Burka Szilvia: Digitális ökoszisztémát építünk a Praktikernél

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 08. 23., 09:30

Szakmailag Magyarországon is el lehet érni nagy dolgokat. Bőven van még kihasználatlan potenciál az országban – mondja az Üzletemnek Burka Szilvia. A cég marketing vezetőjének célja, hogy a Praktiker a saját szegmensében a legdinamikusabban növekvő, leginnovatívabb és legjobb ügyfélélményt nyújtó vállalattá váljon.

Burka Szilvia azt mondja, hogy itthon a Facebook-oldal kivételével nem volt más működő online csatornája a barkácsáruház-láncnak, amikor munkába állt. A helyzet azóta hatalmasat javult – Szilvia és csapata munkájának köszönhetően. Biztos ismerik a régi szlogent: Praktiker, mindenre van több ötlete. Nos, a vállalat marketing vezetőjének sok-sok ötlete volt – és maradt bőven a jövőre is. Szilvia korábban egyéni és csapat sportban is kipróbálta magát, a csapatszellem azóta is végig kíséri pályafutását. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 101. interjúja!

Mit tart eddigi karrierje csúcsának?

– Egyértelműen a Praktiker pályafutásomat, amely alatt a Praktiker online marketing tevékenységét a vezetésemmel nulláról kezdve felépítettük és a webshop is ezzel együtt kezdett el szárnyalni. Amikor 2014 novemberében a Praktikerhez érkeztem, gyakorlatilag a Facebook oldalt kivéve nem volt más működő online csatorna, és az akkori webshop is elavult volt, egy 2009-es webshop motor alatt futott. Az online marketing területén ma már alig van olyan csatorna, amit ne használnánk, digitális ökoszisztémát építünk fel. A webshop 2016 májusára teljesen megújult, és a 2014-es, akkor még 1,4 százalékos összforgalmi részesedését mára közel 9 százalékra növeltük, miközben az összforgalom is dinamikusan nő. Évről évre 40-50 százalékos növekedést vagyunk képesek hozni az webáruházunkkal.

Milyen távra tervez?

– Igyekszem mindig hosszabb távra tervezni, stratégiát alkotni. Hozzunk ma olyan döntést és használjunk olyan rendszereket, amelyek később a hosszú távú üzleti céljainkat is szolgálják! Ez a hosszabb távú tervezés igaz a munkára és a magánéletemre is.  

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Az, hogy a Praktiker legyen a saját szegmensében a legdinamikusabban növekvő, leginnovatívabb és legjobb ügyfélélményt nyújtó vállalat.

Kitől tanult eddig a legtöbbet?

– Természetesen egyrészt a családomtól, hiszen az alapvető értékeket innen hozzuk. Nagyon sokat adott nekem gyermekkoromban a sport, volt benne egyéni és csapatsport egyaránt. A kitartásomhoz, a csapatban való munkához, az alkalmazkodási képességemhez ez nagyban hozzájárult. Manapság pedig sokat tanulok a kollégáimtól és partnereinktől is. A marketing az a terület, ahol ma már folyamatosan, élethosszig kell tanulnunk.

A szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Az online marketing és e-kereskedelem területén Ázsiában most a legnagyobb a fejlődés, de azt gondolom, szakmailag lehet nagy dolgokat itthon, Magyarországon is elérni. Bőven van még kihasználatlan potenciál ebben az országban.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Az informatika területén. Olyan szinten fejlődik a technológia körülöttünk, hogy nagyon jó lenne, ha részese tudnék ennek lenni saját fejlesztésekkel, alkalmazásokkal, ötletekkel, innovatív megoldásokkal. Irigylem azokat, akik most ezen a területen dolgoznak, de ha újra kezdhetném, akkor is marketinges lennék. Nagyon sok kihívást tartogat ez a szakma mostanság.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Szívesen veszek részt szakmai konferenciákon, évente akár többször is. Emellett elengedhetetlennek tartom a személyes kapcsolattarást az ügynökségeinkkel, partnereinkkel, akiktől ma is rengeteget tanulok, újabb és újabb üzleti területeket ismerhetek meg, kiváló kapcsolatokkal lehetek gazdagabb.

Mire sajnálja az idejét?

– A céltalan megbeszélésekre.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A családra, barátokra, utazásra, pihenésre és otthonom szépítésére.

Mivel lehet felbosszantani?

– Amikor valaki nem hatékony, többet „kesereg” egy feladat elvégzésén, mint amennyi idő alatt meg lehetne azt csinálni. Emellett a butaság és a lustaság is tud bosszantani.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– A nehéz sorsú emberekkel kapcsolatban bármilyen jellegű szociális munkát szívesen vállalnék. Emellett szeretem a kutyákat, nekem is van. Egy állatmenhelyen is örömmel önkénteskednék.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A futás, valamint mostanság a strandröplabda is. És az utazás... Bárhová szívesen utazom, nagy élmény új dolgokat látni és megismerni, illetve új ételeket és italokat megkóstolni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS