Berdó Attila: Saját magunkat is állandóan ellenőrizni kell

Szerdahelyi Csaba  |  2021. 02. 22., 10:15

Egy „dobozos” eszközportfólió tervén is dolgozunk, amely például a filmiparban, akár nemzetközi produkciók számára nyújthat instant, előkészített megoldást a speciális igényekre – mondta az Üzletemnek Berdó Attila, az IT Részleg vezetője, a kkv informatika szakértője.

Berdó Attila két évtizednél is régebb óta foglalkozik kisvállalati informatikával, az IT Részleg alapjait pedig több mint tíz éve tette le. A vállalkozás Budapesten és környékén lát el rendszergazdai feladatokat windows és macintosh alapokon a kkv szektorban olyan, 1-100+ fő méretű cégeknél, amelyek különösen nagy hangsúlyt fektetnek a biztonságos, korszerű informatikai megoldásokra. Ha arra is kíváncsi, hogy mi szerepel Attila szakmai bakancslistáján, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 261. interjúját!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Az ügyfelek nagy részénél azt tapasztalom, hogy rendszereik karbantartását és fejlesztését kötelező nyűgnek, szükséges rossznak tartják. Munkánk legszebb pillanatai közé tartozik, amikor sikerül ezen a szemléleten változtatni, és el tudjuk fogadtatni velük, hogy rengeteg új lehetőséget hozhat az együttműködés. Még értékesebb számunka ez a siker akkor, ha a nekünk oly fontos zöld szellemiség és környezetbarát IT-megoldások is átszövik a közös munkát. Nem véletlen, hogy a közös munka egyik legnagyobb elismerésének a zöld it-díjunkat tartjuk.

Milyen távra tervez?

– Egyszerre vannak hosszú- és rövid távú üzleti célok és tervek, feladatokra lebontva azonban mindig egy évre tervezek. Persze, ha szükséges, akkor akár többször is beavatkozom, az elmúlt évben például a járvány miatt nem is egy ilyen újratervezés vált szükségessé.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Az új szakmai kihívások szinte maguktól születnek ebben a szegmensben, hiszen a nagyvállalati oldalról megközelített kkv informatika és rendszergazda tevékenység megannyi új lehetőséget rejt. Ráadásul – mivel az IT Részlegnél macintosh rendszergazda tevékenységet is végzünk – számos ügyfelünk a film- és reklámiparban dolgozik, ezen a területen pedig még jellemzőbbek az újabb és újabb inspiráló kihívások, különleges kérések. Most dolgozunk épp egy „dobozos” eszközportfólió tervén, amely például a filmiparban, akár nemzetközi produkciók számára nyújthat instant, előkészített megoldást a speciális igényekre.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Egy barátommá vált ügyféltől kaptam egy tanácsot, ami mára munkánk egyik alapvetésévé vált: „Amin szeretnél javítani, azt kezdd el mérni!” Úgy gondolom, hogy tudni kell jól megvizsgálni a dolgokat – és ez nem csak egy-egy projektre érvényes. Saját magunkat is állandóan ellenőrizni kell, hiszen enélkül nem vehetjük észre a hibát, így az önkritikára, a tévedés belátására, végső soron pedig a javításra, újratervezésre sem lenne lehetőség.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Sokfélék vagyunk, így abban is különbözünk, hogy kit, miként lehet jól motiválni. Kisebb cégként pedig van is lehetőségünk arra, hogy rugalmasan, személyre szabottan támogassuk munkatársainkat, és alakítsuk ki azt a közeget, amelyben a legelégedettebben, leghatékonyabban dolgozhatunk. Nálunk például, egyetértésben a kollégákkal, már régóta, a járvány előtti idők óta home office alapú a munkavégzés. Hiszünk abban, hogy a munkatársak otthonról is tudnak minőségi munkát végezni, ezért mi eleve így rendezkedtünk be több mint tíz évvel ezelőtt, ma pedig már CRM-rendszer is segíti a kollégákat. Mindamellett hiszünk a csapat fontosságában, és a folyamatos fejlődésben. Szakmai konferenciák értékes tanácsait, információt gyakorlatba ültetjük át a vállalkozásfejlesztés során. Célunk, hogy minél több új módszert, megoldást ismerjünk meg, hogy aztán azok közül a számunkra legmegfelelőbbeket adaptáljunk saját munkafolyamatainkba. Így vezettünk be például több, a munkafolyamatainkat sokkal tudatosabbá és hatékonyabbá tevő új mérőszámot.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Noha az IT-sokat általában kockáknak, csöndes, visszahúzódó embereknek mondják, én nagyon szeretem a társaságot, a beszélgetést, a nyüzsgést, így a vendéglátás területén próbálnám ki magam. Persze, azért a szakmámtól sem távolodnék el nagyon: egy olyan, komoly IT háttértámogatású, high-tech snackbárban, kávézóban tudnám elképzelni magam, ahová feltöltődni, tárgyalni, beszélgetni járnának az ügyfelek. De akad még tucatnyi más szakma is, ami érdekelne, hiszen igazi life-long learner vagyok: személyszállító buszt kivéve szinte mindenre szereztem jogosítványt és többek közt kulturális rendezvényszervező vizsgával is rendelkezem. Ezt a tudást egyébként egy másik vállalkozásunkban kamatoztatom, és a vállalati kommunikációs aktivitásainkban segített szintet lépni.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Távol áll tőlem az amerikai típusú, „nyomulós” kapcsolatépítés. A win-win-win szituációra törekszünk, azaz tudatosan keressük az ügyfél, a vállalkozás és a kollégák számára is előnyös, jól működő, jó hangulatú kapcsolatokat.

Mire sajnálja az idejét?

– A parttalan vitákra. A konstruktív érdekütköztetésben, a tényekben és az érvelésben hiszek.

Mivel lehet felbosszantani?

– Nagyon igaz a mondás, hogy kár azon idegeskedni, amit meg lehet oldani, azon pedig felesleges bosszankodni, amit nem lehet megoldani. Elég nyugodt típus vagyok, nem tudnám felidézni, hogy mikor voltam utoljára ideges bárkire is.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Nem vagyok válogatós: decemberben és februárban magánadományt gyűjtöttünk nevelőszülőknél élő gyerekeknek, akiket már többször támogattunk munkatársaimmal, de segítettem már árvízhelyzetben, vettem részt szemétszedő akciókon és voltam menhelyi kutyasétáltató is.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Az észszerű minőségre egyáltalán nem, legyen szó szolgáltatásról, élelmiszerről vagy bármilyen más termékről. Ezt vallom az üzleti életben is: a minőség a legjobb üzleti terv.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Nálam bevált, hogy a szellemi munkát könnyű fizikai munkával kapcsolom ki, ezért biokertészkedem mostanában, az eredményt pedig örömmel osztom meg a családommal, barátaimmal. Ez most különösen fontossá is vált, ugyanis tavaly született meg a kisfiam, akivel szintén sok időt töltök.

(Fotók: Bencze Zoltán)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerőpiacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Magyarország Zrt. elnök-vezérigazgatója válaszol.
2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.
2022. 05. 30., 12:00
epizód: 2022 / 5   |   hossz: 21:41
Mi vár a vendéglátóiparra a Covid-járvány végén és az ukrajnai háború közben? Miként lesznek a konkurensekből partnerek? Miért a 3. év a legkritikusabb az ágazatban? Hogyan lehet visszacsábítani a pályaelhagyókat? Hány főnök tud kiszabadulni a napi rutinból a hetenkénti feladatmegbeszélésre a csapattal? Bánhalmi Kata, a több ezer tagot számláló Piqniq Budapest szakmai szervezet társalapítója válaszol a kérdésekre.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS