Bárdos Eszter: Sok embertől tanultam keveset, és nem egytől sokat

2019. 01. 08., 10:00

Mivel azt csinálom, amit igazán szeretek, az esetek nagy többségében lelkesen teszem a „nemszeretem” feladatokat is – mondja Bárdos Eszter az Üzletemnek. Az Eszterkrém Kozmetikum Manufaktúra tulajdonosának tervei között szerepel egy egész Európában elérhető termékcsalád piacra dobása is.

Bárdos Eszter szerint a vállalkozásának indításakor teljes őrültségnek titulálták, hogy méregdrága terápiás minőségű illóolajokkal illatosítja a krémjeiket. Az idő természetesen őt igazolta, s a minőségből azóta sem enged. Hisz abban, hogy a hölgyek mellett egyre több férfi is több figyelmet fordít a szépségápolásra. És még miben hisz? Olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz interjúsorozat minden ránctól mentes legújabb részében.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Igazán nagy esemény nem történt velünk – egyelőre. Örülök, amikor rendezvények vagy ismert magazinok megkeresnek, hogy legyünk kiállítók, adjak interjút, vagy mondjak véleményt valamiről. Nekem a szívemet az melengeti a legjobban, ha tudok egy-egy embernek segíteni valamilyen bőrproblémájának a megoldásában.

Milyen távra tervez?

– Minél hosszabbra. El tudom képzelni, hogy életem végéig kozmetikumokkal, vagy valamilyen formában ezzel kapcsolódó témával foglalkozzam.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Részt venni egy nemzetközi megmérettetésen, versenyen, kiállításon.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Sok embernek tartozom köszönettel: például sokat tanultam a vegyész dr. Torma Vikitől. Rengeteget tanultam egy gyógyszerész hölgytől is, akivel hosszasan kevergettünk, teszteltünk. Jellemzően sok embertől tanultam keveset, és nem egytől sokat.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Úgy gondolom, mindenhol vannak lehetőségek, csak meg kell találni, és meg kell ragadni azokat. Panaszkodni mindig egyszerűbb, mint tenni a dolgunkat nap mint nap. Ugyan ez olykor unalmas, olykor fárasztó, de mivel azt csinálom, amit igazán szeretek, az esetek nagy többségében lelkesen teszem a „nemszeretem” feladatokat is, és utána egy felemelő kreatív feladat megoldásával jutalmazom magamat.

Mibe fektetne? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Igen, terveink közt szerepel egy egész Európában elérhető termékcsalád is.

Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?

– Szerintem „leghatékonyabban” a gyakori jogszabályi változásokkal. Meg a minél több adminisztrációs kötelezettséggel.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

– Általában a személyes kapcsolatok híve vagyok.

Mire sajnálja az idejét?

– Ügyintézésre, táblázatok kitöltésére, adminisztrációra… Azt hiszem, sok kreatív ember így éli meg ezt.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Eszközökre, alapanyagokra sosem sajnálok többet költeni, mert hiszem, hogy attól lesz jó minőségű a kész kence, hogy a legkiválóbb minőségű alapanyagok kerülnek bele. Például a vállalkozásom indításakor teljes őrültségnek titulálták, hogy terápiás minőségű illóolajokkal illatosítom a krémjeinket. Nem ok nélkül, hiszen például 5ml (egy pici patikai üveg) rózsa illóolaj ára 85 ezer forint. Nyilván az a minőség, aminek érezhető hatása is lesz…

Milyen célra, kiknek adakozna?

– Mivel olyan nagy az adakozási lehetőségek tárháza, én a közvetlen környezetemben lévő alapítványokat vagy rászorulókat szoktam támogatni. Nyilván előfordulhatnak kivételek…

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Jógázom, qui-gong-ozom, szeretek a gyermekeimmel és a kiskutyánkkal sétálni a természetben, vagy csak itthon társasjátékozni. Semmit sem kell túlkomplikálni!

Szerdahelyi Csaba

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS