Mivel azt csinálom, amit igazán szeretek, az esetek nagy többségében lelkesen teszem a „nemszeretem” feladatokat is – mondja Bárdos Eszter az Üzletemnek. Az Eszterkrém Kozmetikum Manufaktúra tulajdonosának tervei között szerepel egy egész Európában elérhető termékcsalád piacra dobása is.
Bárdos Eszter szerint a vállalkozásának indításakor teljes őrültségnek titulálták, hogy méregdrága terápiás minőségű illóolajokkal illatosítja a krémjeiket. Az idő természetesen őt igazolta, s a minőségből azóta sem enged. Hisz abban, hogy a hölgyek mellett egyre több férfi is több figyelmet fordít a szépségápolásra. És még miben hisz? Olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz interjúsorozat minden ránctól mentes legújabb részében.
– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?
– Igazán nagy esemény nem történt velünk – egyelőre. Örülök, amikor rendezvények vagy ismert magazinok megkeresnek, hogy legyünk kiállítók, adjak interjút, vagy mondjak véleményt valamiről. Nekem a szívemet az melengeti a legjobban, ha tudok egy-egy embernek segíteni valamilyen bőrproblémájának a megoldásában.
– Milyen távra tervez?
– Minél hosszabbra. El tudom képzelni, hogy életem végéig kozmetikumokkal, vagy valamilyen formában ezzel kapcsolódó témával foglalkozzam.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Részt venni egy nemzetközi megmérettetésen, versenyen, kiállításon.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Sok embernek tartozom köszönettel: például sokat tanultam a vegyész dr. Torma Vikitől. Rengeteget tanultam egy gyógyszerész hölgytől is, akivel hosszasan kevergettünk, teszteltünk. Jellemzően sok embertől tanultam keveset, és nem egytől sokat.
– A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?
– Úgy gondolom, mindenhol vannak lehetőségek, csak meg kell találni, és meg kell ragadni azokat. Panaszkodni mindig egyszerűbb, mint tenni a dolgunkat nap mint nap. Ugyan ez olykor unalmas, olykor fárasztó, de mivel azt csinálom, amit igazán szeretek, az esetek nagy többségében lelkesen teszem a „nemszeretem” feladatokat is, és utána egy felemelő kreatív feladat megoldásával jutalmazom magamat.
– Mibe fektetne? Gondolkodik új vállalkozáson?
– Igen, terveink közt szerepel egy egész Európában elérhető termékcsalád is.
– Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?
– Szerintem „leghatékonyabban” a gyakori jogszabályi változásokkal. Meg a minél több adminisztrációs kötelezettséggel.
– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?
– Általában a személyes kapcsolatok híve vagyok.
– Mire sajnálja az idejét?
– Ügyintézésre, táblázatok kitöltésére, adminisztrációra… Azt hiszem, sok kreatív ember így éli meg ezt.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– Eszközökre, alapanyagokra sosem sajnálok többet költeni, mert hiszem, hogy attól lesz jó minőségű a kész kence, hogy a legkiválóbb minőségű alapanyagok kerülnek bele. Például a vállalkozásom indításakor teljes őrültségnek titulálták, hogy terápiás minőségű illóolajokkal illatosítom a krémjeinket. Nem ok nélkül, hiszen például 5ml (egy pici patikai üveg) rózsa illóolaj ára 85 ezer forint. Nyilván az a minőség, aminek érezhető hatása is lesz…
– Milyen célra, kiknek adakozna?
– Mivel olyan nagy az adakozási lehetőségek tárháza, én a közvetlen környezetemben lévő alapítványokat vagy rászorulókat szoktam támogatni. Nyilván előfordulhatnak kivételek…
– Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– Jógázom, qui-gong-ozom, szeretek a gyermekeimmel és a kiskutyánkkal sétálni a természetben, vagy csak itthon társasjátékozni. Semmit sem kell túlkomplikálni!
Szerdahelyi Csaba
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.