Burka Szilvia: Digitális ökoszisztémát építünk a Praktikernél

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 08. 23., 09:30

Szakmailag Magyarországon is el lehet érni nagy dolgokat. Bőven van még kihasználatlan potenciál az országban – mondja az Üzletemnek Burka Szilvia. A cég marketing vezetőjének célja, hogy a Praktiker a saját szegmensében a legdinamikusabban növekvő, leginnovatívabb és legjobb ügyfélélményt nyújtó vállalattá váljon.

Burka Szilvia azt mondja, hogy itthon a Facebook-oldal kivételével nem volt más működő online csatornája a barkácsáruház-láncnak, amikor munkába állt. A helyzet azóta hatalmasat javult – Szilvia és csapata munkájának köszönhetően. Biztos ismerik a régi szlogent: Praktiker, mindenre van több ötlete. Nos, a vállalat marketing vezetőjének sok-sok ötlete volt – és maradt bőven a jövőre is. Szilvia korábban egyéni és csapat sportban is kipróbálta magát, a csapatszellem azóta is végig kíséri pályafutását. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 101. interjúja!

Mit tart eddigi karrierje csúcsának?

– Egyértelműen a Praktiker pályafutásomat, amely alatt a Praktiker online marketing tevékenységét a vezetésemmel nulláról kezdve felépítettük és a webshop is ezzel együtt kezdett el szárnyalni. Amikor 2014 novemberében a Praktikerhez érkeztem, gyakorlatilag a Facebook oldalt kivéve nem volt más működő online csatorna, és az akkori webshop is elavult volt, egy 2009-es webshop motor alatt futott. Az online marketing területén ma már alig van olyan csatorna, amit ne használnánk, digitális ökoszisztémát építünk fel. A webshop 2016 májusára teljesen megújult, és a 2014-es, akkor még 1,4 százalékos összforgalmi részesedését mára közel 9 százalékra növeltük, miközben az összforgalom is dinamikusan nő. Évről évre 40-50 százalékos növekedést vagyunk képesek hozni az webáruházunkkal.

Milyen távra tervez?

– Igyekszem mindig hosszabb távra tervezni, stratégiát alkotni. Hozzunk ma olyan döntést és használjunk olyan rendszereket, amelyek később a hosszú távú üzleti céljainkat is szolgálják! Ez a hosszabb távú tervezés igaz a munkára és a magánéletemre is.  

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Az, hogy a Praktiker legyen a saját szegmensében a legdinamikusabban növekvő, leginnovatívabb és legjobb ügyfélélményt nyújtó vállalat.

Kitől tanult eddig a legtöbbet?

– Természetesen egyrészt a családomtól, hiszen az alapvető értékeket innen hozzuk. Nagyon sokat adott nekem gyermekkoromban a sport, volt benne egyéni és csapatsport egyaránt. A kitartásomhoz, a csapatban való munkához, az alkalmazkodási képességemhez ez nagyban hozzájárult. Manapság pedig sokat tanulok a kollégáimtól és partnereinktől is. A marketing az a terület, ahol ma már folyamatosan, élethosszig kell tanulnunk.

A szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Az online marketing és e-kereskedelem területén Ázsiában most a legnagyobb a fejlődés, de azt gondolom, szakmailag lehet nagy dolgokat itthon, Magyarországon is elérni. Bőven van még kihasználatlan potenciál ebben az országban.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Az informatika területén. Olyan szinten fejlődik a technológia körülöttünk, hogy nagyon jó lenne, ha részese tudnék ennek lenni saját fejlesztésekkel, alkalmazásokkal, ötletekkel, innovatív megoldásokkal. Irigylem azokat, akik most ezen a területen dolgoznak, de ha újra kezdhetném, akkor is marketinges lennék. Nagyon sok kihívást tartogat ez a szakma mostanság.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Szívesen veszek részt szakmai konferenciákon, évente akár többször is. Emellett elengedhetetlennek tartom a személyes kapcsolattarást az ügynökségeinkkel, partnereinkkel, akiktől ma is rengeteget tanulok, újabb és újabb üzleti területeket ismerhetek meg, kiváló kapcsolatokkal lehetek gazdagabb.

Mire sajnálja az idejét?

– A céltalan megbeszélésekre.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A családra, barátokra, utazásra, pihenésre és otthonom szépítésére.

Mivel lehet felbosszantani?

– Amikor valaki nem hatékony, többet „kesereg” egy feladat elvégzésén, mint amennyi idő alatt meg lehetne azt csinálni. Emellett a butaság és a lustaság is tud bosszantani.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– A nehéz sorsú emberekkel kapcsolatban bármilyen jellegű szociális munkát szívesen vállalnék. Emellett szeretem a kutyákat, nekem is van. Egy állatmenhelyen is örömmel önkénteskednék.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A futás, valamint mostanság a strandröplabda is. És az utazás... Bárhová szívesen utazom, nagy élmény új dolgokat látni és megismerni, illetve új ételeket és italokat megkóstolni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS