A német thyssenkrupp vezérműtengelyeket gyártó üzemének létrehozásával új időszámítás kezdődik Pécsen – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a beruházást elindító, ünnepélyes rendezvényen.
A kormányzati támogatással, 17,4 milliárd forintból megvalósuló beruházást elindító jelképes kapavágás előtt a miniszter azt mondta: a fejlesztés jól mutatja a magyar gazdaság egyértelmű sikerét, a nagyvállalatok Magyarország irányába megmutatkozó folyamatosan növekvő bizalmát.
A thyssenkrupp zöldmezős beruházással, a magyar kormány 5,57 milliárd forintos támogatásával megvalósuló üzemében nagyhatékonyságú vezérműtengely - és elektromotor alkatrészeket állítanak majd elő. A mintegy 200 új közvetlen munkahelyet teremtő épület már jövőre elkészül, és várhatóan a sorozatgyártás is elindul 2020-ban, 2022-ben pedig már teljes kapacitással termelhet a létesítmény.
A magyar és a német kormány között jól haladnak azok az egy esztendeje indult tárgyalások, amelyek eredményeként a gyártáson és a technológián túl magasabb szintre fogják emelni az együttműködést a két ország között, s a kutatás-fejlesztést és az innovációt erősítik meg. A vállalatok saját tevékenységén túl ma már akadémiai, egyetemi területeken is zajlanak együttműködések ennek érdekében.
A thyssenkruppról szólva a miniszter kiemelte, hogy a vállalat a magyar autóipari környezet egyik legfontosabb szereplője mind a gyártás, mind a kutatás-fejlesztés területén. Kitért rá: a zalaegerszegi autonóm jármű tesztpálya specifikációinak alkalmazásában a cég erőteljesen vesz részt. A pécsi gyár és a hasonló baranyai egységek sikerében fontos szerepet játszik majd a szakképzési rendszer fejlesztése és a Pécsi Tudományegyetem műszaki képzéseinek erősítése.
Marc de Bastos Ecktein, a thyssenkrupp Hungary Components Technology Kft. ügyvezetője elmondta, az elmúlt években jelentős fejlődést ért el a vállalat Magyarországon, több mint 50 milliárd forintot fektetett be Magyarországon. A mai kor legmodernebbjeinek számító gyáraikban nem csak a termék, hanem az előállítás módja is világszínvonalú, tette hozzá.
A thyssenkrupp egésze felkészült az autóipar változásaira, mint amilyen például az elektromos járművek előretörése, így „gyorsan, rugalmasan képesek reagálni a piaci folyamatokra”. Azt mondta, a pécsi gyár a jövő technológiáját képviseli mind a gyártást, mind a termékeket érintően.
Páva Zsolt (Fidesz-KDNP), Pécs polgármestere szerint egy olyan cég jelent meg Pécsett a német vállalat képviseletében, amely az autóipar minőségi beszállítója, az általa alkalmazott technológia pedig megköveteli a kiváló kutatókat, mérnököket. Mint mondta, a fejlesztés nemcsak a baranyai megyeszékhely, de az egész Dél-Dunántúl számára fontos, ahogy minden, a városban megvalósuló beruházásnak regionális szerepe is van. Reményét fejezte ki, hogy a thyssenkrupp beruházását több nagy, komoly cég fejlesztése is követi.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.