AlGharawi Attila: Már egymillióan tanulnak a Xeropannal

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 11. 10., 09:15

A Google szerint a Xeropan a 9 legnagyobb potenciállal rendelkező feltörekvő startup egyike ma Európában és Izraelben – mondta az Üzletemnek AlGharawi Attila, a Xeropan társalapító-ügyvezetője.

AlGharawi Attila, a Xeropan International Kft ügyvezetője és társalapítója, 1 millió ember nyelvtanára. Az Androidon, IOS-en és számítógépeken is elérhető Xeropan app a legmodernebb pedagógiai eszközöket használva 15 nyelven tanít angolul. Különlegessége, hogy egy izgalmas történet keretein belül valósítja meg a tanítást, teletűzdelve érdekes videókkal és részletes nyelvtan magyarázatokkal. Mesterséges intelligenciával rendelkező chatbotjaival eközben a tanulók magabiztosan gyakorolhatják a beszélgetést. Ha arra is kíváncsi, hogy Attila mit gondol tíz év kőkemény munkájáról, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 237. interjúját!

Mit tart karrierje csúcsának?

– 1 millió ember tanul jelenleg Xeropanon keresztül. Ezt a tanulói tömeget kiszolgálni óriási feladat a 30 fős Xeropan szervezet számára. Arra vagyok a legbüszkébb, hogy létrehoztunk egy szervezetet, amely képes ekkora felhasználóibázist kiszolgálni, mind termék, pedagógia, ügyfélszolgálati és marketing oldalról úgy, hogy képes a rendszer skálázhatóan növelni a fontos mutatószámait.

Milyen távra tervez?

– A Xeropan két alapítója között nagyon jól megoszlik az üzleti tervezés egyensúlya. Mile Ferenc alapítótársam tipikusan arra koncentrál, hogy mi fog történni a távolabbi jövőben, 2-4 év múlva milyen trendek látszódnak most, és az hogyan korrelál a Xeropan víziójával. Ami engem illet, a legnagyobb hangsúlyt tipikusan a 12-24 hónapos előre tervezésnek fektetek.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Az egyik listaelem éppen most pipálódott ki. Ez egy friss hír, a Google szerint, a Xeropan a 9 legnagyobb potenciállal rendelkező feltörekvő startup ma Európában és Izraelben. A program célja a startupok növekedését tovább gyorsítani világszerte, ezzel erősítve a Google és a Xeropan közötti együttműködést is.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Anyukámtól. Ő a legkitartóbb ember, akit ismerek. Ezt a mintát láttam egész életemben, és ez az a kitartás, ami nagyon kell egy olyan vállalkozás felépítéséhez, mely az egész világ számára nyújt megoldást. Nincs overnight success. Hirtelen (sic!) 10 év beletett kőkemény munkát igényel egy ekkora volumenű fejlesztés, amely telis-tele van kihívásokkal, akadályokkal, amelyekben már majdnem készülünk elfáradni.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Azt gondoltam, az a leghitelesebb, hogy erről megkérdezek véletlenszerűen két kollégát. Ezt a választ adták: A vízió eladásával és a vásárlói visszajelzések megosztásával. A cégen belül mindenki tisztában van azzal, hogy nagyon jó terméken dolgozik, és hogy képesek vagyunk olyan terméket létrehozni, ami a világ minden táján segít embereknek a nyelvtanulásban. Szerencsére a különböző alkalmazás-áruházakban rengeteg pozitív visszajelzést kapunk, és azzal, hogy ezeket rendszeresen megosztjuk mindenkivel az irodán belül, sikerül közelebb hozni a felhasználókat, és így mindenkiben tudatosul, hogy igazi embereknek segítünk a világ minden táján, és tesszük jobbá a napjukat. Illetve a jó munkahelyi légkör, de az kicsit már elcsépelt.

Miben próbálná ki magát szívesen?

– Rally.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Célzottan. 3 irányban igyekszem építeni a kapcsolatrendszeremet.
a) Leendő és potenciális jövőbeli befektetőkkel való ismeretség bővítése és folyamatos kapcsolattartás. Van egy mondás: egy startup alapító mindig fundraisingel. A létező összes edtech, oktatással kapcsolatos díjra, versenyre, pitch-re, meetup lehetőségre jelentkezünk, annak érdekében, hogy a nemzetközi vérvonalban ott legyünk és egyre inkább releváns szereplővé váljunk.

b) Nyelviskolák és nagyvállalatok képviselőivel. Most jelent meg egy új termékünk, amely a technológia bevonásával sokkal hatékonyabbá és ezáltal gyorsabbá teszi a nyelvoktatást és céges dolgozók képzését mind a klasszikus nyelvi képzések. Kész a termék, ezáltal egyre nagyobb hangsúlyt tudok fektetni arra, hogy ezt személyesen elvigyem és bemutassam azok számára, akik ezt a megoldást keresik.

c) Más nemzetközi piacra célzó vezetőkkel és szakértőkkel rendszeresen keresem és építem a kapcsolatot, annak érdekében, hogy kézzelfogható gyakorlati tapasztalatokat osszunk meg egymással.

Mire sajnálja az idejét?

– Autópályán utazásra.

Mivel lehet felbosszantani?

– Már nem akarom megváltoztatni az embereket. Kevésbé vagyok toleráns egyébként mások összevisszaságával.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Szemétgyűjtés.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Utazásra.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A természetben való túrázás a menyasszonyommal és a kutyánkkal.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS