Bodó Teodóra: Ahogy magamtól, úgy a csapatomtól is maximális teljesítményt várok

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 12. 28., 10:30

Kommunikációs szakemberként fontosnak tartom, hogy minél több kultúrát megismerjek, minél több ember nyelvén megértessem magam – mondta az Üzletemnek Bodó Teodóra, a Bosch csoport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgatója Magyarországon és az Adria régióban.

Bodó Teodóra a mai napig tanul és tőle is rengeteget tanulhatnak a kollégái éppen úgy, mint az üzleti partnerek. Ismeri a kommunikáció erejét, ért az emberek nyelvén, ami különösen fontos volt az idei, pandémiás évben. Évek óta mentorál hazai és külföldi szakembereket, hisz a tisztességesen végzett munka erejében. Ha arra is kíváncsi, hogy Teodóra melyik szakmában próbálná ki magát, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 249. interjúját!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Hálás vagyok azért, ahol most tartok és nagyon büszke, hogy a világ egyik leginnovatívabb vállalatcsoportjánál dolgozhatok. Ezt tartom eddigi karrierem legmeghatározóbb pontjának, de minden előző állomás, pozíció segítette, építette a következőt. Nyelv- és irodalomtudományi előképzettségem óriási előny volt a kommunikációs szakmában, ügynökségnél eltöltött néhány évemmel megértettem, hogy intézményi oldalról miként lehet a leghatékonyabban együttműködni másokkal. A Budapesti Értéktőzsdén eltöltött kilenc évemben pedig szinte mindent megtanulhattam, amit a pénzügyi és tőzsdei kommunikációról el lehet sajátítani. Majd ezzel a tudással nagyon komoly bizalmat kaptam a Providenttől, így a magyarországi feladatok mellett nemzetközi porondon is kipróbálhattam magam Madridban. Ezt követően a világ egyik legnagyobb orvosi műszereket gyártó vállalatánál, a Medtronicnál dolgoztam, ahol 20 ország kommunikációjáért feleltem. Innét kerültem 2019-ben a Bosch csoporthoz. A Bosch a munkavállalóira nagyon odafigyelő, a minőséget mindig előtérbe állító vállalatcsoport, ahol a jövő technológiáját formáljuk. Nemcsak öröm, de óriási felelősség egy olyan cégnek dolgozni, amely 60 országban közel 400 000 embert foglalkoztat. Mindeközben 2020-ban, a pandémiás helyzet menedzselésében sokat jelentett, hogy közel 20 éves vezetői tapasztalattal rendelkezem kommunikációs stratégiák kidolgozásában és végrehajtásában, válságkezelésben, kormányzati kapcsolatok menedzselésében, társadalmi felelősségvállalási, valamint munkáltatói márkaépítési programok támogatásában.

Milyen távra tervez?

– Nagyon szeretem a munkát, amit itt, a Bosch csoportnál végezhetek. Jól érzem magam, megbecsülnek. Százszázalékban a munkámra koncentrálok, nincs más tervem. 

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Beszélek három nyelvet, az anyanyelvemet is beleértve. Most tanulom éppen a negyediket. Kommunikációs szakemberként fontosnak tartom, hogy minél több kultúrát megismerjek, minél több ember nyelvén megértessem magam. Másrészt, már kinéztem magamnak egy új egyetemi kurzust, amit az elkövetkezendő években szeretnék elvégezni. Nagyon érdekel a gazdaságdiplomácia, erről szeretnék még többet tanulni majd. 

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Nagyon sok embernek nagyon sokat köszönhetek. De ha kiemelnék valakiket, akkor azok a szüleim lennének: tőlük tanultam meg a legtöbbet arról, hogy mit jelent a tisztességgel elvégzett kemény munka.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Igyekszem megismerni őket, mert „…minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség”, ahogy azt Ady Endre írta. Azaz, mindenki egyedi, nem lehet általánosat mondani arra, hogy kit hogyan lehet motiválni, vagy segíteni. Az első lépés, hogy megpróbálom a lehető legjobban megismerni a kollégáimat, egyben megértetni velük azokat az elvárásokat, amelyek nélkül nem tudunk együtt dolgozni. Pozitív és igazságos vezetőnek tartom magam, akihez bármikor bármilyen problémával be lehet kopogni. Ugyanakkor elvárom, hogy a csapatom maximális teljesítményt nyújtson. A koronavírus évében, 2020-ban ez sokat segített a Boschnál a feladatok menedzselésében.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Nagyon érdekel az építészet és a design. Ezeket az ambíciókat az otthonunk szépítésében igyekszem megvalósítani, a család nagy örömére.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Elég jó a memóriám, szinte mindent megjegyzek. Neveket, arcokat, adatokat, évekre visszamenőleg. Bár a férjem szerint ez időnként már inkább idegesítő. De mindezzel együtt nekem ez sokat segített az egyetemi éveim alatt, amikor párhuzamosan több szakot is végeztem és sok mindent kellett memorizálnom rövid idő alatt. Ahogy sokat segít most is, az üzleti tárgyalások során. Általában véve is beszélgetős típus vagyok, érdekelnek az emberek. Úgy vettem észre, hogy az üzleti partnerek bizalommal fordulnak hozzám, szeretnek velem együtt dolgozni, évek óta mentorálok magyar és külföldi szakembereket. 

Mire sajnálja az idejét?

– A felesleges és véget nem érő viták bosszantanak. Látok olyat, amikor emberek belenehezednek egy-egy személyes konfliktusba és ahelyett, hogy a kiutat keresnék, egyre mélyebbre süllyednek benne. Én ezt igyekszem elkerülni, de vezetőként néha az is a feladatom, hogy ilyen vitákban igazságot tegyek. Jó lenne minél kevesebb felesleges vitát látni az életben.

Mivel lehet felbosszantani?

– Ha valaki önhibájából felkészületlen, illetve, ha lustaságból nem végez el egy munkát, vagy azt nem a megfelelő színvonalon teszi.  

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Évek óta végzek önkéntes munkát, a segítségnek mindig helye van. A családommal alapítottunk könyvtárat kelet-magyarországi iskolában, festettem kerítést szociális otthonokban, gyűjtöttem pénzt számos jótékonysági célra. Jelen pillanatban, szabadidőmben a magyarországi UNICEF kuratóriumában tevékenykedem, sok időt szánva annak megtervezésére, hogyan tudunk segíteni a rászoruló gyerekeknek. 

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A családunkra. A lányom a világ egyik legjobb egyetemén tanulhat Londonban és a férjemmel nagyon büszkék vagyunk rá. Flóra oktatására semmilyen pénzt nem sajnáltunk.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Az úszás, a tollas, a futás vagy egy nagy séta a hegyekben. Sportos család vagyunk, igyekszünk minél több időt tölteni együtt a szabadban.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-13 13:10:00
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS