300 ezer csomag díjnyertes, sötétlila paradicsom kerül a magyar boltokba

2021. 05. 12., 12:15

Megkezdődött Magyarországon is a többszörösen díjnyertes YOOM paradicsom termesztése és forgalmazása. A következő hónapokban mintegy 300 ezer csomag kerül a különleges színű csemegéből a fogyasztók asztalára.

A YOOM™ a világ vezető agrárvállalatai közé tartozó, több mint 100 országban tevékenykedő Syngenta paradicsoma.

„Vállalatunk zöldségvetőmag divíziója élen jár a zöldségfajták nemesítésében, munkatársaink elkötelezettek az innováció iránt és azon dolgoznak, hogy a termelő partnereinken keresztül egészséges és ízletes zöldségek kerüljenek a fogyasztókhoz. Ennek az innovatív közös munkának az eredménye a YOOM™” – mondta Antal Gyula, a Syngenta zöldségfélék üzletágvezetője.

A YOOM™ könnyen felismerhető különleges sötétlila színéről és édes-savanyú zamatáról, amely az izgalmas „umami” ízben ölt testet. Az umami egy aminosav, amely más molekulákkal együtt fokozza az ízlelőbimbókra gyakorolt élményt. Sötét színéért az antocianin fele, amely vízben oldódó természetes pigment. Emellett gazdag karotinoidokban is, amelyek erős antioxidánsok és segítenek leküzdeni a fáradtságot. Ehhez társul még a nagy adag C-vitamin, magnézium és kálium.

A Magyarország déli részén, a Trivega Kft. orosházi és forráskúti kertészetében termő YOOM™ a tervek szerint mintegy 300 ezer – fenntartható erdőgazdaságok alapanyagaiból készült – csomagban kerül a fogyasztókhoz 2021-ben. A paradicsomot a szakemberek korszerű üvegházban termelik, amelyet geotermikus energiával fűtenek. A növények természetes közegben fejlődnek, a káros betegségektől és rovaroktól biológiai növényvédelemmel óvják.

A YOOM™ tavaly elnyerte a Fruit Logistica Innovációs Nagydíját, amely az egyik legrangosabb szakmai elismerés.  A brüsszeli Taste Institute pedig a legmagasabb, három csillaggal díjazta paradicsom ízét, amely így megkapta a „Superior Taste Award” díjat. Belgiumban pedig az Év Terméke lett zöldség kategóriában.

Antal Gyula hozzátette: hazánkon kívül több mint húsz országban – Hollandiában, Spanyolországban, Franciaországban, Dániában, Belgiumban és Németországban – forgalmazzák. Ezen országok közül szinte valamennyiben helyben termesztik a gazdálkodók, ezáltal rövidülnek a szállítási útvonalak, az üzletek polcaira mindig frissen szedett paradicsom kerülhet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS