AlGharawi Attila: Már egymillióan tanulnak a Xeropannal

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 11. 10., 09:15

A Google szerint a Xeropan a 9 legnagyobb potenciállal rendelkező feltörekvő startup egyike ma Európában és Izraelben – mondta az Üzletemnek AlGharawi Attila, a Xeropan társalapító-ügyvezetője.

AlGharawi Attila, a Xeropan International Kft ügyvezetője és társalapítója, 1 millió ember nyelvtanára. Az Androidon, IOS-en és számítógépeken is elérhető Xeropan app a legmodernebb pedagógiai eszközöket használva 15 nyelven tanít angolul. Különlegessége, hogy egy izgalmas történet keretein belül valósítja meg a tanítást, teletűzdelve érdekes videókkal és részletes nyelvtan magyarázatokkal. Mesterséges intelligenciával rendelkező chatbotjaival eközben a tanulók magabiztosan gyakorolhatják a beszélgetést. Ha arra is kíváncsi, hogy Attila mit gondol tíz év kőkemény munkájáról, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 237. interjúját!

Mit tart karrierje csúcsának?

– 1 millió ember tanul jelenleg Xeropanon keresztül. Ezt a tanulói tömeget kiszolgálni óriási feladat a 30 fős Xeropan szervezet számára. Arra vagyok a legbüszkébb, hogy létrehoztunk egy szervezetet, amely képes ekkora felhasználóibázist kiszolgálni, mind termék, pedagógia, ügyfélszolgálati és marketing oldalról úgy, hogy képes a rendszer skálázhatóan növelni a fontos mutatószámait.

Milyen távra tervez?

– A Xeropan két alapítója között nagyon jól megoszlik az üzleti tervezés egyensúlya. Mile Ferenc alapítótársam tipikusan arra koncentrál, hogy mi fog történni a távolabbi jövőben, 2-4 év múlva milyen trendek látszódnak most, és az hogyan korrelál a Xeropan víziójával. Ami engem illet, a legnagyobb hangsúlyt tipikusan a 12-24 hónapos előre tervezésnek fektetek.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Az egyik listaelem éppen most pipálódott ki. Ez egy friss hír, a Google szerint, a Xeropan a 9 legnagyobb potenciállal rendelkező feltörekvő startup ma Európában és Izraelben. A program célja a startupok növekedését tovább gyorsítani világszerte, ezzel erősítve a Google és a Xeropan közötti együttműködést is.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Anyukámtól. Ő a legkitartóbb ember, akit ismerek. Ezt a mintát láttam egész életemben, és ez az a kitartás, ami nagyon kell egy olyan vállalkozás felépítéséhez, mely az egész világ számára nyújt megoldást. Nincs overnight success. Hirtelen (sic!) 10 év beletett kőkemény munkát igényel egy ekkora volumenű fejlesztés, amely telis-tele van kihívásokkal, akadályokkal, amelyekben már majdnem készülünk elfáradni.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Azt gondoltam, az a leghitelesebb, hogy erről megkérdezek véletlenszerűen két kollégát. Ezt a választ adták: A vízió eladásával és a vásárlói visszajelzések megosztásával. A cégen belül mindenki tisztában van azzal, hogy nagyon jó terméken dolgozik, és hogy képesek vagyunk olyan terméket létrehozni, ami a világ minden táján segít embereknek a nyelvtanulásban. Szerencsére a különböző alkalmazás-áruházakban rengeteg pozitív visszajelzést kapunk, és azzal, hogy ezeket rendszeresen megosztjuk mindenkivel az irodán belül, sikerül közelebb hozni a felhasználókat, és így mindenkiben tudatosul, hogy igazi embereknek segítünk a világ minden táján, és tesszük jobbá a napjukat. Illetve a jó munkahelyi légkör, de az kicsit már elcsépelt.

Miben próbálná ki magát szívesen?

– Rally.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Célzottan. 3 irányban igyekszem építeni a kapcsolatrendszeremet.
a) Leendő és potenciális jövőbeli befektetőkkel való ismeretség bővítése és folyamatos kapcsolattartás. Van egy mondás: egy startup alapító mindig fundraisingel. A létező összes edtech, oktatással kapcsolatos díjra, versenyre, pitch-re, meetup lehetőségre jelentkezünk, annak érdekében, hogy a nemzetközi vérvonalban ott legyünk és egyre inkább releváns szereplővé váljunk.

b) Nyelviskolák és nagyvállalatok képviselőivel. Most jelent meg egy új termékünk, amely a technológia bevonásával sokkal hatékonyabbá és ezáltal gyorsabbá teszi a nyelvoktatást és céges dolgozók képzését mind a klasszikus nyelvi képzések. Kész a termék, ezáltal egyre nagyobb hangsúlyt tudok fektetni arra, hogy ezt személyesen elvigyem és bemutassam azok számára, akik ezt a megoldást keresik.

c) Más nemzetközi piacra célzó vezetőkkel és szakértőkkel rendszeresen keresem és építem a kapcsolatot, annak érdekében, hogy kézzelfogható gyakorlati tapasztalatokat osszunk meg egymással.

Mire sajnálja az idejét?

– Autópályán utazásra.

Mivel lehet felbosszantani?

– Már nem akarom megváltoztatni az embereket. Kevésbé vagyok toleráns egyébként mások összevisszaságával.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Szemétgyűjtés.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Utazásra.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A természetben való túrázás a menyasszonyommal és a kutyánkkal.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS