A globális autóipar egyik legnagyobb szereplője, a Renault csoport és a fenntartható mobilitást támogató modern hajtástechnológiák vezető nemzetközi fejlesztője, a Vitesco Technologies stratégiai együttműködést írt alá az elektromos és a hibrid hajtásláncú autók erősáramú elektronikai rendszereinek közös fejlesztéséről és gyártásáról.
A megállapodás értelmében a két társaság egyesíti szellemi és gyártási képességeit. A felek célja egy, a piacon egyedülálló erősáramú elektronikai – „One Box” néven futó – koncepció kifejlesztése. A Renault csoport az elektromos és a hibrid járművek terén szerzett tudását osztja meg és használja föl, míg a Vitesco Technologies a „kategóriájában legjobb” technológiákat és eljárásokat biztosítja.
A „One Box” olyan kulcsfontosságú elektronikai egységet takar, amely egy dobozban egyesíti a hibrid és elektromos járművek energiaellátáshoz és hajtáshoz kapcsolódó összes meghatározó alkatrészét: így a DC-DC átalakítót, az OBC fedélzeti töltőt és az invertert. A Renault csoport és a Vitesco Technologies csapatai a legújabb technológiák integrálásával határozzák meg a "One Box" termékeit és összeszerelési folyamatait.
Ezáltal biztosítják a lehető legmagasabb szintű versenyképességet a teljesítmény és a költségek terén. A Renault járműveinek jövőbeli fejlesztése során példátlan kompaktságot érhetnek el a „One Box” segítségével, amelynek köszönhetően további hangsúlyt fektethetnek az utastér méretének és a kényelem növelésére. Az újdonság konfigurációi és az összeszerelése, valamint a különböző alapvető alkatrészek az elektromos és hibrid hajtásláncokhoz igazodnak. A fejlesztési munkálatok döntő részben Toulouse-ban zajlanak majd.
A „One Box” a tervek szerint 2026-tól a Renault elektromos és hibrid járműveiben jelenik meg. A cél az, hogy a Renault csoport végül ezt a terméket a 100 százalékban elektromos járművek számára szerelje össze a franciaországi ipari telephelyein. Ezzel az új partnerséggel a Renault csoport kiterjeszti az elektromos értéklánc feletti ellenőrzését, miután integrálja a rendszerébe ezt a „minden az egyben” erősáramú elektronikai eszközt.
A partnerség részeként a Renault csoport egyúttal többéves szerződést biztosít a Vitesco Technologies számára a Renault hibrid járműveinek erősáramú elektronikai rendszereinek kifejlesztésére. Ezen túlmenően a Vitesco Technologies 2025-től a Renault csoport számára egy „High Voltage Boksz”-ot szállít majd, amely egyesíti a DC/DC átalakítót és a töltőt az akkumulátoros elektromos járművekhez.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Vitesco Technologies-szal, a Renault csoport elektromos járművekkel foglalkozó régi partnerével, amelynek erősáramú elektronikai rendszerek terén világszerte ismert szakértelme, új mérföldkőhöz érkezett kapcsolatunk. Partnerségünk részeként együtt tervezünk és fejlesztünk egy olyan, a piacon egyedülálló és korszerű „One Boksz”-ot, amely valódi versenyelőnyt jelent majd számunkra. Ezzel a stratégiai együttműködéssel tovább erősítjük az elektromos értékláncok terén a jártasságunkat. E mellett megerősítjük azt a szándékunkat, hogy az elektromos járművekkel kapcsolatos technológiai és ipari fejlesztéseinket Franciaországra fókuszáljuk” – mondta Gilles Le Borgne, a Renault csoport műszaki igazgatója.
Andreas Wolf, a Vitesco Technologies vezérigazgatója hozzátette: „Számunkra is nagy öröm, hogy stratégiai együttműködést köthettünk a Renault csoporttal, amely az egyik legnagyobb autógyártó és úttörő az elektromos járművek területén. Ezzel a lépéssel a vállalat kulcsfontosságú szövetségesévé válunk az erősáramú elektronikai rendszerek terén, ugyanakkor a megállapodás egy fontos mérföldkő is, mivel így tovább erősíthetjük növekedésünket a villamosítás területén”.
(A fotón Gilles Le Borgne és Andreas Wolf)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.