Változatlan létszámmal működik a Magyar Posta, az alapbérek sem változtak

2020. 04. 28., 17:00

A Magyar Posta a jelentős forgalom- és bevételcsökkenés ellenére sem tervez létszámcsökkentést, a társaságnál a munkaidőt sem csökkentették, az alapbérek is változatlanok – nyilatkozta Schamschula György, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója kedden.

A postai szolgáltatás közfeladat, amelynek zökkenőmentes működtetése alapvető, még veszélyhelyzetben is. A Magyar Posta a koronavírus járvány miatt csak olyan intézkedéseket hozott az elmúlt mintegy másfél hónapban, amelyek a munkakörülményeket érintették, a fertőzésveszély kockázatát csökkentették, a cél, hogy a postai munkatársak egészségét védjék.

Schamschula György kiemelte, a járvány gazdasági hatását a Magyar Posta is megérzi. Más vállalatokhoz hasonlóan a postánál is szinte azonnali jelentős bevételcsökkenést okozott, a küldeményekhez kapcsolódó költségek, elsősorban a nemzetközi postai forgalmat illetően, jelentősen megugrottak. Csökkent a levélmennyiség és a csekkforgalom, nincs aktív értékesítés, ezek további bevételkiesést okoztak.

Beszédes adat, hogy postákon 30 százalékot meghaladó mértékben csökkent az ügyfélforgalom. Ezzel szemben nőttek a kiadások. A járvány miatti védekezés komoly többletköltségeket jelent, 100 milliókban mérhetőt, akár az egymilliárd forintot is meghaladhatja - sorolta a járvány gazdasági hatását.

A belföldi csomagforgalomban tapasztalt mennyiségi növekedés pedig nem tudja ellensúlyozni más termékek vagy szolgáltatások visszaesését, és a vállalat védőintézkedései miatti többletköltségeit. A csomaglogisztikai terület hozzájárulása az összbevételekhez arányaiban jóval alacsonyabb, mint a levél és a csekk esetében.

A pénzügyileg nehéz helyzet ellenére a vállalat továbbra is működteti országszerte mintegy 2700 postát, és foglalkoztat 28 ezer munkavállalót. A komoly forgalom- és bevételcsökkenés dacára nem történt létszámcsökkentés, nem is tervez elbocsátást a vállalat, sőt, munkaerő-felvétel volt olyan munkakörökben és telephelyeken, ahol a járványt megelőzően létszámhiány volt. A társaságnál napi szinten figyelik a rendelkezésre álló kapacitást, és ha szükséges helyettesítéssel, átirányítással oldják meg a posták és a kézbesítés zökkenőmentes működtetését.

A Magyar Posta vezérigazgatója hangsúlyozta, a munkavállalói létszám változatlansága mellett az alapbérek sem változtak a postánál, fizetéscsökkentés nem történt. A végrehajtásban, azaz a postákon, a logisztikai üzemekben dolgozóknak az előző évvel megegyező ütemezésben – negyedévente, havonta – fizetik ki az ösztönző juttatásokat.

Felidézte, hogy az idei bértárgyalásokat a járvány idejére felfüggesztették, tekintettel a bizonytalan kilátásokra és a tervezhetőség hiányára, és ahol megoldható volt, otthoni munkavégzést rendeltek el.

A társaság a Munkatörvénykönyve adta lehetőségekkel él a munkaszervezést illetően. A dolgozók számára előírták, hogy a szabadságot legalább időarányosan vegyék ki, nem halmozhatják fel arra az időszakra, amikor visszatér az élet a régi kerékvágásba, és újra több lesz a munka. A végrehajtásban dolgozók – a postákon, logisztikai üzemekben – 3 havi munkaidőkeretben dolgoznak. A kormány rendelete lehetőséget ad arra, hogy a munkáltatók egyoldalúan kiterjeszthetik a munkaidőkeretet, melynek célja, hogy megelőzzék az elbocsátásokat. A többi munkáltatóhoz hasonlóan a posta is vizsgálja, hogy a meglévő munkaidőkeretet módosítsa, illetve erről egyeztet a szakszervezetekkel - sorolta az intézkedéseket a vezérigazgató.

A járvány miatt nagyon komoly nyomás van a postásokon, a mindennapokban az ügyfelek tartanak attól, hogy a sok emberrel találkozó postástól kapják el a vírust. A postások pedig attól félnek, hogy ők fertőződnek meg a munkájuk miatt. A társaság által tett védőintézkedések – mint az érintésmentes kézbesítés, a postai ügyfélfogadási rend és a védőeszközök biztosítás – ebben a mindennapi feszültségben kis megnyugvást jelentenek, az ügyfelek is elégedettek ezekkel. Ebben a helyzetben pedig kiemelten fontos, hogy a valóságnak megfelelő, ellenőrzött hírek jelenjenek meg – fogalmazott Schamschula György. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 05. 25., 16:55
Hosszú ideje a vállalkozás világában élők is sokat tanulhattak a VOSZ Páholy első három rendezvényén, ahol a résztvevőknek lehetősége van a tanulás mellett egymás és a másik vállalkozás tevékenységének megismerésére. Nagyon készülünk az év további rendezvényeire is – mondta Micski Marianna, a VOSZ Heves vármegyei elnöke a vosz.hu-nak.
2023-06-04 15:17:17
Az MNB értesítette a K&H Biztosító Zrt.-t Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítási pályázata pozitív elbírálásáról. Az új konstrukció forgalmazása így akár azonnal indulhat. Ezzel már 12 minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás érhető el a piacon.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 05. 29., 17:20
epizód: 2023 / 8   |   hossz: 22:26
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnökével áttekintettük az építőipar első negyedévi visszaesésének okait, és arra is megkértük, hogy vázolja az ágazat továbbiakban várható sorsát. Bár nem minden szakmabeli járt rosszul az utóbbi időben, „sok pozitívumot nehezen tudna mondani“. Az elnök tisztázta a nemzeti tüzépek körül halmozódó félreértéseket, és azt is elárulta, hogy milyen modern éptőipari megoldásokat kedvelnek az embereket, illetve melyek felfutását reméli.
Dr. Baracsi Katalin internetjogászt az általa cégek kollektívái számára tartott online jogi tréningek kapcsán a legfontosabb, az embereket leginkább aggasztó problémákról kérdeztük. A szakértő maga is meglepőnek tartja, hogy hányszor találkozik olyan emberrel, aki még mindig nincs tisztában az interneten elkövethető bűncselekmények súlyával. Sőt, azzal sem, hogy online egyáltalán lehet bűnt elkövetni. Ha mindez nem lenne elég, azt is viszonylag kevesen tudják, hogy mit tehet meg a céges IT-eszközökkel és a rajta felhalmozódott adatokkal a dolgozó, illetve maga a vállalat. Utóbbi egyébként nem árt, ha jó előre leszögezi, hogy mire lehet használni a céges számítógépet és mire nem.
Ebben az epizódban bebizonyítjuk, hogy szemléletváltással sokkal olajozottabb és jóval jövedelmezőbb szervezetté válhat bármely vállalkozás. A gyengeség szemléletet felváltó erősség szemlélet megváltást jelenthet a cégeknek, akik olyan erőforrástömegre bukkannak meglévő kollektívájukban, amire jó eséllyel nem is számítottak. Arról, hogy vezetőképzéssel, csapatépítéssel és mindezek tudományosan megalapozott stratégiáival hogyan lehet sikerre ítélni egy üzletet, az [eureka] Consulting and Games fehérgalléros ügyfélkörrel dolgozó üzleti tanácsadó cég társalapítójával, Bódi Gabriellával beszélgettünk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS