Berdó Attila: Saját magunkat is állandóan ellenőrizni kell

Szerdahelyi Csaba  |  2021. 02. 22., 10:15

Egy „dobozos” eszközportfólió tervén is dolgozunk, amely például a filmiparban, akár nemzetközi produkciók számára nyújthat instant, előkészített megoldást a speciális igényekre – mondta az Üzletemnek Berdó Attila, az IT Részleg vezetője, a kkv informatika szakértője.

Berdó Attila két évtizednél is régebb óta foglalkozik kisvállalati informatikával, az IT Részleg alapjait pedig több mint tíz éve tette le. A vállalkozás Budapesten és környékén lát el rendszergazdai feladatokat windows és macintosh alapokon a kkv szektorban olyan, 1-100+ fő méretű cégeknél, amelyek különösen nagy hangsúlyt fektetnek a biztonságos, korszerű informatikai megoldásokra. Ha arra is kíváncsi, hogy mi szerepel Attila szakmai bakancslistáján, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 261. interjúját!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Az ügyfelek nagy részénél azt tapasztalom, hogy rendszereik karbantartását és fejlesztését kötelező nyűgnek, szükséges rossznak tartják. Munkánk legszebb pillanatai közé tartozik, amikor sikerül ezen a szemléleten változtatni, és el tudjuk fogadtatni velük, hogy rengeteg új lehetőséget hozhat az együttműködés. Még értékesebb számunka ez a siker akkor, ha a nekünk oly fontos zöld szellemiség és környezetbarát IT-megoldások is átszövik a közös munkát. Nem véletlen, hogy a közös munka egyik legnagyobb elismerésének a zöld it-díjunkat tartjuk.

Milyen távra tervez?

– Egyszerre vannak hosszú- és rövid távú üzleti célok és tervek, feladatokra lebontva azonban mindig egy évre tervezek. Persze, ha szükséges, akkor akár többször is beavatkozom, az elmúlt évben például a járvány miatt nem is egy ilyen újratervezés vált szükségessé.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Az új szakmai kihívások szinte maguktól születnek ebben a szegmensben, hiszen a nagyvállalati oldalról megközelített kkv informatika és rendszergazda tevékenység megannyi új lehetőséget rejt. Ráadásul – mivel az IT Részlegnél macintosh rendszergazda tevékenységet is végzünk – számos ügyfelünk a film- és reklámiparban dolgozik, ezen a területen pedig még jellemzőbbek az újabb és újabb inspiráló kihívások, különleges kérések. Most dolgozunk épp egy „dobozos” eszközportfólió tervén, amely például a filmiparban, akár nemzetközi produkciók számára nyújthat instant, előkészített megoldást a speciális igényekre.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Egy barátommá vált ügyféltől kaptam egy tanácsot, ami mára munkánk egyik alapvetésévé vált: „Amin szeretnél javítani, azt kezdd el mérni!” Úgy gondolom, hogy tudni kell jól megvizsgálni a dolgokat – és ez nem csak egy-egy projektre érvényes. Saját magunkat is állandóan ellenőrizni kell, hiszen enélkül nem vehetjük észre a hibát, így az önkritikára, a tévedés belátására, végső soron pedig a javításra, újratervezésre sem lenne lehetőség.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Sokfélék vagyunk, így abban is különbözünk, hogy kit, miként lehet jól motiválni. Kisebb cégként pedig van is lehetőségünk arra, hogy rugalmasan, személyre szabottan támogassuk munkatársainkat, és alakítsuk ki azt a közeget, amelyben a legelégedettebben, leghatékonyabban dolgozhatunk. Nálunk például, egyetértésben a kollégákkal, már régóta, a járvány előtti idők óta home office alapú a munkavégzés. Hiszünk abban, hogy a munkatársak otthonról is tudnak minőségi munkát végezni, ezért mi eleve így rendezkedtünk be több mint tíz évvel ezelőtt, ma pedig már CRM-rendszer is segíti a kollégákat. Mindamellett hiszünk a csapat fontosságában, és a folyamatos fejlődésben. Szakmai konferenciák értékes tanácsait, információt gyakorlatba ültetjük át a vállalkozásfejlesztés során. Célunk, hogy minél több új módszert, megoldást ismerjünk meg, hogy aztán azok közül a számunkra legmegfelelőbbeket adaptáljunk saját munkafolyamatainkba. Így vezettünk be például több, a munkafolyamatainkat sokkal tudatosabbá és hatékonyabbá tevő új mérőszámot.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Noha az IT-sokat általában kockáknak, csöndes, visszahúzódó embereknek mondják, én nagyon szeretem a társaságot, a beszélgetést, a nyüzsgést, így a vendéglátás területén próbálnám ki magam. Persze, azért a szakmámtól sem távolodnék el nagyon: egy olyan, komoly IT háttértámogatású, high-tech snackbárban, kávézóban tudnám elképzelni magam, ahová feltöltődni, tárgyalni, beszélgetni járnának az ügyfelek. De akad még tucatnyi más szakma is, ami érdekelne, hiszen igazi life-long learner vagyok: személyszállító buszt kivéve szinte mindenre szereztem jogosítványt és többek közt kulturális rendezvényszervező vizsgával is rendelkezem. Ezt a tudást egyébként egy másik vállalkozásunkban kamatoztatom, és a vállalati kommunikációs aktivitásainkban segített szintet lépni.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Távol áll tőlem az amerikai típusú, „nyomulós” kapcsolatépítés. A win-win-win szituációra törekszünk, azaz tudatosan keressük az ügyfél, a vállalkozás és a kollégák számára is előnyös, jól működő, jó hangulatú kapcsolatokat.

Mire sajnálja az idejét?

– A parttalan vitákra. A konstruktív érdekütköztetésben, a tényekben és az érvelésben hiszek.

Mivel lehet felbosszantani?

– Nagyon igaz a mondás, hogy kár azon idegeskedni, amit meg lehet oldani, azon pedig felesleges bosszankodni, amit nem lehet megoldani. Elég nyugodt típus vagyok, nem tudnám felidézni, hogy mikor voltam utoljára ideges bárkire is.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Nem vagyok válogatós: decemberben és februárban magánadományt gyűjtöttünk nevelőszülőknél élő gyerekeknek, akiket már többször támogattunk munkatársaimmal, de segítettem már árvízhelyzetben, vettem részt szemétszedő akciókon és voltam menhelyi kutyasétáltató is.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Az észszerű minőségre egyáltalán nem, legyen szó szolgáltatásról, élelmiszerről vagy bármilyen más termékről. Ezt vallom az üzleti életben is: a minőség a legjobb üzleti terv.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Nálam bevált, hogy a szellemi munkát könnyű fizikai munkával kapcsolom ki, ezért biokertészkedem mostanában, az eredményt pedig örömmel osztom meg a családommal, barátaimmal. Ez most különösen fontossá is vált, ugyanis tavaly született meg a kisfiam, akivel szintén sok időt töltök.

(Fotók: Bencze Zoltán)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-13 13:10:00
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS