylag türelmes vagyok, de ha valamit sokszor kell elmondanom, vagy értetlenséggel, rövid távú gondolkodással, kisstílűséggel találkozom, az ki tud hozni a sodromból.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Rendszeres támogatói vagyunk a vidéki felnőtt és ifjúsági sportéletnek. Önkéntesként szívesen segítek a beteg gyermekeken.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Új, hatékony nyomdaipari gépre, mely más, mint ami a többi cégnél van. Most is egy külföldi útról tértem vissza, ahol egy különleges gépet vizsgáltam meg, és amely hamarosan a portfoliónkat fogja erősíteni.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Beszélgetés barátokkal, szomszédokkal, a társasági lét, vagy egy kémregény olvasása egy pohár finom szekszárdi vörösbor mellett.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-13 14:10:00
A gazdálkodók 81 százaléka számolt be arról, hogy a tartósan alacsony terményárak miatt kieső bevételek miatt az elmúlt egy év során volt olyan tervezett gépvásárlása, amit végül el kellett halasztania. Ebben a helyzetben tovább nőtt a gépi bérmunka jelentősége – derül ki az Agroinform.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS