Trend lett az irodákba kihelyezett nyelvoktatás

Trend lett az irodákba kihelyezett nyelvoktatás
2021. 10. 29., 15:15

Hosszas leállás után újra dübörög az üzleti nyelvoktatás piaca. A pandémiát átvészelt cégek számára prioritás, hogy a munkavállalók felkészültek legyenek a nemzetközi ügyfelekkel való kommunikációra A magyar piacon mára olyan szolgáltatókat is találunk, amelyek üzleti környezetre specializáltan, esetleg kifejezetten vezetőknek kínálnak különböző nyelvi képzéseket.

A Covid okozta leállás a nyelvoktatást is visszavetette a tavalyi évben. A legmarkánsabb hatás az üzleti nyelviskoláknál volt érezhető, hiszen a cégek a vírusveszély miatt és gazdasági okokból is felfüggesztették a munkavállalók képzését – mondta Varga Petra idegennyelvi szakértő, az iCan Solutions ügyvezető igazgatója.

„Volt olyan vállalat, ahol a személyzet kétharmadát elküldték a lezárások bejelentése után. Egy sportrendezvényeket biztosító cég például teljesen megbízások nélkül maradt ebben az időszakban, hiszen nem voltak rendezvények. Természetesen ebben a helyzetben a képzések estek legelőször áldozatául a költségcsökkentéseknek. ”

Ellenpéldaként említhető az az IT disztribúciós cég, ahol az online átállás miatt megnövekedett keresletet kellett kiszolgálni, így a munkatársaknak nem maradt kapacitása nyelvórákat venni.

„A kezdeti pánik következtében néhány nap alatt vesztettük el az ügyfelek mintegy 40 százalékát, ám szerencsére nem szerződést bontottak, csak időt kértek. A partnereink száma ezután már nem csökkent tovább.”

Az oltási kampány azonban idővel megtette a hatását: idén július környékén ismét beindult a nyelvoktatás piaca, köszönhetően az egyre növekvő gazdasági bizalomnak. A trendhez hozzájárul, hogy egyre több cég köt nemzetközi üzleteket, akik számára épp az online átállás hozta el a terjeszkedés lehetőségét.

A leállás után most már újra élénk a kereslet, az őszi nyelvoktatási szezonban pedig már nem túlzás robbanásszerű növekedésről beszélni.
A nyelviskola így idén év végére már minimum 25 százalékos növekedés elébe néz a 2019-es adatokhoz képest.

A vezetők napirendjéhez alkalmazkodik az oktatásA cégek zöme jelenleg előszeretettel veszi igénybe a jelenléti oktatást, ám ma már felkészülten várják azt is, ha át kell állni az online órákra. Az iCan Solutions-nél az órák ma már „hibrid” formában zajlanak, így adott esetben van, aki akár ugyanabba az órába személyesen, míg más home office-ból csatlakozik be.

Az iskola újszerű módszereket alkalmaz: az oktatás megkezdése előtt vállalati környezettanulmány készül, de az egyéni célokat is felmérik a munkavállalók esetében. A megszokott írásbeli szintfelmérő mellett mindenkinél 20 perces szóbelivel indítanak a pontos besorolás érdekében, később pedig folyamatos visszajelzést biztosítanak a HR részére a munkavállalók fejlődéséről. Ahhoz, hogy egy cég lássa befektetésének megtérülését, ezek a visszajelzések elengedhetetlenek.

Hasonlóan rugalmas feltételekkel történik a vezetőképzés is, aminek során a szó szoros értelmében az irodába szállítják a nyelvoktatást: a tanár utazik és alkalmazkodik a vezető napirendjéhez. Külön készíti fel őt egy küszöbön álló meetingre, prezentációra, de segít akár egy e-mail megfogalmazásában is. Erre a minden tekintetben személyre szabott szolgáltatásra is egyre inkább nő az igény, hiszen különösen az utóbbi időszak mutatta meg igazán, hogy a rugalmasság, gyors reagálás, ad hoc tárgyalások mind online mind személyesen, szervesen hozzájárulnak egy vállalkozás versenyképességének fenntartásához.

Páratlan gyakorlási lehetőség a még teljesen újdonságnak számító „immersion training”, amelynek során 3-5 napon keresztül exkluzív környezetben, a résztvevő igényeire szabva, teljesen anyanyelvi környezetben zajlik az egyéni oktatás. Ennek angol nyelvű szabadidős programok, így ebéd, walk and talk, borkóstolás vagy akár színház is a része lehet. A program végére a résztvevő agya szinte “átkattan angolra” – fogalmaz az idegennyelvi szakértő.

„Mostanra a vezetők is belátják: egy vállalat versenyképességéhez elengedhetetlen, hogy a munkavállaló tudjon tárgyalni, vagy épp szorongás nélkül fel tudja venni a telefont, meg tudjon írni egy e-mailt idegen nyelven. Nemzetközi és hazai statisztikák is alátámasztják, hogy a nyelvtudás elengedhetetlen része mind az egyén versenyképességét, mind a vállalat sikerességét illetően. Ne feledjük, hogy a munkavállaló sikeressége egyúttal a vállalatét is mutatja, hiszen ő képviseli a céget az ügyfelek előtt. Éppen ezért mindenki nagyon belehúzott: az új jelszó, hogy ha kimaradsz, lemaradsz” – mondta Varga Petra.

(Fotó: iCan Solutions)

LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-07 08:07:00
Az utazási kedv 2024-ben csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt példa: újra növekszik az életbiztosítások száma – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024-12-06 11:05:00
Hiába szorított az adóprésükön a kormány, a bankok így is növelni tudták a nyereségüket. Kilenc hónap alatt már 1419 milliárd volt a profitjuk, holott a jegybank a tavalyinál jóval alacsonyabban tartja az alapkamatot, és augusztus óta magasabb tranzakciós illetéket kell fizetniük – írja elemzésében a Bank360.hu.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS