Zavartalan a Zalazone építése

2020. 05. 22., 17:05

A járványhelyzet ellenére zavartalanul folytatódik, és hamarosan a végső, azaz a harmadik üteméhez érkezik a Zalazone zalaegerszegi járműipari tesztpálya építése – jelentette be Palkovics László innovációs és technológiai miniszter pénteken, a pályán rendezett nemzetközi online konferencián.

Minden évben május 21-én tartják a pálya napját, napra pontosan egy éve az első ütem átadását jelentették be. A második ütem kivitelezése még tart, miközben a harmadik ütem terveit véglegesítik Kisebb módosításokat kellett végrehajtani az ügyfelek igényei és a kutatók visszajelzései alapján. A mobilitás kihívásokkal néz szembe, az iparban különleges megoldásokat, az egyedi járművek egyedi tesztkörnyezetet igényelnek. A Magyarországon épülő speciális tesztkörnyezet autonóm járműveknek a világ legmodernebb ilyen jellegű létesítménye.

A tesztpályát a zalai megyeszékhely melletti 265 hektáros területen építik, alapkövét 2017 májusában tették le, az összesen 45 milliárd forintos beruházás befejezése 2021-ben várható.

Palkovics László a kormányzati intézkedésekről közölte, hogy az április elején elindított gazdaságvédelmi akcióterv a harmadik fázisához érkezett. A kormány 2020 és 2022 között több mint 9 ezer milliárd forintot (nagyjából 28 milliárd euró), a teljes magyar GDP 20 százalékát mozgósítja gazdaságvédelmi célra, ami jelentős. Az európai példák között említette, hogy Németország 979 milliárd eurót, a német GDP 28,6 százalékát fordítja hasonló célokra, Ausztriában ez az összeg 38 milliárd euró, az osztrák GDP 9,4 százaléka. Magyarországnak fontos üzenetet hordoz a német gazdaságvédelmi csomag, mivel a két ország gazdasága szorosan kapcsolódik egymáshoz.

A magyar gazdaságvédelmi terv öt fő területre koncentrál, a munkahelyek megőrzésére, új munkahelyek teremtésére, a kiemelt ágazatok megerősítésére, a vállalatok támogatására, illetve a családok, nyugdíjasok védelmére. A munkahelyek megőrzésére 400 milliárd forintot fordítanak idén, oktatási programokra 674 milliárd forintot, a hat kiemelt ágazat támogatási programjaira 2564 milliárd forintot, a családok és a nyugdíjasok védelmére pedig 235 milliárd forintot tervez költeni a kormány 2020–2022 között. (MTI)

Kép: Zalazone.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS