Tíz százalékkal nőtt a Vajda-Papír árbevétele tavaly

Tíz százalékkal nőtt a Vajda-Papír árbevétele tavaly
2022. 04. 29., 10:26

Ötvenkét milliárdról ötvenhét milliárd forintra nőtt tavaly Magyarország piacvezető, legnagyobb kibocsátással rendelkező higiéniai papírtermék gyártó vállalata, az idén 22 éves Vajda-Papír Csoport árbevétele tavaly. A tíz százalékos forgalom növekedés döntő részét a magyarországi gyárak termelték, a norvégiai leányvállalat 16,7 milliárddal járult hozzá a teljesítményhez.

Vajda Attila ügyvezető hangsúlyozta, hogy 2020 után 2021-ben újabb rekordévet zárt a Vajda-Papír, és az idei kilátások is bíztatóak. Az ügyvezető beszámol róla: a Vajda-Papírnál jelentős a növekedés, 2021-ben közel 10 százalékkal nőtt a bevétel 2020-hoz képest, míg a volumen mintegy 8 százalékkal nőtt. Számos fejlesztés indult el a cégnél, amelyek idén le is zárulnak, utat nyitva a további fejlődés előtt. A koronavírus-járvány felértékelte az önellátás jelentőségét, nem véletlen, hogy a cég úgy növelte gyártókapacitását, hogy azzal egész Magyarország ellátása biztosított. Megemlítette a tavaly beüzemelt sebészeti arcmaszkgyártó gépet is, amivel a hazai arcmaszkellátás biztosításához járulnak hozzá.

A Vajda-Papír ügyvezető igazgatója beszámolt róla, hogy a dunaföldvári új üzemcsarnokuk felépítése a terveknek megfelelően halad, hamarosan átadják. Az itt beüzemelt alappapírgyártó gépsorral pedig a kapacitás növelésén túl teljessé válik a saját előállítású alapanyag biztosítása a higiéniai termékekhez, ami az ügyvezető szerint stratégiai előny a vállalat számára. A cég 16 milliárd forint értékű gyárberuházásához, amely 600 munkahelyet véd meg és 50 új munkahelyet teremt, a kormány 5,5 milliárd forint támogatást nyújtott a Nagyvállalati Beruházási Támogatási program keretében.

(Vajda Attila is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 329. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

A gyáregység az első fél évben már megkezdi a működést, és ennek köszönhetően a vállalatcsoport gyártókapacitása 50 százalékkal, 70 ezer tonnával, háromszorosára nőhet. Vajda Attila elmondta: ez a stratégiai előny lehetővé teszi, hogy az innovatív termékfejlesztés és az elérhető legmodernebb, energiahatékony technológia segítségével a magyar vállalat piacvezető pozíciója a régió még több országára kiterjedjen, az export tovább bővüljön. Kiemelte: a cég éves higiéniai alappapír-gyártása meghaladja a belföldi igényeket, így Magyarország önellátó is lehet ezekből a termékekből, a koronavírus-járvány alatt megnőtt kereslet mellett is.

A higiéniai papírfogyasztás a higiénés elvárások és igények erősödésével folyamatosan emelkedik, Magyarországon is komoly még a növekedési potenciál, a cég ezért is döntött a beruházás mellett. A gyárbővítéssel üzembe helyezett gépsor termelését belföldön és külföldön egyaránt értékesítik majd, a vállalat ebből származó többletbevétele várhatóan eléri az évi 30 milliárd forintot. Vajda Attila emlékeztetett rá, hogy Dunaföldváron 2018. novemberében épült meg Európa legmodernebb, a régió legnagyobb papíripari üzeme 15 milliárd forintból, a beruházást Nagyvállalati Beruházási Támogatási programban 4,5 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesítette a kormány. 2022-ben pedig átadásra kerül a gyárbővítés második üteme.

Európa legmodernebb és legnagyobb papírgyára fejlesztéseinek finanszírozását a vállalat önerőből, kormányzati támogatásból és kötvénykibocsátásokból fedezi. A jegybank kötvényprogramjában a 2020-as 11,2 milliárd forint értékű kibocsátást tavaly egy 9,9 milliárd forintos zöld kötvény kibocsátás követte. A magyar piacon vezető higiéniai papírtermékgyártó az első ipari termelő vállalat volt, amely megjelent a zöldkötvény-piacon. A csaknem 10 milliárdos forrással a cég nemcsak a dunaföldvári üzemének újabb gyáregységgel való bővítését alapozta meg, hanem egyben eleget tesz a vállalat zöld stratégiájában foglalt vállalásainak is.

Vajda Attila beszámolt arról is, hogy továbbra is magas a kereslet a cég termékei iránt, bár a tavalyi pandémiás hullámok már nem okoztak olyan felvásárlási rohamot, mint a 2020 márciusában – amikor a termelés 50 százalékkal haladta meg az átlagos havi szintet. A higiéniai papírtermékekből a belföldi fogyasztás 60-65 százalékát a Vajda-Papír állítja elő, de jelentős az export is, a termelés 40 százalékát szállítják külföldre. A Vajda-Papír Kft. az árbevételének már közel felét külföldön realizálja.

A vállalat a világ több mint 30 országába szállítja termékeit, tovább erősödött a jelenléte Skandináviában, és Közép-Kelet-Európában, illetve a Közel-Keleten és Észak-Afrikában és újabb értékesítési országokkal – Líbiával, Mongóliával, Írországgal, Máltával, Bermudával és a Szent Márton-szigettel – is bővült a külpiaci értékesítési hálózat. Vajda Attila a Vajda-Papír 2022-es terveiről elmondta: dinamikus a fejlődés belföldön és külföldön egyaránt, Magyarországon több ágazatban is bővítik együttműködéseiket, erősítik jelenlétüket a közintézményeket, szállodákat, ipari létesítményeket kiszolgáló közületi piacon. Az ügyvezető igazgató kiemelte: bízik benne, hogy a globális szinten is egyre súlyosabb energiaválság hatásait képesek ellensúlyozni és 2022-ben is árbevétel növekedéssel számolnak.

A társaság elérte egyik fő stratégiai célját a körforgásos hulladékgazdálkodással kapcsolatban: 60 százalékra emelte az újrahasznosított anyagok arányát az elsődleges és másodlagos műanyag termékcsomagolások többségében, ezzel csaknem 600 tonnával csökkentette az új műanyagfelhasználást - hangsúlyozta a cég alapítója. A vállalat a termékfejlesztés és gyártás során 2022-ben is kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, kiemelt cél az energiahatékonyság javítása, a megújuló energia minél nagyobb arányban történő felhasználása.

(A Vajda-Papír további eredményeiről és terveiről a Céges legek sorozat 12. cikkében is olvashat IDE KATTINTVA.)

Vajda Attila a mérföldkövek közé sorolta a húsz év után tavaly újraindult papíripari szakképzést, és a cég ebben vállalt szerepét, valamint a társadalmi felelősségvállalás keretében megtett lépéseiket is. Hangsúlyozta, hogy a szakképzés piacképes tudást kínál, a gyakorlati ismeretek elsajátítására helyezi a fókuszt: a tanulók vállalati környezetben, akár leendő munkáltatójuknál tanulhatnak, gyakorolhatnak.

Hozzátette, hogy a cég számára is eredményes az együttműködés, hiszen a papíriparban gyorsan változik a technológia, ma már egyre inkább kreatív, gondolkodó, a változásokhoz gyorsan alkalmazkodó munkavállalókra van szükségük. Az újrainduló szakképzés nélkülözhetetlen egy olyan gyorsan bővülő piacon, ahol évről évre látványosan nő a hozzáadott érték, a GDP-hez való hozzájárulás, a foglalkoztatottak száma és a befektetések értéke - hangsúlyozta.

Társadalmi felelősségvállalási programjában a Vajda-Papír a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal működik együtt évek óta. Legutóbbi biztosították a higiéniai papírterméket az Ukrajnából menekülőket ellátó szálláshelyeken és segítségpontokon. Idén még több közös akciót is szerveznek a szeretetszolgálattal, a tervek között szerepel a fogyatékossággal élő gyermeket nevelő családok támogatása.

(Fotók: Vajda-Papír)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS