Dr. Ludvig László: Minden sikert csúcspontnak éltem meg

Szerdahelyi Csaba  |  2021. 01. 28., 10:00

Soha nem a pozíciót, hanem a kihívásokat kerestem – mondta az Üzletemnek dr. Ludvig László, a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatója.

Dr. Ludvig László mindig az iparban kívánt dolgozni, így aztán tökéletesen elégedett a jelenlegi munkájával is. Azt vallja, hogy nem szégyen kérdezni, mert mindig nyitottnak kell maradni. Ha arra is kíváncsi, hogy László mivel motiválja a kollégáit, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 254. interjúját!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Sosem törekedtem „karrierre” – minden pozícióban igyekeztem magamból és csapatomból a maximumot kihozni. Minden egyes sikert csúcspontnak éltem meg, legyen az egy jelentős szerződés elnyerése, egy komplex projekt átadása vagy akár egy sikeres marketingrendezvény lebonyolítása.

Milyen távra tervez?

– Szerintem egy vezető feladata a hosszútávú célok kijelölése és ennek megfelelően a vállalat operatív, rövidtávú feladatainak kitűzése, levezénylése. Ahogy Werner von Siemens mondta: „A pillanatnyi eredményért nem áldozom fel a jövőt”.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Úgy gondolom, jó helyen vagyok, mindig is az ipar területén akartam dolgozni. Egyébiránt pedig soha nem a pozíciót, hanem a kihívásokat kerestem.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Szerencsés vagyok, szinte minden vezetőmtől tanultam valamit. Azt vallom, kérdezni nem szégyen, az embernek egész életében nyitottnak kell maradnia.

Mivel motiválja a kollégáit?

– A megfelelő motivációs eszközök alkalmazása egy vezető számára talán a legfontosabb kérdés. A motiváció legyen személyre szabott, hiszen sokszor egy dicséret, máskor egy kihívást jelentő feladat vagy a megfelelő anyagi elismerés az optimális.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Szakmai karrierem során már több területen kipróbálhattam magam, így a közlekedés mellett foglalkozhattam a gyártóiparral, építőiparral és az energetikával is. A munka mellett sok minden más is érdekel, ezekre szabadidőmben igyekszem sort keríteni, legyen az a művészet, a történelem vagy akár a sport.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Azt gondolom, a sikeres üzlet hozza a barátságot és nem fordítva. Ezért a legfontosabbnak a korrekt magatartást, a szerződések eredményes végrehajtását tartom. Sajnos a jelenlegi pandémiás időszakban a személyes kapcsolatépítésre kevesebb lehetőség nyílik, de nosztalgiával emlékezem pár évvel ezelőtti nagyszabású vevőrendezvényeinkre.

Mire sajnálja az idejét?

– Az öncélú tevékenységekre, a felesleges adminisztratív lépésekre, melyek csökkentik a munkánk hatékonyságát.

Mivel lehet felbosszantani?

– Minden helyzetben igyekszem higgadtan reagálni és döntéseimet racionálisan, a tényekre alapozva, az érintettek személyes motivációit megértve meghozni.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Szívesen és rendszeresen áldozok hátrányos helyzetű gyerekek támogatására, tehetséggondozásra. Közel áll hozzám a felsőfokú oktatási intézményekkel való együttműködés is, az elmúlt években különösképpen a BME-hez kötődően vállaltam feladatokat. Számos szakmai szervezetben is aktívan részt veszek.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A munkám során a dolgozók képzésére, továbbfejlesztésére. A magánéletemben elsőként gyermekeim nevelését, oktatását említeném.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Az utóbbi időben főleg családom körében, természetet járva kapcsolódtam ki. Kedvelem a változatosságot, bízom benne, hogy hamarosan ismét részt vehetünk nyilvános rendezvényeken, utazhatunk külföldre és elhárulnak az akadályok a barátokkal, ismerősökkel szervezett közös programok elől is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS