Antalóczy György: Külföldön könnyebben megy az újhullámos kávézóknak

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 03. 25., 10:15

Küföldön kicsit könnyebbnek érzem az újhullámos kávézók helyzetét – mondja Antalóczy György az Üzletemnek. A Flow Specialty Bar & Bistro tulajdonosa mégis éppen emiatt érez most nagyobb fejlődési lehetőséget idehaza.

Antalóczy György nemcsak kínálja a kávét, de oktatja is a kóstolását. Vagy hogy precíz legyek: a sensory skills-t, ami egyszerre kóstolás, illatérzékelés, elemzés és értékelés. A Flow Specialty Bar & Bistróban természetesen nem akarják kioktatni a vendégeket, viszont ha csak tehetik, mindenkit lebeszélnek arról, hogy a kávéba cukrot és tejet tegyen. (Így kóstolta már a kávét?) A kávézó mellett vegán konyhát is visznek. Györgynek közgazdász diplomája van, 2013-ban kezdett el komolyabban foglalkozni a kávéval. A Flow hosszú távú terv, a most következő interjú ennél természetesen sokkal rövidebb az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Természetesen a kávézó megnyitását, de nagyon büszke vagyok a nemzetközi kávés oktatói papíromra is.

Milyen távra tervez?

– Hosszabb távra. Szeretném, ha sok-sok évig járnának a vendégek a Flow-ba.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Szeretném letenni a nemzetközi bírói vizsgát.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Eddig a legtöbbet talán Nagy-Bertók Anitától tanultam arról, hogyan kell kóstolni és értékelni egy kávét.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Küföldön kicsit könnyebbnek érzem az újhullámos kávézók helyzetét, ott sokkal jobban benne van ez az emberek fogyasztási kultúrájában. Ugyanakkor Magyarországon pont emiatt van még lehetőség növekedésre.

Mibe fektetne? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Egyelőre nem, a kávézó működtetése mellett, a rendezvényekre és az oktatásokra szeretnék nagyobb hangsúlyt fektetni.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

– Személyes együttműködésben, bizalomban és kapcsolatokban hiszek, ha üzleti partnerekről beszéltünk. Így viszonyulok alapvetően minden potenciális partnerhez, és ha hasonlót érzek viszont, abból ki tud alakulni hosszú távú együttműködés.

– Mire sajnálja az idejét?

– Az adminisztrációra sokszor sajnálom, pedig nem kellene.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A jó minőségű alapanyagokra, hiszem, hogy ez alapfeltétele a megfelelő minőségű termékek előállításának.

Mivel lehet felbosszantani?

– Nagyon nehéz felbosszantani, viszont az irracionális elvakult hit, amivel jó értelemben vett vitát nem lehet folytatni, fel tud idegesíteni.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Leginkább állat-, kutyamenhelyeken segítenék.

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Amikor kikapcsolódásra és kikapcsolásra van szükségem, akkor tv-sorozatokat nézek és videó játékokat játszok, de valójában a legjobban akkor kapcsolódom ki, amikor testedzést végzek, jelenleg épp a kettlebell-lel próbálkozom.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS