Bárdos Eszter: Sok embertől tanultam keveset, és nem egytől sokat

2019. 01. 08., 10:00

Mivel azt csinálom, amit igazán szeretek, az esetek nagy többségében lelkesen teszem a „nemszeretem” feladatokat is – mondja Bárdos Eszter az Üzletemnek. Az Eszterkrém Kozmetikum Manufaktúra tulajdonosának tervei között szerepel egy egész Európában elérhető termékcsalád piacra dobása is.

Bárdos Eszter szerint a vállalkozásának indításakor teljes őrültségnek titulálták, hogy méregdrága terápiás minőségű illóolajokkal illatosítja a krémjeiket. Az idő természetesen őt igazolta, s a minőségből azóta sem enged. Hisz abban, hogy a hölgyek mellett egyre több férfi is több figyelmet fordít a szépségápolásra. És még miben hisz? Olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz interjúsorozat minden ránctól mentes legújabb részében.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Igazán nagy esemény nem történt velünk – egyelőre. Örülök, amikor rendezvények vagy ismert magazinok megkeresnek, hogy legyünk kiállítók, adjak interjút, vagy mondjak véleményt valamiről. Nekem a szívemet az melengeti a legjobban, ha tudok egy-egy embernek segíteni valamilyen bőrproblémájának a megoldásában.

Milyen távra tervez?

– Minél hosszabbra. El tudom képzelni, hogy életem végéig kozmetikumokkal, vagy valamilyen formában ezzel kapcsolódó témával foglalkozzam.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Részt venni egy nemzetközi megmérettetésen, versenyen, kiállításon.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Sok embernek tartozom köszönettel: például sokat tanultam a vegyész dr. Torma Vikitől. Rengeteget tanultam egy gyógyszerész hölgytől is, akivel hosszasan kevergettünk, teszteltünk. Jellemzően sok embertől tanultam keveset, és nem egytől sokat.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Úgy gondolom, mindenhol vannak lehetőségek, csak meg kell találni, és meg kell ragadni azokat. Panaszkodni mindig egyszerűbb, mint tenni a dolgunkat nap mint nap. Ugyan ez olykor unalmas, olykor fárasztó, de mivel azt csinálom, amit igazán szeretek, az esetek nagy többségében lelkesen teszem a „nemszeretem” feladatokat is, és utána egy felemelő kreatív feladat megoldásával jutalmazom magamat.

Mibe fektetne? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Igen, terveink közt szerepel egy egész Európában elérhető termékcsalád is.

Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?

– Szerintem „leghatékonyabban” a gyakori jogszabályi változásokkal. Meg a minél több adminisztrációs kötelezettséggel.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

– Általában a személyes kapcsolatok híve vagyok.

Mire sajnálja az idejét?

– Ügyintézésre, táblázatok kitöltésére, adminisztrációra… Azt hiszem, sok kreatív ember így éli meg ezt.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Eszközökre, alapanyagokra sosem sajnálok többet költeni, mert hiszem, hogy attól lesz jó minőségű a kész kence, hogy a legkiválóbb minőségű alapanyagok kerülnek bele. Például a vállalkozásom indításakor teljes őrültségnek titulálták, hogy terápiás minőségű illóolajokkal illatosítom a krémjeinket. Nem ok nélkül, hiszen például 5ml (egy pici patikai üveg) rózsa illóolaj ára 85 ezer forint. Nyilván az a minőség, aminek érezhető hatása is lesz…

Milyen célra, kiknek adakozna?

– Mivel olyan nagy az adakozási lehetőségek tárháza, én a közvetlen környezetemben lévő alapítványokat vagy rászorulókat szoktam támogatni. Nyilván előfordulhatnak kivételek…

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Jógázom, qui-gong-ozom, szeretek a gyermekeimmel és a kiskutyánkkal sétálni a természetben, vagy csak itthon társasjátékozni. Semmit sem kell túlkomplikálni!

Szerdahelyi Csaba

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS