Antal Gyula: Mindig a felkérések találtak meg a különféle pozíciókra

2021. 05. 21., 13:15

A fontos dolgokra kell fókuszálni, az időt nem szeretem felhígult maratoni, önismétlő megbeszélésekre szánni – mondta az Üzletemnek Antal Gyula, a Syngenta zöldség vetőmag ágának vezetője Magyarországon, Bulgáriában, Romániában és Moldovában.

Antal Gyula (58) öt esztendeje négy ország – Magyarország, Bulgária, Románia és Moldova – zöldség vetőmag üzletágának vezetőjeként dolgozik a világ egyik legnagyobb agrárvállalatánál. Az okleveles kertészmérnök végzettségű szakember néhány, termelésben eltöltött év után még a 1990-es évek elején csatlakozott a Syngenta csapatához, ahol máig dolgozik. Antal Gyula és csapata kitűnő zöldség vetőmagokkal látja el a hazai gazdálkodókat, a termények aztán a hazai és európai háztartások konyháira kerülnek. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 288. interjúja!

Mit tart karrierje csúcsának?

– A világ vezető agrárvállalatai közé tartozó Syngenta zöldség üzletága már több mint 150 éves múltra tekint vissza, Magyarországon pedig már 34 esztendeje zajlik zöldségfajták és hibridek nemesítése. Az innen kikerülő paradicsom, káposzta, karfiol és csemegekukorica fajtákat a világ számos pontján nagy sikerrel termesztik a gazdálkodók. A nemzetközi háttér révén pedig számos olyan új fajtát mutattunk be az elmúlt években magyar termelőkön keresztül a fogyasztóknak, amelyek igencsak keresettek az áruházakban. Jómagam jelenleg négy ország – Magyarország, Bulgária, Románia és Moldova – zöldség vetőmag üzletágát irányítom a Syngentánál. Ez a karrierem eddigi csúcsa. Egyébként nem vagyok klasszikus értelemben vett karrierista, mindig a felkérésék találtak meg a különféle pozíciókra. A dél-kelet-európai régió ilyen összetételben különleges kihívást jelent, hiszen eltérő megközelítések, teljesen különböző piacok, más-más nemzeti habitusok között kell a Syngenta zöldség vetőmagjait minél szélesebb körben ismertté tenni. Ez nagyon izgalmas kihívás számomra és a csapatom számára is.

Milyen távra tervez?

– A jelenlegi munkámban nyugdíjas koromig tervezek, ez még 8 évet jelent. De már elkezdtem terveket szövögetni, hogy utána mi lesz. Aktív üzleti munkát végzek, nem is tervezem, hogy azt követően leállnék.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Nincs klasszikus értelemben vett bakancslistám, inkább konkrét célkitűzéseink vannak. Magyarországon jelenleg egy izgalmas kampánnyal vezetünk be a piacra egy sötétlila színű, rendkívül különleges ízű paradicsomot. A YoomTM a holland Syngenta nemesítése, de magyar termelő, az alföldi Trivega Kft. szakembereinek jóvoltából kerül a háztartásokba.  Nagyon szeretném, ha a többi országban is olyan eredményeket tudnánk felmutatni ezzel kapcsolatban, mint hazánkban. 

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Szüleimnek nagyon sokat köszönhetek: felneveltek és elindítottak az életben. Szakmai értelemben pedig az első főnökömtől, Sipos Zoltántól tanultam a legtöbbet. Munkásságát fémjelzi, hogy Magyarországra hozta a Syngenta zöldség üzletágát. Tíz évig dolgoztunk együtt, vezetői kvalitásai, a munkához való hozzáállása, precizitása példaértékű volt számomra. Sajnos ma már nincs közöttünk.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Elsősorban azzal, hogy nagy autonómiát adok számukra a kitűzött elvárások és célok mentén. Mindenki számára megadom a lehetőséget, hogy a kreatív ötleteit, szakmai elképzeléseit a közös célok mentén megvalósíthassa.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– A gasztronómia nagyon érdekel és közel áll hozzám. Ha nem dolgozom, akkor szívesen főzök, kísérletezek, autodidakta módon tanulok. Van egy titkos tervem, amely ezt a hobbit idővel magasabb szintre helyezhetné.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– A kapcsolatépítés elsősorban a szakmán belülre korlátozódik, új ismeretségeket elsősorban a konferenciákon, üzleti utakon, partnertalálkozókon kötök. Igyekszem megismerni az üzleti partnerek emberi oldalát is, és magamról is beszélek ilyen alkalmakkor. Azt vettem észre, hogy az üzletfeleink szeretik és értékelik ezeket a beszélgetéseket.

Mire sajnálja az idejét?

– Semmitől nem sajnálom az időmet, ami szakmámhoz kapcsolódik, a céltalan mellébeszélést viszont elpocsékolt időnek tartom. Azt gondolom, hogy a fontos dolgokra kell fókuszálni, az időt nem szeretem felhígult maratoni, önismétlő megbeszélésekre szánni.

Mivel lehet felbosszantani?

– Hozzá nem értő emberek megnyilvánulásaival szakmai kérdésekben, legyen az egészségügy, mezőgazdaság vagy valamilyen tudományos kérdés. A világ a közösségi média adta lehetőségekkel kinyílt mindenki számára, sajnálatos módon ez nemcsak az információszerzést könnyítette meg, de a véleménynyilvánítást is. Nagyon felbosszant, ha valakinek mindenféle megalapozott tudás nélkül „nagy a hangja”.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Jelenleg is vállalok önkéntes munkát: lakóhelyem, a csodálatos Tisza-tó a szívügyem, így segítek különféle programok lebonyolításában, és részt veszek olyan programokon, ahol a környék rendbetétele, a környezetünk megóvása a cél. Legutóbbi például zsákokkal felszerelkezve gyűjtöttük a szemetet a tó körül. 

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Semmire nem sajnálom, ami minőséget képviselem, legyen szó élelmiszerekről, borokról, kikapcsolódási lehetőségekről. Kevesebbet vásárlok, de az feltétlenül képviseljen minőséget.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A gasztronómia és a vendéglátás. Folyamatosan képzem magam, igyekszem új területeket felfedezni a fine dining területén. Ebbe beleértem az ételek elkészítését és utazásaink során minőségi éttermek felfedezését is. Maga a főzés, a hozzá kapcsolódó tálalás a családom, barátaim számára mindig kikapcsol és feltölt. Remélhetőleg egyszer, a nem túl távoli jövőben, kipróbálhatom magam komolyabban is ezen a területen.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS