Vaskúton nyílt meg a 600. magyarországi SPAR-üzlet

Vaskúton nyílt meg a 600. magyarországi SPAR-üzlet
2021. 07. 15., 15:15

Folytatódik a SPAR bővülése, júliustól már a hatszázadik üzlet várja a vásárlókat. A jubileumi új áruház a Bács-Kiskun megyei Vaskúton nyílt meg a SPAR Partner Program keretében. A franchise-hálózat már 102 magyar településen jelen van.

A Bács-Kiskun megyei Vaskúton 2021. július 15-étől várja a vásárlókat az üzletlánc 600. egysége, mely a SPAR franchise-hálózat tagjaként nyitotta meg kapuit. A vállalat üzleti stratégiájának fontos része partnerprogramjának fejlesztése. A SPAR-csoport a világ egyik legnagyobb önkéntesen szerveződő kereskedelmi lánca, amely döntően független kiskereskedők franchise típusú szerveződéseként, azonos néven, egységes logóval, de nem multinacionális alapon tevékenykedik. Magyarországon a SPAR 2012-ben kezdte meg ennek a rendszerének kiépítését, ami azóta folyamatosan bővül. Ma már országszerte 102 településen található SPAR franchise-üzlet.

„A franchise-rendszer stabil, bejáratott üzleti modellé szilárdult az évek alatt, és egy szorosan együttműködő kapcsolati rendszerré nőtte ki magát a vállalaton belül. A SPAR ezen keresztül támogatja a hazai kisvállalkozásokat, hogy folyamatos bővítéseket, üzleti és működési fejlesztéseket hajthassanak végre. Ezen a rendszeren keresztül egyre szélesebb fogyasztói körhöz jutnak el a SPAR ismert és kedvelt termékei, illetve szolgáltatásai, amelyek elsősorban hazai forrásokból származnak" – mondta Szalay Zsolt, a SPAR Magyarország értékesítésért felelős ügyvezető igazgatója.

A franchise-üzlettípusok négy kategória szerint működnek, ezzel biztosítják a sokszínűséget, a legkülönbözőbb vásárlói igényeknek történő megfelelést és a széles körű elérhetőséget a vevőközönség számára. Jelen pillanatban 33 SPAR partner, 60 SPAR market, 85 OMV-SPAR express és 43 Lukoil-DESPAR fogadja a vásárlókat.

„A vállalat tavalyi 738,9 milliárd forintos éves forgalmából – amely 8,7%-os növekedést jelent – a franchise üzletág több mint 67 milliárd forintot tett ki. Az összforgalomból való jelentős részvállalás a mintegy 1800 dolgozó munkájának köszönhető – emelte ki Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója.

A partnerség számos előnnyel jár, amely kapcsán Szalay Zsolt elmondta: „A SPAR a partnerhálózatának tagjai számára széles áruválasztékot, akár heti hatszori áruszállítást, marketingtámogatást és promóciókat biztosít, valamint a modern informatikai rendszert és a SuperShop hűségprogramot is igénybe vehetik a csatlakozó üzletek. A belépés után fontos kiindulópont a külső és belső megújulás: világos, tágas és letisztult eladóteret alakítanak ki, a korábbi gépeket és berendezéseket újakra cserélik, valamint környezeti szempontokat figyelembe véve modernizálják a hűtés, a fűtés és a világítás technológiáját".

Heiszler Gabriella szerint a vevők számára igazi, kézzelfogható előnyt jelent, hogy minőségi termékek széles választékát vihetik haza: a franchise-üzletekben is megtalálhatóak többek közt a SPAR Regnum húsüzemeiből érkező, kiváló minőségű, friss és kedvező árú húsáruk, valamint az üllői SPAR enjoy. convenience üzem kényelmi termékei. Emellett franchise-partnereinél arra is nagy figyelmet fordít a cég, hogy helyi és regionális élelmiszertermékek, illetve specialitások is minél nagyobb számban jelenjenek meg az üzletek polcain.

A franchise rendszerhez történő csatlakozás indokaként Vörös Csaba, a vaskúti családi üzlet tulajdonosa elmondta, hogy vannak olyan márkák, amelyek már a nevükben hordoznak egyfajta minőséget, garanciát, megbízhatóságot, tehát állandóságot és viszonyítási pontot jelentenek az emberek számára. A SPAR a kiskereskedelemben szerinte ilyen. Az előnyök kapcsán hangsúlyozta: „A partnerprogram legfontosabb része, hogy a SPAR által kínált működési modell – az áruszállítás, az informatikai és a tanácsadó háttér – lehetővé teszi számunkra, hogy tulajdonosként úgy tudunk egy új, nagyon komoly vállalkozást útjára indítani, azt felügyelni, nyomon követni és reményeink szerint profitálni belőle, hogy közben marad időnk az eddigi munkáinkat és életünket is folytatni". Vörös Csaba annak is örül, hogy a minőségi szintugrást hozó partnerhálózati tagság arra is lehetőséget ad, hogy a falu lakói által kedvelt olyan áruk is kaphatók legyenek, mint a helyi és a szomszédos településbeli pékség házi termékei vagy a család saját kertészetének és gyümölcsösének zöldárui.

A jövőben az áruházlánc tovább folytatja a hálózat bővítését, a tervek közt évente 20-22 üzlet megnyitása szerepel. A vállalat fontos törekvése, hogy a SPAR jelentette minőség a kisebb településekre is eljusson. Ennek érdekében a franchise hálózat folyamatosan készíti elő új együttműködéseit és várja az elsősorban vidéki kiskereskedők csatlakozását az évről évre gyarapodó magyarországi SPAR-családhoz. Az ország bármely településén nyílhat SPAR franchise üzlet. Ehhez vagy egy már működő, minimum 100 m²-es élelmiszer-kereskedelmi egység megléte szükséges, vagy egy újonnan nyitni szándékozott üzleté.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 04., 09:04
Az előző hónaphoz viszonyítva 0,5 százalékkal csökkent, az egy évvel korábbitól – a munkanapok számát figyelembe véve – 4,1 százalékkal maradt el az ipari termelés volumene 2024. augusztusban. Az ipari termelés az év első nyolc hónapjában 3,8 százalékkal volt kisebb, mint 2023 azonos időszakában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS