Bárdos Eszter: Sok embertől tanultam keveset, és nem egytől sokat

2019. 01. 08., 10:00

Mivel azt csinálom, amit igazán szeretek, az esetek nagy többségében lelkesen teszem a „nemszeretem” feladatokat is – mondja Bárdos Eszter az Üzletemnek. Az Eszterkrém Kozmetikum Manufaktúra tulajdonosának tervei között szerepel egy egész Európában elérhető termékcsalád piacra dobása is.

Bárdos Eszter szerint a vállalkozásának indításakor teljes őrültségnek titulálták, hogy méregdrága terápiás minőségű illóolajokkal illatosítja a krémjeiket. Az idő természetesen őt igazolta, s a minőségből azóta sem enged. Hisz abban, hogy a hölgyek mellett egyre több férfi is több figyelmet fordít a szépségápolásra. És még miben hisz? Olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz interjúsorozat minden ránctól mentes legújabb részében.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Igazán nagy esemény nem történt velünk – egyelőre. Örülök, amikor rendezvények vagy ismert magazinok megkeresnek, hogy legyünk kiállítók, adjak interjút, vagy mondjak véleményt valamiről. Nekem a szívemet az melengeti a legjobban, ha tudok egy-egy embernek segíteni valamilyen bőrproblémájának a megoldásában.

Milyen távra tervez?

– Minél hosszabbra. El tudom képzelni, hogy életem végéig kozmetikumokkal, vagy valamilyen formában ezzel kapcsolódó témával foglalkozzam.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Részt venni egy nemzetközi megmérettetésen, versenyen, kiállításon.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Sok embernek tartozom köszönettel: például sokat tanultam a vegyész dr. Torma Vikitől. Rengeteget tanultam egy gyógyszerész hölgytől is, akivel hosszasan kevergettünk, teszteltünk. Jellemzően sok embertől tanultam keveset, és nem egytől sokat.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Úgy gondolom, mindenhol vannak lehetőségek, csak meg kell találni, és meg kell ragadni azokat. Panaszkodni mindig egyszerűbb, mint tenni a dolgunkat nap mint nap. Ugyan ez olykor unalmas, olykor fárasztó, de mivel azt csinálom, amit igazán szeretek, az esetek nagy többségében lelkesen teszem a „nemszeretem” feladatokat is, és utána egy felemelő kreatív feladat megoldásával jutalmazom magamat.

Mibe fektetne? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Igen, terveink közt szerepel egy egész Európában elérhető termékcsalád is.

Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?

– Szerintem „leghatékonyabban” a gyakori jogszabályi változásokkal. Meg a minél több adminisztrációs kötelezettséggel.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

– Általában a személyes kapcsolatok híve vagyok.

Mire sajnálja az idejét?

– Ügyintézésre, táblázatok kitöltésére, adminisztrációra… Azt hiszem, sok kreatív ember így éli meg ezt.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Eszközökre, alapanyagokra sosem sajnálok többet költeni, mert hiszem, hogy attól lesz jó minőségű a kész kence, hogy a legkiválóbb minőségű alapanyagok kerülnek bele. Például a vállalkozásom indításakor teljes őrültségnek titulálták, hogy terápiás minőségű illóolajokkal illatosítom a krémjeinket. Nem ok nélkül, hiszen például 5ml (egy pici patikai üveg) rózsa illóolaj ára 85 ezer forint. Nyilván az a minőség, aminek érezhető hatása is lesz…

Milyen célra, kiknek adakozna?

– Mivel olyan nagy az adakozási lehetőségek tárháza, én a közvetlen környezetemben lévő alapítványokat vagy rászorulókat szoktam támogatni. Nyilván előfordulhatnak kivételek…

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Jógázom, qui-gong-ozom, szeretek a gyermekeimmel és a kiskutyánkkal sétálni a természetben, vagy csak itthon társasjátékozni. Semmit sem kell túlkomplikálni!

Szerdahelyi Csaba

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS