Sok időt töltök a munkatársak kiválasztásával. Azt gondolom, hogy akik mellettem állnak az üzleti célok elérésében, azokban 100 százalékig meg tudok bízni – mondta az Üzletemnek Bende Kata, a ZK Design ügyvezetője.
Bende Kata fontosnak tartja a kollégák elismerését, a feladat teljesítése után a visszajelzést és értékelést, mert tudni kell köszönetet mondani. Munkájában sok határterület van, amiben szeretné jobban elmélyíteni a tudását, ilyen például a marketing területén az adatelemzés. Ha érdekli, hogy Kata önkéntesként miért olvasna meséket kórházban gyerekeknek, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 489. interjújában.
– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?
– Bármilyen furcsának is tűnik, de nem azt tartom a csúcsnak, amikor egy óriáscégnél 6 szakterületen 32 kolléga munkájának irányításáért voltam felelős hatalmas éves gazdálkodási kerettel, sokkal inkább az elmúlt évek eseményei jelentik számomra a valós sikert. Az, hogy a grafikai tervezés, honlapkészítés és keresőoptimalizálás területén elindítottam a saját vállalkozásomat, az ügyfélkörben folyamatos bővülés volt tapasztalható, és hogy egy ennyire változó piaci környezetben és telített piacon folyamatos növekedést tudunk elérni, az számomra hatalmas siker.
– Milyen távra tervez?
– Megvannak a vízióim hosszú távra, amelyek felé folyamatosan teszem a kisebb-nagyobb lépéseket. De azt is látni kell, hogy ennyire kiszámíthatatlan környezetben elengedhetetlen a rugalmasság, az újratervezés képessége és az újabb lehetőségek folyamatos keresése.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Szerencsére már most rengeteg nemzetközi projektet bonyolíthattunk le, többek között dolgoztunk már New York-i, stockholmi és londoni ügyfélnek is. Részt vettünk olyan projektben is, ami 50+ országon át ívelt egy nemzetközi hálózat által. A cél az lenne, hogy a nemzetközi projektek aránya növekedjen a megrendelések között.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Nem tudok egy embert kiemelni. Rengeteget tanultam az előző munkahelyeimen, mivel HR területen is dolgoztam, így ott az emberekkel történő kommunikáció kiemelt szerepet kapott. Amikor üzemeltetési területen dolgoztam, láttam a folyamatok komplexitását „felülről” nézve, illetve megtanultam a feladatok delegálását, ellenőrzését is. Az utóbbi években pedig rengeteget tanultam a partner cégektől, amelyekkel együtt dolgoztunk különböző projekteken, így biztosítva a 360 fokos kommunikációt, illetve az ügyfeleimtől is, akik a világ egy újabb érdekes és különleges szeletét tudják megismertetni az emberrel a közös munka során.
– Mivel motiválja a kollégáit?
– Sok időt töltök a kiválasztással. Azt gondolom, hogy akik jelenleg mellettem állnak az üzleti célok elérésében, azokban 100 százalékig meg tudok bízni, minden egyes nap bizonyítják a szakmai rátermettségüket és elhivatottságukat. Emiatt mindenki úgy osztja be az idejét, ahogy szeretné, nincs kötelező irodai törzsidő. Ha a feladatok határidőre megvannak, akkor számomra teljesen mindegy, hogy azt hajnali 3-kor csinálta vagy 8-tól 5-ig. Szerintem mindenki értékeli a bizalmat, a szabadságot, az egyértelmű határidőket és elvárásokat, amiben tud mozogni. Szerintem fontos a jövőkép is, amit minden kolléga számára felvázolok, ha teljesíti a feltételeket, akkor hova tud eljutni és mikor. Ugyancsak fontos az elismerés, a feladat vége utáni visszajelzés, értékelés, egy nagyon egyszerű köszönet. Hiába tűnik ez a minimumnak, ha visszagondolok a munkavállalói pályafutásomra, a fentiek nem igazán voltak jelen.
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– Alapvetően jó helyen vagyok, viszont rengeteg olyan határterület van, amiben szeretném idővel jobban elmélyíteni a tudásomat. Ilyen például a marketing esetén az adatelemzés, ami rendkívül vonz, mert sokkal kevésbé szubjektív, mint a grafikai tervezés vagy a honlapkészítés. Imádom a kreatív munkát, viszont valószínűleg a közgazdász énemet nagyon vonzza a pusztán számokból és adatokból levont egyértelmű következtetések és stratégiák világa.
– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?
– Az elmúlt években az üzletfejlesztés jelentősen visszaszorult az esetemben, alapvetően a már meglévő ügyfelek megtartása volt csak a cél, amíg nagyon kicsi volt a lányom. Az utóbbi időben viszont, mivel elindult a cég tudatos fejlesztése az eddigi „alvó” állapotból, számos rendezvényen vettem részt, illetve az online jelenlétet is elkezdtük erősíteni a social medián, pr tevékenységen keresztül, illetve a keresőoptimalizálás és a ppc sem maradhat ki a sorból.
– Mire sajnálja az idejét?
– Azokra a dolgokra, amelyek nem visznek előre. Lehetnek ezek értelmetlen beszélgetések, találkozók, ismételt üzleti megbeszélések, amelyeken újdonságok nem hangzanak el, csak ugyanazt beszéljük át, mint 2 hete. Magánéletben lehet ez akár a social media felületek rutinszerű görgetése, vagy a komolyabb mondanivaló nélküli sorozatokkal, filmekkel töltött sok-sok óra. Mivel minden téren a folyamatos fejlődés lebeg a szemem előtt, igyekszem tartalmasan tölteni az időmet és inspiráló emberekkel körbevenni magam.
– Mivel lehet felbosszantani?
– Mivel nagyon hiszek a probléma-megoldás-eredmény hármasban, így nagyon felbosszant, amikor valaki nem a megoldást keresi, a szükségesnél hosszabb időre beragad egy problémakörbe, hiába tudja, hogy milyen irányba kellene indulnia a valós eredményért. Ehhez kapcsolódik még a kifogások és magyarázatok gyártása, amivel sokan egyszerűen csak a lustaságot próbálják álcázni.
– Milyen önkéntes munkát vállalna?
– Mióta megszületett a kislányom, azóta a gyerekek egész más helyet foglalnak el a fejemben. Mivel gyerekkoromban egy komolyabb betegség során sok időt töltöttem kórházban, és tudom, hogy mennyire magányos tud lenni az ember, nagyon szívesen olvasnék mesét, tölteném azzal az időmet, hogy a kis betegeknek picit jobbá tegyem a napjait.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– A megfelelő színvonalú egészségügyi ellátásra, kikapcsolódásra és természetesen a kislányom megfelelő életkörülményeinek megteremtésére.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– A vezetés. Az elmúlt időben számos alkalommal fordult elő, hogy amikor nagyon tele volt a fejem gondolatokkal, akkor elindultam az autópályán az egyik irányba, majd egyszer csak megfordultam és jöttem vissza. Talán az a fókusz, amit vezetés közben folyamatosan tartani kell, megnyugtatott, és utána a céljaim, teendőim között is megtaláltam ezt.
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.