Trend lett az irodákba kihelyezett nyelvoktatás

Trend lett az irodákba kihelyezett nyelvoktatás
2021. 10. 29., 15:15

Hosszas leállás után újra dübörög az üzleti nyelvoktatás piaca. A pandémiát átvészelt cégek számára prioritás, hogy a munkavállalók felkészültek legyenek a nemzetközi ügyfelekkel való kommunikációra A magyar piacon mára olyan szolgáltatókat is találunk, amelyek üzleti környezetre specializáltan, esetleg kifejezetten vezetőknek kínálnak különböző nyelvi képzéseket.

A Covid okozta leállás a nyelvoktatást is visszavetette a tavalyi évben. A legmarkánsabb hatás az üzleti nyelviskoláknál volt érezhető, hiszen a cégek a vírusveszély miatt és gazdasági okokból is felfüggesztették a munkavállalók képzését – mondta Varga Petra idegennyelvi szakértő, az iCan Solutions ügyvezető igazgatója.

„Volt olyan vállalat, ahol a személyzet kétharmadát elküldték a lezárások bejelentése után. Egy sportrendezvényeket biztosító cég például teljesen megbízások nélkül maradt ebben az időszakban, hiszen nem voltak rendezvények. Természetesen ebben a helyzetben a képzések estek legelőször áldozatául a költségcsökkentéseknek. ”

Ellenpéldaként említhető az az IT disztribúciós cég, ahol az online átállás miatt megnövekedett keresletet kellett kiszolgálni, így a munkatársaknak nem maradt kapacitása nyelvórákat venni.

„A kezdeti pánik következtében néhány nap alatt vesztettük el az ügyfelek mintegy 40 százalékát, ám szerencsére nem szerződést bontottak, csak időt kértek. A partnereink száma ezután már nem csökkent tovább.”

Az oltási kampány azonban idővel megtette a hatását: idén július környékén ismét beindult a nyelvoktatás piaca, köszönhetően az egyre növekvő gazdasági bizalomnak. A trendhez hozzájárul, hogy egyre több cég köt nemzetközi üzleteket, akik számára épp az online átállás hozta el a terjeszkedés lehetőségét.

A leállás után most már újra élénk a kereslet, az őszi nyelvoktatási szezonban pedig már nem túlzás robbanásszerű növekedésről beszélni.
A nyelviskola így idén év végére már minimum 25 százalékos növekedés elébe néz a 2019-es adatokhoz képest.

A vezetők napirendjéhez alkalmazkodik az oktatásA cégek zöme jelenleg előszeretettel veszi igénybe a jelenléti oktatást, ám ma már felkészülten várják azt is, ha át kell állni az online órákra. Az iCan Solutions-nél az órák ma már „hibrid” formában zajlanak, így adott esetben van, aki akár ugyanabba az órába személyesen, míg más home office-ból csatlakozik be.

Az iskola újszerű módszereket alkalmaz: az oktatás megkezdése előtt vállalati környezettanulmány készül, de az egyéni célokat is felmérik a munkavállalók esetében. A megszokott írásbeli szintfelmérő mellett mindenkinél 20 perces szóbelivel indítanak a pontos besorolás érdekében, később pedig folyamatos visszajelzést biztosítanak a HR részére a munkavállalók fejlődéséről. Ahhoz, hogy egy cég lássa befektetésének megtérülését, ezek a visszajelzések elengedhetetlenek.

Hasonlóan rugalmas feltételekkel történik a vezetőképzés is, aminek során a szó szoros értelmében az irodába szállítják a nyelvoktatást: a tanár utazik és alkalmazkodik a vezető napirendjéhez. Külön készíti fel őt egy küszöbön álló meetingre, prezentációra, de segít akár egy e-mail megfogalmazásában is. Erre a minden tekintetben személyre szabott szolgáltatásra is egyre inkább nő az igény, hiszen különösen az utóbbi időszak mutatta meg igazán, hogy a rugalmasság, gyors reagálás, ad hoc tárgyalások mind online mind személyesen, szervesen hozzájárulnak egy vállalkozás versenyképességének fenntartásához.

Páratlan gyakorlási lehetőség a még teljesen újdonságnak számító „immersion training”, amelynek során 3-5 napon keresztül exkluzív környezetben, a résztvevő igényeire szabva, teljesen anyanyelvi környezetben zajlik az egyéni oktatás. Ennek angol nyelvű szabadidős programok, így ebéd, walk and talk, borkóstolás vagy akár színház is a része lehet. A program végére a résztvevő agya szinte “átkattan angolra” – fogalmaz az idegennyelvi szakértő.

„Mostanra a vezetők is belátják: egy vállalat versenyképességéhez elengedhetetlen, hogy a munkavállaló tudjon tárgyalni, vagy épp szorongás nélkül fel tudja venni a telefont, meg tudjon írni egy e-mailt idegen nyelven. Nemzetközi és hazai statisztikák is alátámasztják, hogy a nyelvtudás elengedhetetlen része mind az egyén versenyképességét, mind a vállalat sikerességét illetően. Ne feledjük, hogy a munkavállaló sikeressége egyúttal a vállalatét is mutatja, hiszen ő képviseli a céget az ügyfelek előtt. Éppen ezért mindenki nagyon belehúzott: az új jelszó, hogy ha kimaradsz, lemaradsz” – mondta Varga Petra.

(Fotó: iCan Solutions)

LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-19 06:30:00
A bankok azonnal ki akarják használni az állami támogatással jövőre induló új kölcsönöket: a munkáshitel már a januári nyitáskor igényelhető lesz, és falusi lakásfelújítási hitelt is több pénzintézet kínálja majd – derül ki a Bank360.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS