AlGharawi Attila: Már egymillióan tanulnak a Xeropannal

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 11. 10., 09:15

A Google szerint a Xeropan a 9 legnagyobb potenciállal rendelkező feltörekvő startup egyike ma Európában és Izraelben – mondta az Üzletemnek AlGharawi Attila, a Xeropan társalapító-ügyvezetője.

AlGharawi Attila, a Xeropan International Kft ügyvezetője és társalapítója, 1 millió ember nyelvtanára. Az Androidon, IOS-en és számítógépeken is elérhető Xeropan app a legmodernebb pedagógiai eszközöket használva 15 nyelven tanít angolul. Különlegessége, hogy egy izgalmas történet keretein belül valósítja meg a tanítást, teletűzdelve érdekes videókkal és részletes nyelvtan magyarázatokkal. Mesterséges intelligenciával rendelkező chatbotjaival eközben a tanulók magabiztosan gyakorolhatják a beszélgetést. Ha arra is kíváncsi, hogy Attila mit gondol tíz év kőkemény munkájáról, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 237. interjúját!

Mit tart karrierje csúcsának?

– 1 millió ember tanul jelenleg Xeropanon keresztül. Ezt a tanulói tömeget kiszolgálni óriási feladat a 30 fős Xeropan szervezet számára. Arra vagyok a legbüszkébb, hogy létrehoztunk egy szervezetet, amely képes ekkora felhasználóibázist kiszolgálni, mind termék, pedagógia, ügyfélszolgálati és marketing oldalról úgy, hogy képes a rendszer skálázhatóan növelni a fontos mutatószámait.

Milyen távra tervez?

– A Xeropan két alapítója között nagyon jól megoszlik az üzleti tervezés egyensúlya. Mile Ferenc alapítótársam tipikusan arra koncentrál, hogy mi fog történni a távolabbi jövőben, 2-4 év múlva milyen trendek látszódnak most, és az hogyan korrelál a Xeropan víziójával. Ami engem illet, a legnagyobb hangsúlyt tipikusan a 12-24 hónapos előre tervezésnek fektetek.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Az egyik listaelem éppen most pipálódott ki. Ez egy friss hír, a Google szerint, a Xeropan a 9 legnagyobb potenciállal rendelkező feltörekvő startup ma Európában és Izraelben. A program célja a startupok növekedését tovább gyorsítani világszerte, ezzel erősítve a Google és a Xeropan közötti együttműködést is.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Anyukámtól. Ő a legkitartóbb ember, akit ismerek. Ezt a mintát láttam egész életemben, és ez az a kitartás, ami nagyon kell egy olyan vállalkozás felépítéséhez, mely az egész világ számára nyújt megoldást. Nincs overnight success. Hirtelen (sic!) 10 év beletett kőkemény munkát igényel egy ekkora volumenű fejlesztés, amely telis-tele van kihívásokkal, akadályokkal, amelyekben már majdnem készülünk elfáradni.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Azt gondoltam, az a leghitelesebb, hogy erről megkérdezek véletlenszerűen két kollégát. Ezt a választ adták: A vízió eladásával és a vásárlói visszajelzések megosztásával. A cégen belül mindenki tisztában van azzal, hogy nagyon jó terméken dolgozik, és hogy képesek vagyunk olyan terméket létrehozni, ami a világ minden táján segít embereknek a nyelvtanulásban. Szerencsére a különböző alkalmazás-áruházakban rengeteg pozitív visszajelzést kapunk, és azzal, hogy ezeket rendszeresen megosztjuk mindenkivel az irodán belül, sikerül közelebb hozni a felhasználókat, és így mindenkiben tudatosul, hogy igazi embereknek segítünk a világ minden táján, és tesszük jobbá a napjukat. Illetve a jó munkahelyi légkör, de az kicsit már elcsépelt.

Miben próbálná ki magát szívesen?

– Rally.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Célzottan. 3 irányban igyekszem építeni a kapcsolatrendszeremet.
a) Leendő és potenciális jövőbeli befektetőkkel való ismeretség bővítése és folyamatos kapcsolattartás. Van egy mondás: egy startup alapító mindig fundraisingel. A létező összes edtech, oktatással kapcsolatos díjra, versenyre, pitch-re, meetup lehetőségre jelentkezünk, annak érdekében, hogy a nemzetközi vérvonalban ott legyünk és egyre inkább releváns szereplővé váljunk.

b) Nyelviskolák és nagyvállalatok képviselőivel. Most jelent meg egy új termékünk, amely a technológia bevonásával sokkal hatékonyabbá és ezáltal gyorsabbá teszi a nyelvoktatást és céges dolgozók képzését mind a klasszikus nyelvi képzések. Kész a termék, ezáltal egyre nagyobb hangsúlyt tudok fektetni arra, hogy ezt személyesen elvigyem és bemutassam azok számára, akik ezt a megoldást keresik.

c) Más nemzetközi piacra célzó vezetőkkel és szakértőkkel rendszeresen keresem és építem a kapcsolatot, annak érdekében, hogy kézzelfogható gyakorlati tapasztalatokat osszunk meg egymással.

Mire sajnálja az idejét?

– Autópályán utazásra.

Mivel lehet felbosszantani?

– Már nem akarom megváltoztatni az embereket. Kevésbé vagyok toleráns egyébként mások összevisszaságával.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Szemétgyűjtés.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Utazásra.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A természetben való túrázás a menyasszonyommal és a kutyánkkal.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS