Bende Kata: Imádom a kreatív munkát

Bende Kata: Imádom a kreatív munkát
Szerdahelyi Csaba  |  2023. 10. 18., 11:23

Sok időt töltök a munkatársak kiválasztásával. Azt gondolom, hogy akik mellettem állnak az üzleti célok elérésében, azokban 100 százalékig meg tudok bízni – mondta az Üzletemnek Bende Kata, a ZK Design ügyvezetője.

Bende Kata fontosnak tartja a kollégák elismerését, a feladat teljesítése után a visszajelzést és értékelést, mert tudni kell köszönetet mondani. Munkájában sok határterület van, amiben szeretné jobban elmélyíteni a tudását, ilyen például a marketing területén az adatelemzés. Ha érdekli, hogy Kata önkéntesként miért olvasna meséket kórházban gyerekeknek, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 489. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Bármilyen furcsának is tűnik, de nem azt tartom a csúcsnak, amikor egy óriáscégnél 6 szakterületen 32 kolléga munkájának irányításáért voltam felelős hatalmas éves gazdálkodási kerettel, sokkal inkább az elmúlt évek eseményei jelentik számomra a valós sikert. Az, hogy a grafikai tervezés, honlapkészítés és keresőoptimalizálás területén elindítottam a saját vállalkozásomat, az ügyfélkörben folyamatos bővülés volt tapasztalható, és hogy egy ennyire változó piaci környezetben és telített piacon folyamatos növekedést tudunk elérni, az számomra hatalmas siker.

Milyen távra tervez?

– Megvannak a vízióim hosszú távra, amelyek felé folyamatosan teszem a kisebb-nagyobb lépéseket. De azt is látni kell, hogy ennyire kiszámíthatatlan környezetben elengedhetetlen a rugalmasság, az újratervezés képessége és az újabb lehetőségek folyamatos keresése.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Szerencsére már most rengeteg nemzetközi projektet bonyolíthattunk le, többek között dolgoztunk már New York-i, stockholmi és londoni ügyfélnek is.  Részt vettünk olyan projektben is, ami 50+ országon át ívelt egy nemzetközi hálózat által. A cél az lenne, hogy a nemzetközi projektek aránya növekedjen a megrendelések között.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Nem tudok egy embert kiemelni. Rengeteget tanultam az előző munkahelyeimen, mivel HR területen is dolgoztam, így ott az emberekkel történő kommunikáció kiemelt szerepet kapott. Amikor üzemeltetési területen dolgoztam, láttam a folyamatok komplexitását „felülről” nézve, illetve megtanultam a feladatok delegálását, ellenőrzését is. Az utóbbi években pedig rengeteget tanultam a partner cégektől, amelyekkel együtt dolgoztunk különböző projekteken, így biztosítva a 360 fokos kommunikációt, illetve az ügyfeleimtől is, akik a világ egy újabb érdekes és különleges szeletét tudják megismertetni az emberrel a közös munka során.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Sok időt töltök a kiválasztással. Azt gondolom, hogy akik jelenleg mellettem állnak az üzleti célok elérésében, azokban 100 százalékig meg tudok bízni, minden egyes nap bizonyítják a szakmai rátermettségüket és elhivatottságukat. Emiatt mindenki úgy osztja be az idejét, ahogy szeretné, nincs kötelező irodai törzsidő. Ha a feladatok határidőre megvannak, akkor számomra teljesen mindegy, hogy azt hajnali 3-kor csinálta vagy 8-tól 5-ig. Szerintem mindenki értékeli a bizalmat, a szabadságot, az egyértelmű határidőket és elvárásokat, amiben tud mozogni. Szerintem fontos a jövőkép is, amit minden kolléga számára felvázolok, ha teljesíti a feltételeket, akkor hova tud eljutni és mikor. Ugyancsak fontos az elismerés, a feladat vége utáni visszajelzés, értékelés, egy nagyon egyszerű köszönet. Hiába tűnik ez a minimumnak, ha visszagondolok a munkavállalói pályafutásomra, a fentiek nem igazán voltak jelen.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Alapvetően jó helyen vagyok, viszont rengeteg olyan határterület van, amiben szeretném idővel jobban elmélyíteni a tudásomat. Ilyen például a marketing esetén az adatelemzés, ami rendkívül vonz, mert sokkal kevésbé szubjektív, mint a grafikai tervezés vagy a honlapkészítés. Imádom a kreatív munkát, viszont valószínűleg a közgazdász énemet nagyon vonzza a pusztán számokból és adatokból levont egyértelmű következtetések és stratégiák világa.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Az elmúlt években az üzletfejlesztés jelentősen visszaszorult az esetemben, alapvetően a már meglévő ügyfelek megtartása volt csak a cél, amíg nagyon kicsi volt a lányom. Az utóbbi időben viszont, mivel elindult a cég tudatos fejlesztése az eddigi „alvó” állapotból, számos rendezvényen vettem részt, illetve az online jelenlétet is elkezdtük erősíteni a social medián, pr tevékenységen keresztül, illetve a keresőoptimalizálás és a ppc sem maradhat ki a sorból.

Mire sajnálja az idejét?

– Azokra a dolgokra, amelyek nem visznek előre. Lehetnek ezek értelmetlen beszélgetések, találkozók, ismételt üzleti megbeszélések, amelyeken újdonságok nem hangzanak el, csak ugyanazt beszéljük át, mint 2 hete. Magánéletben lehet ez akár a social media felületek rutinszerű görgetése, vagy a komolyabb mondanivaló nélküli sorozatokkal, filmekkel töltött sok-sok óra. Mivel minden téren a folyamatos fejlődés lebeg a szemem előtt, igyekszem tartalmasan tölteni az időmet és inspiráló emberekkel körbevenni magam.

Mivel lehet felbosszantani?

– Mivel nagyon hiszek a probléma-megoldás-eredmény hármasban, így nagyon felbosszant, amikor valaki nem a megoldást keresi, a szükségesnél hosszabb időre beragad egy problémakörbe, hiába tudja, hogy milyen irányba kellene indulnia a valós eredményért. Ehhez kapcsolódik még a kifogások és magyarázatok gyártása, amivel sokan egyszerűen csak a lustaságot próbálják álcázni.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Mióta megszületett a kislányom, azóta a gyerekek egész más helyet foglalnak el a fejemben. Mivel gyerekkoromban egy komolyabb betegség során sok időt töltöttem kórházban, és tudom, hogy mennyire magányos tud lenni az ember, nagyon szívesen olvasnék mesét, tölteném azzal az időmet, hogy a kis betegeknek picit jobbá tegyem a napjait.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A megfelelő színvonalú egészségügyi ellátásra, kikapcsolódásra és természetesen a kislányom megfelelő életkörülményeinek megteremtésére.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A vezetés. Az elmúlt időben számos alkalommal fordult elő, hogy amikor nagyon tele volt a fejem gondolatokkal, akkor elindultam az autópályán az egyik irányba, majd egyszer csak megfordultam és jöttem vissza. Talán az a fókusz, amit vezetés közben folyamatosan tartani kell, megnyugtatott, és utána a céljaim, teendőim között is megtaláltam ezt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 17., 16:17
Az ESG törvény, valamint annak végrehajtási rendelete speciális rendelkezéseket tartalmaz egy vállalkozás közvetlen beszállítóinak átvilágítására, aminek teljesítéséért végső soron az ügyvezetés tartozik felelősséggel – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A törvény közelmúltban megjelent végrehajtási rendeletéből kiderül, mindez milyen feladatokat ró a vállalatokra.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS